Μεταχειρισμένο: BMW Σειρά 1, 2011 έως 2019

Μεταχειρισμένο: BMW Σειρά 1, 2011 έως 2019

Η δεύτερη γενιά της Σειράς 1 ήταν πολύ καλά διαβασμένη με στόχο να εξαλείψει τα μειονεκτήματα της πρώτης.

Η πρώτη γενιά της Σειράς 1 που παρουσιάστηκε το 2004, ήταν ένα εξαιρετικά πετυχημένο εμπορικά αυτοκίνητο, αλλά ταυτόχρονα είχε και τις παραξενιές του. Είχε σχετικά μικρή καμπίνα για μικρό οικογενειακό και παρότι είχε πίσω κίνηση όπως όλες οι BMW της εποχής, δεν ήταν κάτι ξεχωριστό οδηγικά.

Η δεύτερη γενιά που βλέπετε στις φωτογραφίες έκανε το ντεμπούτο της το 2011 και ήταν πολύ καλά διαβασμένη με στόχο να εξαλείψει τα μειονεκτήματα της πρώτης. Ήταν αρκετά πιο ευρύχωρη, διαθέτει τεράστια γκάμα εκδόσεων κινητήρα βενζίνης και πετρελαίου και, χάρη στη μεγαλύτερη ενασχόληση των μηχανικών με την ρύθμιση της ανάρτησης και το τιμονιού, απέκτησε ανώτερα οδικά χαρακτηριστικά.

Ήταν το μόνο μοντέλο στην κατηγορία που είχε πίσω κίνηση και σε ορισμένες εκδόσεις κινητήρα κατάφερνε να χαρίζει και καλές δόσεις οδηγικής ευχαρίστησης. Στον αυτοκινητόδρομο παρουσίαζε ένα πολύ εξευγενισμένο χαρακτήρα, από την βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση των 95 ίππων (114d) μέχρι και την κορυφαία M135i (αργότερα μετονομάστηκε σε M140i) με τον 6κύλινδρο σε σειρά TwinPower Turbo.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ψηφιακή πλατφόρμα για αγορά μεταχειρισμένων από την CarNext

Οι μεγαλύτεροι χώροι ευνόησαν το οικογενειακό προφίλ του αυτοκινήτου, με την εργονομία της καμπίνας να είναι πολύ καλή και την ποιότητα να ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ των μεγαλύτερων μοντέλων της Βαυαρικής εταιρείας. Ακόμα, το αναθεωρημένο iDrive υποστήριζε με συνέπεια τη χρήση του καλού συστήματος πολυμέσων και πλοήγησης. Σε γενικές γραμμές, η εικόνα και η ποιότητα της καμπίνας χαρίζει την αίσθηση στους επιβάτες ότι βρίσκονται σε ένα premium μικρό οικογενειακό.

BMW 1 Series Used 1

Οι πίσω επιβάτες δεν θα βρουν την δεύτερη γενιά της 1 Series ιδιαίτερα ευρύχωρη, με τα γόνατα ψηλών ενηλίκων να βρίσκουν στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Τρεις πίσω δεν θα βολευτούν με ευκολία, με τον μεσαίο να διαμαρτύρεται για τον χώρο που έχει διαθέσιμο για τα πέλματά του, μιας και η πισωκίνητη αρχιτεκτονική φέρνει μαζί της και ένα ογκώδες τούνελ μετάδοσης. Ακόμα, οι πίσω πόρτες δεν διαθέτουν μεγάλο άνοιγμα για την είσοδο και την έξοδο των επιβατών, ενώ το πορτμπαγκάζ των 360 λίτρων βρίσκεται λίγο κάτω από τους άμεσους ανταγωνιστές του.

