Μία ενιαία ηλεκτρική πλατφόρμα για όλες τις μελλοντικές BMW
Όπως φαίνεται, η BMW προσανατολίζεται να σχεδιάσει μία νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα, επάνω στην οποία θα βασίσει όλα τα ηλεκτρικά της μοντέλα, από το 2025 και μετά.
Η είδηση αυτή μας έρχεται από το automotive news και αφορά πρακτικά την πρώτη εστιασμένη πλατφόρμα της BMW για ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, θα περάσει στην παραγωγή το 2025, στοχεύοντας να αντικαταστήσει τις δύο υπάρχουσες πλατφόρμες των Γερμανών.
Αυτή τη στιγμή ο όμιλος BMW χρησιμοποιεί την πλατφόρμα UKL για τα μικρότερα μοντέλα του και για τις προτάσεις της MINI. Αντίστοιχα, υπάρχει και το πάτωμα CLAR, στο οποίο βασίζονται οι νέες iX3, iX και i4. Αυτά είναι μεν βελτιστοποιημένα για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων -φιλοξενώντας στο δάπεδό τους το συσσωρευτή- η αρχική τους όμως σχεδίαση εστίαζε σε μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το νέο πάτωμα, που θα ονομάζεται New Class, σχεδιάζεται εξαρχής για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Θα μπορεί όμως να εξυπηρετήσει και συμβατικές ή plug-in hybrid προτάσεις, ενώ σκέψεις υπάρχουν ακόμα για τη συμβατότητά του με συστήματα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου.
Στις βασικές προδιαγραφές των γερμανών μηχανικών περιλαμβάνεται η χρήση συστημάτων υψηλής τάσης, η μεγιστοποίηση των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων και η υιοθέτηση ενός νέου σχεδιασμού κελιών. Η κίνηση θα παραμένει ως πρώτη προτεραιότητα στον πίσω άξονα. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως -ανάλογα με τις ανάγκες- δεν θα προσφέρονται τετρακίνητα ή και προσθιοκίνητα μοντέλα.
Σύμφωνα με τα πλάνα της εταιρίας, ο στόχος είναι μέχρι το 2030 οι μισές από τις παγκόσμιες πωλήσεις της να αφορούν ηλεκτρικά μοντέλα. Αυτό λοιπόν το New Class πάτωμα θα φορεθεί σε μία μεγάλη γκάμα αυτοκινήτων, στοχεύοντας προς αυτή την κατεύθυνση.