
Μόνο τέσσερις εταιρείες EV είναι κερδοφόρες, δεν τις βρίσκεις
Υπάρχουν πάμπολλες εταιρείες που την γκάμα τους μονοπωλούν τα EV, αλλά μόνο τέσσερις έχουν περάσει το κατώφλι της κερδοφορίας.

Η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι το μέλλον, αλλά στο παρόν, ελάχιστες εταιρείες EV λειτουργούν με κέρδος. Πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι μόνο τέσσερις ηλεκτρικές μάρκες βρίσκονται επί του παρόντος σε φάση κερδοφορίας.
Η μεγάλη πλειονότητα από τις παρούσες εταιρείες ηλεκτρικών συνεχίζει «να καίει χρήματα», ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες. Πιθανότατα δεν σοκάρει κανέναν ότι η Tesla και η BYD ηγούνται της βραχείας λίστας των τεσσάρων, αλλά μερικά από τα άλλα ονόματα είναι λιγότερο αναμενόμενα. Έτσι, στις κερδοφόρες εταιρείες συγκαταλέγονται και οι κινεζικές Li Auto και Series Group. Με την τελευταία να περιλαμβάνει τις μάρκες SERES, Aito και Landian. Η SERES έχει καταφτάσει στην ελληνική αγορά με το μοντέλο 5 AWD.
Νεοσυσταθείσες οι περισσότερες ηλεκτρικές μάρκες, οπότε δεν είναι παράδοξο που ακόμα δεν έχουν κέρδη
Η μελέτη εξέτασε τους δείκτες λειτουργικών εσόδων στα μεγάλα εμπορικά σήμετα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και διαπίστωσε ότι το 2024, η Tesla ανέφερε 7,3% περιθώριο κέρδους, τοποθετώντας την εμπρός από την BYD με 5,1% περιθώριο κέρδους.
Σε σχέση με το 2023, το ποσοστό της Tesla έχει μειωθεί, ενώ της BYD έχει ανέβει. Έτσι, αρκετοί αναλυτές αναμένουν ότι σύντομα θα βρεθούν οι Κινέζοι στην πρώτη θέση. Προς το παρόν, η εταιρεία του Elon Musk ηγείται της κατάταξης, ενώ είναι η μοναδική που δεν έρχεται εξ Ανατολών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιώργος Σπανός: Η SERES είναι μια εταιρεία με αληθινά premium αυτοκίνητα
Δεν είναι όμως όλες οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών κερδοφόρες. Η Zeekr, μέρος του Ομίλου Geely, ήταν στο -8,5% πέρυσι. Αλλά με τις πωλήσεις να αυξάνονται, μπορεί σύντομα να αρχίσει να αποδίδει κέρδη.
Η Xpeng και η Leapmotor κινούνται επίσης προς τη σωστή κατεύθυνση, έχοντας ρίξει κάτω από τη μέση τη χασούρα τους μέσα σε μία χρονιά. Η Nio είναι ένας άλλος σημαντικός παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών της Κίνας, αλλά όχι ακόμα κερδοφόρος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BYD, ξεπέρασε την Tesla με $107 δισ. ετήσια έσοδα για το 2024
Το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους το 2024 ξεπέρασε το -30%, υποδηλώνοντας ότι έχει ακόμη μια μακρά περίοδο δοκιμασιών μπροστά της. Ούτε η Polestar έχει ξεπεράσει το όριο της κερδοφορίας, αν και κατάφερε να μειώσει τις απώλειές της το 2024.
Στο άλλο άκρο του φάσματος, η Lucid κατέγραψε τις μεγαλύτερες απώλειες. Έκλεισε τη χρονιά που μας πέρασε στο -374%. Μπορεί τουλάχιστον να ελπίζει σε καλύτερες μέρες, αφού βελτιώθηκε από το πάνω από -500% του 2023.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Elon Musk, ο Σαουδάραβας sugar daddy είναι το μόνο πράγμα που κρατά ζωντανή τη Lucid
Και πώς παραμένει εν ζωή; Ας είναι καλά τα κεφάλαια που έρχονται από τη Σαουδική Αραβία.