Κάτω από το καπό της Σειράς 1 (F20 η 5θυρη και F21 η 3θυρη) βρισκόταν μια νέα γενιά κινητήρων της BMW. Οι Βαυαροί ακολουθώντας το πνεύμα του downsizing που επικρατεί την τελευταία 15ετία, εφοδίασαν το αυτοκίνητό τους με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου στα 1,6 και 2,0 λίτρα. Όλοι τους ήταν τεχνολογίας TwinPower Turbo με άμεσο ψεκασμό, ενώ κάποιοι διέθεταν και σύστημα Valvetronic και διπλού Vanos. Όλα τα μοτέρ συνεργάζονταν με χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων και προαιρετικά με ένα νέο για την εποχή 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Το χαρακτηριστικό αυτό έχρισε αυτομάτως την Σειρά 1 ως το πρώτο πολυτελές μικρό οικογενειακό με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (κατασκευής ZF).

Τον Μάρτιο του 2015, η BMW παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου, με αισθητικές αλλαγές στους προφυλακτήρες, τα φώτα και τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Το σημαντικότερο όμως νέο ήρθε από την γκάμα κινητήρων, όπου οι 4κύλινδροι 1.6 βενζίνης και πετρελαίου αντικαταστάθηκαν από αντίστοιχους καινούριους 3κύλινδρους 1.5 TwinPower Turbo που εφοδιάζουν ακόμα και σήμερα τις βασικές εκδόσεις της νέας γενιάς.

Στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP (2012), η BMW Σειρά 1 απέσπασε πέντε αστέρια συνολικά, με τον βασικό εξοπλισμό παθητικής ασφάλειας να περιλαμβάνει έξι αερόσακους και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας.

BMW 1 Series Used 2

Πόσο θα μου κοστίσει η συμβίωση;
Η δεύτερη γενιά της Σειράς 1 είχε καλή εμπορική πορεία και στην χώρα μας, και η αγορά μεταχειρισμένου έχει αρκετές από αυτές. Η πλειοψηφία των επιλογών αφορούν εκδόσεις με τους μικρού κυβισμού κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με τις τελευταίες να διακρίνονται όπως είναι λογικό για την μεγαλύτερη οικονομία στη χρήση τους.

Στον τομέα της συντήρησης, η BMW Σειρά 1 απαιτεί service λαδιών μια φορά το χρόνο και γενικό κάθε δύο, με το κόστος να κυμαίνεται σε ανταγωνιστικό για την κατηγορία επίπεδο. Επιπλέον, η BMW διαθέτει ειδικά πακέτα συντήρησης για παλαιότερα μοντέλα με μειωμένο κόστος.

Πώς είναι σήμερα;
Η BMW που οδηγήσαμε ήταν facelift 116d. Είναι 3κύλινδρη 1.5, με ισχύ 116 ίππους και 270 Nm. Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με άμεσο ψεκασμό common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ συνδυάζεται στην συγκεκριμένη περίπτωση με ένα μακριά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Τα συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ήταν κάτι παραπάνω από 80.000, στοιχείο που μεταφράζεται σε περίπου 20.000 km ετησίως (πρώτη άδεια τέλος 2015).

Η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την βάση της πετρελαιοκίνητης γκάμας για την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου, μιας και πριν υπήρχε και έκδοση 114d με τον 4κύλινδρο 1.6 και ισχύ 95 ίππων. Το 3κύλινδρο μοτέρ διαθέτει start/stop με σωστή λειτουργία, είναι γραμμικό, ήσυχο και πολιτισμένο με ελάχιστους κραδασμούς, αλλά του λείπει η δύναμη, ειδικά στις χαμηλές rpm. Τα τρία προγράμματα κάνουν αισθητή διαφορά, Eco, Comfort και Sport, αλλά και πάλι θα το ήθελες πιο σπιρτόζικο. Επιπλέον, το χειροκίνητο κιβώτιο έχει λογικές διαδρομές και διαθέτει σύστημα Rev Matching.

Τα φρένα του αυτοκίνητου έδειχναν να ανταποκρίνονται σωστά, αλλά τα αμορτισέρ ζυγώνουν προς το τέλος της ζωής τους.

BMW 1 Series Used 3

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Οι διαθέσιμες επιλογές είναι αρκετές και οι περισσότερες έχουν καλό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης, είτε πρόκειται για εκδόσεις βενζίνης είτε αυτές που καταναλώνουν πετρέλαιο.

