Mika, επιτέλους ένα micro-car με σωστή παθητική ασφάλεια
Το Mika υπόσχεται να παντρέψει τη μικροκινητικότητα και τα οφέλη της με την ασφάλεια των κανονικών αυτοκινήτων.
Έχουμε συνδέσει τη μικροκινητικότητα με την ελλιπή παθητική ασφάλεια. Ναι, τα L7 οχήματα έχουν περιορισμένη τελική ταχύτητα και περιορίζονται στον αστικό ιστό, αλλά γύρω τους κυκλοφορούν θηριώδη αυτοκίνητα που τα καθιστούν εξαιρετικά ευάλωτα. Το Mika ξεφεύγει από τον κανόνα.
Υπόσχεται ότι θα προσφέρει παθητική ασφάλεια αντίστοιχη των σύγχρονων σούπερ-μίνι κι όχι περιορισμένη όπως οι ανταγωνιστές του, το Citroën Ami, το Microlino και το FIAT Topolino. Πρόκειται για την αυτοκινητοβιομηχανία Mika με έδρα το Warwickshire της Μεγάλης Βρετανίας. Σκοπεύει το ηλεκτρικό της micro-car να τιμολογείται κάτω από τις £15.000 (€18.000). Με σωστή παθητική ασφάλεια, μεγαλύτερο αποτύπωμα στον δρόμο, άρα κι ασφαλέστερη οδική συμπεριφορά. Και κυρίως, φιλοξενώντας τρία άτομα στην καμπίνα του.
Η ιδιαίτερη εμφάνιση είναι απόρροια της ανάγκης για μεγαλύτερες διαστάσεις. Που θα ευεργετούν ενεργητική και παθητική ασφάλεια
Η βασική του δομή είναι ένα πλαίσιο που σχηματίζεται με τη μέθοδο που πρωτοείδαμε στην αρχική Lotus Elise κι έκτοτε υιοθετήθηκε από άλλους κατασκευαστές που ενδιαφέρονται για το χαμηλό βάρος, συμπεριλαμβανομένης της Aston Martin. Ζυγίζοντας λιγότερο από το αλουμίνιο, σχηματίζει έναν εξαιρετικά άκαμπτο κλωβό επιβίωσης για τους επιβάτες του 4κυκλου Mika, προσθέτοντας ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης εμπρός και πίσω.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To FIAT Topolino αποκτά συλλεκτική έκδοση των €45 χιλιάδων
«Η ασφάλεια είναι το μυστικό μας όπλο», δήλωσε o Robin Hall της Mikacars. «Προφανώς τα οχήματα πρέπει να γίνονται πιο απλά κι ελαφριά, αλλά δεν είναι αποδεκτό να γίνεται εις βάρος της ασφάλειας. Είμαι πολύ φιλόδοξος για αυτό το έργο. Νομίζω ότι είναι ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται ο πλανήτης».
Στο πάτωμα βρίσκεται μια μπαταρία χωρητικότητας 16 kWh, η οποία μπορεί να αναβαθμιστεί σε 32 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 80 μίλια (130 km) ή 160 μίλια (260 km). Η ισχύς παρέχεται από δύο πολύ μικρούς ηλεκτρoκινητήρες ενσωματωμένους στον πίσω άξονα. Μαζί, παράγουν συνεχώς 20 ίππους ή 40 στο πικ τους. Χωρίς μπαταρίες, το νέο 4κυκλο των περίπου 3,4 m ζυγίζει 450 kg. Κάθε μία προσθέτει 100 kg.
Ο Hall θέλει να έχει ένα λειτουργικό πρωτότυπο δοκιμών το 2025, αλλά χρειάζεται έναν εταίρο για να καλύψει τη ζήτηση που αναμένει. Θεωρεί ότι μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, θα έχει «αρκετές χιλιάδες παραγγελίες». Ειδικά από τη στιγμή που μπορεί να μεταφέρει τρία άτομα — δύο μπροστά κι ένα μεταξύ τους αλλά ελαφρώς προς τα πίσω.