Επετειακή έκδοση για να εορταστούν τα 40 χρόνια του Seat Ibiza
Αυτή θα είναι πιθανότατα η τελευταία γενιά του Ibiza πριν η Seat μετατραπεί σε εταιρεία κινητικότητας.
Η Seat μοιάζει το παραμελημένο αποπαίδι του ομίλου VW, αλλά η ισπανική εταιρεία δεν ξέχασε να γιορτάσει τα 40ά γενέθλια του πιο καλοπουλημένου της μοντέλου. Κυκλοφόρησε το Seat Ibiza Anniversary Limited Edition, μια επετειακή έκδοση με κάποιες ιδιαίτερες πινελιές και γενναιόδωρο εξοπλισμό.
Οπτικά, το συλλεκτικό Seat Ibiza διατίθεται αποκλειστικά στην απόχρωση Graphene Grey, με νέες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών σε φινίρισμα Cosmo Grey και το λογότυπο «Anniversary Limited Edition» στη μεσαία κολόνα.
Η Seat γιορτάζει τα 40 χρόνια Ibiza. Η σημερινή γενιά θα είναι κατά πώς φαίνεται η τελευταία του
Οι αναβαθμίσεις στην καμπίνα περιλαμβάνουν ένα ζευγάρι υφασμάτινα ημιμπάκετ καθίσματα, σε συνδυασμό με σκούρες ματ αλουμινένιες λεπτομέρειες κι επετειακούς λογότυπους στα πλαϊνά μαρσπιέ.
Δυστυχώς, δεν υφίστανται αλλαγές στο στήσιμο ή κάτω από το καπό, πράγμα που σημαίνει ότι το πιο ισχυρό Seat Ibiza που μπορείτε να αγοράσετε σήμερα είναι 1.000άρι 3κύλινδρο βενζίνης με 110 PS. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, στέλνοντας τη ροπή στους μπροστινούς τροχούς.
Η Seat δεν ανακοίνωσε πόσες μονάδες του Ibiza Anniversary Limited Edition έχουν προγραμματιστεί για τις ευρωπαϊκές αγορές, ούτε αν θα έρθει στην πατρίδα μας. Αναμένουμε περισσότερες προδιαγραφές σχετικά με τη διαθεσιμότητα και τις τιμές.
Από την παρουσίασή του το 1984, η Seat έχει πουλήσει περισσότερες από 6.000.000 μονάδες του Ibiza. Πήρε το όνομά του από το ομώνυμο ισπανικό νησί, σχεδιάστηκε από τον Giugaro, με την Karmann να είναι υπεύθυνη για το εσωτερικό και την Porsche να βάζει το χεράκι της στην εξέλιξη του κινητήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Seat Ibiza: Επετειακή έκδοση για τα 30 χρόνια του αυτοκινήτου [video]
Η τρέχουσα πέμπτη γενιά του Ibiza έκανε το ντεμπούτο της το 2017 και έλαβε ένα διακριτικό φρεσκάρισμα το 2021. Το ισπανικό σουπερμίνι βασίζεται στην πλατφόρμα MQB κι είναι αδερφάκι του VW Polo και του Škoda Fabia, ενώ το SUV Seat Arona είναι ουσιαστικά ένα ψηλωμένο Ibiza.
Η Seat προορίζεται να γίνει μια μάρκα που εστιάζει στην μικροκινητικότητα εντός του ομίλου VW, καθώς η πιο κερδοφόρα Cupra έκλεψε τα φώτα της δημοσιότητας -κι όλα τα R&D κεφάλαια- από τη μητρική εταιρεία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SEAT Ibiza SXI 1988-1993: Πολυεθνικό μικρό GT [video]
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η Seat δεν θα λανσάρει νέα μοντέλα, πράγμα που σημαίνει ότι τα Ibiza, Arona, Leon, Ateca και Tarraco θα παύσουν μετά το τέλος του τρέχοντος κύκλου ζωής τους.
Παρά τους δυσμενείς οιωνούς, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Seat, Wayne Griffiths, παραμένει αισιόδοξος, περιγράφοντας την τρέχουσα γκάμα της Seat ως «την καλύτερη στην ιστορία της». Πρόσθεσε ότι η μάρκα «είναι τώρα πιο ισχυρή από ποτέ», αναφέροντας μια αύξηση 24% στις πωλήσεις το 2023 (288.400 μονάδες) σε σχέση με το 2022.