Μεταχειρισμένο: MINI Countryman R60, 2010 έως 2017
Το Countryman είναι MINI στην όψη και την αίσθηση, προσφέροντας παράλληλα χώρους και πρακτικότητα.
Η πρόθεση της MINI όταν παρουσίασε το 2010 το Countryman, ήταν να δημιουργήσει ένα μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο μοντέλο στην κατηγορία των κόμπακτ crossover/SUV, χωρίς να αλλοιωθεί το DNA της. Έτσι λοιπόν, το Countryman διατήρησε πολλά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά και την ίδια δυνατότητα εξατομίκευσης στην εμφάνιση με τα υπόλοιπα αδέρφια του. Στόχος του όμως ήταν οικογενειάρχες ή νεαρά ζευγάρια που ετοιμάζονται για οικογένεια και έχουν στην κατοχή τους ήδη ένα MINI Hatch. Με αυτό το σκεπτικό, η MINI εμπλούτισε το πελατολόγιο της και ταυτόχρονα ενίσχυσε το σκληρό πυρήνα των πελατών της.
Πέρα από την εμφάνιση μέσα και έξω, η MINI προσπάθησε να προσδώσει στο Countryman και την εμπειρία οδήγησης του κλασικού Hatch. Για να το πετύχει φρόντισε να διατηρήσει κατά το δυνατόν στο Countryman το πολύ άμεσο εμπρός σύστημα με πλούσιο σε πληροφόρηση τιμόνι και σφιχτή ανάρτηση που εξασφαλίζει ιδανικό έλεγχο του αμαξώματος. Σε περίπτωση αγοράς της τετρακίνητης έκδοσης Works, το Countryman μεταμορφώνεται σε GTi τόσο σε επιδόσεις όσο και σε κράτημα. Δυνατότητα τετρακίνησης είχαν και οι εκδόσεις Cooper και Cooper S, σε βενζίνη και πετρέλαιο. Όλες οι άλλες εκδόσεις έχουν κίνηση μόνο εμπρός.
Για να επιτευχθεί όμως αυτή η οδηγική ζωντάνια, το MINI Countryman θυσίασε την άνεση. Η σφιχτή ρύθμιση και η μικρή διαδρομή της σημαίνει ότι θα νοιώθετε αρκετές από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εάν μάλιστα συνδυαστεί και με λάστιχα χαμηλού προφίλ, ο θόρυβος κύλισης θα είναι αντικειμενικά υψηλός και αυτό καλό είναι να το γνωρίζει όποιος κάνει συχνά ταξίδια.
Από την άλλη όμως, οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις ενηλίκους, ακόμα και με την 4θέσια διάταξη. Σε αυτή την περίπτωση, δύο μεταλλικές ράγες διατρέχουν κατά μήκος την καμπίνα και μπορείς να τοποθετήσεις διάφορα μικροπράγματα αλλά και αξεσουάρ της εταιρείας -θήκες γυαλιών, ποτηροθήκες κ.ά. Τα περισσότερα αυτοκίνητα όμως διαθέτουν το 3θέσιο πίσω κάθισμα που είναι συρόμενο και διαιρούμενο σε αναλογία 60/40, αυξομειώνοντας το χώρο για τα γόνατα και το χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος κυμαίνεται από 350 έως 450 lt ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος, ενώ έχει ορθογώνιο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα. Η σχεδίαση του ταμπλό δεν διαφέρει σε λογική από τα μικρότερα μοντέλα της εταιρείας, με το μεγάλο στρογγυλό πολυόργανο στο κέντρο του να κλέβει την παράσταση. Ο οδηγός ενημερώνεται από τον μικρό στρογγυλό πίνακα οργάνων που είναι ενσωματωμένος στην κολόνα του τιμονιού, με την εργονομία να απαιτεί μια περίοδο εξοικείωσης αφού μερικοί διακόπτες είναι κάπως ιδιαίτεροι. Το σύστημα πολυμέσων από την άλλη λειτουργεί στη λογική του iDrive της BMW και είναι εύκολο στη χρήση.
Η βενζινοκίνητη γκάμα του MINI Countryman R60 διαθέτει μοτέρ αποκλειστικά 1,6 lt με ισχύ που κυμαίνεται από 98 έως 218 PS, ενώ η πετρελαιοκίνητη έχει 1.6 και 2.0 με εύρος από 90 έως 143 PS.
Η ανανέωση του 2014 έφερε μικρές αισθητικές αλλαγές στο αμάξωμα και στην καμπίνα, εμπλουτισμένο εξοπλισμό και μικρή αύξηση ισχύος στις εκδόσεις Cooper S και JCW.
Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2010), το MINI Countryman απέσπασε πέντε αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και ESP.
Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Υπάρχουν αρκετές επιλογές στην αγορά μεταχειρισμένου για το μεγάλο MINI, από βασικού εξοπλισμού και κινητήρα εκδόσεις μέχρι τις κορυφαίες JCW. Η πλειονότητα των επιλογών αφορούν τον κωδικό Cooper, σε βενζίνη ή πετρέλαιο.
Στον τομέα των service, το MINI Countryman απαιτεί επίσκεψη στον επίσημο επισκευαστή μια φορά τον χρόνο, με το κόστος τους να μην είναι ιδιαίτερα χαμηλό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext
Πώς είναι σήμερα;
Το Countryman που δοκιμάζουμε είναι έκδοση Cooper D και είναι του 2016 (9ος) οπότε έχει δεχτεί και την ανανέωση. Τα χιλιόμετρα που αναγράφει ο ολικός χιλιομετρητής είναι 55.350, πράγμα που μεταφράζεται σε περίπου 12.000 km το χρόνο. Για μοντέλο την κατηγορίας είναι σχετικά λίγα, γεγονός που του δίνει επιπλέον πόντους.
Ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1,6 λίτρων αποδίδει 112 PS και 270 Nm, και συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η λειτουργία του δεν είναι και πολύ ήσυχη, αλλά τραβάει θετικά από χαμηλά και δεν έχει πρόβλημα με το στροφάρισμα. Το ενδεδειγμένο πεδίο λειτουργίας όμως είναι οι χαμηλομεσαίες στροφές.
Η ανάρτηση ελέγχει ακόμα σωστά το βάρος του αυτοκινήτου και προσφέρει σχετικά αποδεκτή άνεση. Σε αυτό παίζει σημαντικό ρόλο η ύπαρξη τροχών 16” με λάστιχα 205/60 (δε συστήνουμε μεγαλύτερες ζάντες), με τα αμορτισέρ να δείχνουν αρκετά ξεκούραστα.
Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά μεταχειρισμένου θα βρείτε αρκετά MINI Countryman πρώτης γενιάς, με την πιο δημοφιλή έκδοση κινητήρα να αφορά τα Cooper D.
Η τιμή τους ξεκινά από τις €10.000 για τα πρώτα μοντέλα με πάνω από 100.000 km και φτάνουν μέχρι τις €28.000 για τα πιο φρέσκα με λιγότερα χιλιόμετρα. Για ένα ελεγμένο, με πραγματοποιημένα όλα τα service στο επίσημο δίκτυο και λάστιχα σε καλή κατάσταση όπως το δικό μας, υπολογίστε γύρω στις €17.500.
Τι πρέπει να προσέξω;
Στο MINI Countryman R60 υπάρχουν αρκετά σημεία που πρέπει να ελέγξεις διεξοδικά για να αυξήσεις τις πιθανότητες για απροβλημάτιστη συμβίωση. Στο αμάξωμα, ρίξτε μια ματιά για σκουριά στους τροχούς καθώς και για ταλαιπωρημένα από τον ήλιο πλαστικά, όπως τα διακοσμητικά ασημί χρώματος. Στα πρώτα μοντέλα μέχρι το 2013, βεβαιωθείτε ότι έχει τοποθετηθεί η νέα ενισχυμένη καλωδίωση στον κινητήρα, ενώ στα βενζινοκίνητα ελέγξτε την κατάσταση της καδένας των εκκεντροφόρων. Ακόμα, βεβαιωθείτε για την καλή λειτουργία του συμπλέκτη στις τετρακίνητες εκδόσεις ALL4 με χειροκίνητο κιβώτιο.
Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το εσωτερικό του Countryman της δοκιμής ήταν σε καλή κατάσταση. Όλα τα χειριστήρια και οι διακόπτες έχουν την αίσθηση και τη λειτουργία του καινούριου, ενώ ο αφρός των καθισμάτων έχει διατηρήσει τις ιδιότητές του. Μόνη παραφωνία αποτελούν η επένδυση στα πλαϊνά του καθίσματος του οδηγού και η δερμάτινη επένδυση του τιμονιού που έχει αρχίσει και γυαλίζει. Ο πίνακας οργάνων με την ψηφιακή οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού παραμένει ευανάγνωστος και το infotainment λειτουργεί σωστά. Τα μόνα σημεία που μπορεί να τρίξει ελαφρώς το ταμπλό, είναι η ασημί διακοσμητική κατακόρυφη φάσα στην κεντρική κονσόλα, καθώς και το ντουλαπάκι του συνοδηγού. Το συρόμενο πίσω κάθισμα όμως ασφαλίζει καλά και δεν κάνει θόρυβο.
Το ασημί χρώμα δεν παρουσιάζει σημάδια κόπωσης ή «αράχνες», κάτι που όμως δεν ισχύει για τα ασημί πλαστικά εξωτερικά τμήματα.
Ανάρτηση-Τροχοί
Η άνεση είναι ακόμα αποδεκτή και τα αμορτισέρ δείχνουν να αντέχουν ακόμα αρκετές χιλιάδες χιλόμετρα. Οι 16άρες ζάντες αλουμινίου είναι σε πολύ καλή κατάσταση και τα λάστιχα ελαφρώς μεταχειρισμένα (καλοκαίρι του 2019). Δεν προτείνουμε αυτοκίνητα με μεγαλύτερους τροχούς στους δρόμους της Ελλάδας.
Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων έχει αποκτήσει μικρό τζόγο με την πάροδο του χρόνου, αλλά έχει διατηρήσει την ακρίβεια και το εύκολο κούμπωμα. Το τιμόνι παραμένει άμεσο, με καλή αίσθηση και σωστό βάρος.
Κινητήρας
Ο 4κύλινδρος 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας της έκδοσης Cooper D δεν διαθέτει την πιο πολιτισμένη λειτουργία, αλλά τουλάχιστον δεν φέρνει κραδασμό στα πεντάλ και το τιμόνι, ενώ είναι πρόθυμος σε όλο σχεδόν το φάσμα των στροφών. Η κατανάλωση είναι σχετικά χαμηλή και δεν επηρεάζεται πάρα πολύ από τον τρόπο οδήγησης, ενώ με το σύστημα Eco Pro κάνεις λίγη οικονομία παραπάνω θυσιάζοντας την απόκριση του γκαζιού.
“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!