Στην αγορά μεταχειρισμένου θα βρείτε αυτοκίνητα από €11.500, για εκδόσεις πριν την ανανέωση, με τα ακριβότερα και πιο φρέσκα να φτάνουν έως και τις 28.000. Για μία ανανεωμένη 116d με χειροκίνητο κιβώτιο και με ευλαβικά συμπληρωμένο το βιβλίο συντήρησης όπως το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε, θα πρέπει να γνωρίζεται ότι η τιμή κυμαίνεται γύρω από τις €14.500.

Τι πρέπει να προσέξω;
Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν η BMW Σειρά 1 κυμαίνεται στον μέσο όρο από πλευρά αξιοπιστίας. Τα σημεία που θα πρέπει να ελέγξετε είναι όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το σύστημα διεύθυνσης, ο άξονας μετάδοσης και ο κινητήρας. Θα πρέπει όλα να λειτουργούν στην εντέλεια και να μην κάνουν κάποιον περίεργο θόρυβο, ενώ η γνώμη ενός εξουσιοδοτημένου συνεργείου είναι απαραίτητη.

Ακόμα, το μικρό μέγεθος μπορεί να σημαίνει αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μικροεπαφές στους προφυλακτήρες και τους τροχούς. Ελέγξετε το περιμετρικά.

Αμάξωμα–Εσωτερικό
Το εσωτερικό της 116d που βλέπετε είναι σε καλή κατάσταση, με τα πλαστικά στο ταμπλό και τα πάνελ των θυρών, καθώς και οι επενδύσεις να έχουν διατηρήσει την αρχική τους εικόνα. Το μόνο σημείο που έδειχνε κουρασμένο ήταν οι αεραγωγοί στην κεντρική κονσόλα, μιας και πρέπει να είχε αφαιρεθεί παλαιότερα όλο το πλαστικό τμήμα που τους περιλαμβάνει για να γίνει κάποια εργασία. Πέρα από τους αεραγωγούς της κεντρικής κονσόλας, όλα τα υπόλοιπα πλαστικά είναι πολύ καλά τοποθετημένα, έχουν ωραία υφή και σωστή συναρμογή, εκπέμποντας στιβαρότητα, ενώ όλοι οι διακόπτες στην καμπίνα έχουν ωραία λειτουργία, σαν καινούριοι. Το ίδιο συμβαίνει και με το περιστροφικό χειριστήριο του iDrive που είχε διατηρήσει την στρωτή, σκαλωτή λειτουργία του.

Το αμάξωμα δείχνει σε πολύ καλή κατάσταση, με το μαύρο χρώμα να μην παρουσιάζει «αράχνες» και τα φώτα να μην χάσει την ζωντάνια τους. Το καπό διαθέτει αμορτισέρ που λειτουργεί σωστά και η εικόνα του χώρου κινητήρα ήταν σαν ενός καινούριου.

BMW 1 Series Used 4

Ανάρτηση-Τροχοί
Η 1.500άρα Σειρά 1 που δοκιμάσαμε είχε ζάντες αλουμινίου 16” με ελαστικά Run On Flat και αρκετό προφίλ που μειώνει ελαφρώς τον αντίκτυπο από τις μεγάλες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Σε κάθε περίπτωση, τα συγκεκριμένα ελαστικά υποβαθμίζουν την ποιότητα κύλισης και εάν έχουν «τραυματιστεί», κοστίζουν περισσότερο από τα συμβατικά. Σε αυτοκίνητα με μεγαλύτερους τροχούς, θα πρέπει να επιβεβαιώσετε την καλή τους κατάσταση.

Τα 80.000 km δεν φαίνονται στα περισσότερα σημεία του αυτοκινήτου, αλλά τα αμορτισέρ έχουν αρχίσει να τα μαρτυρούν.

Μετάδοση-Σύστημα διεύθυνσης
Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει σωστή λειτουργία και η αίσθησή του θύμιζε καινούργιο, αλλά όταν θέλεις να επιλέξεις την όπισθεν, ο λεβιές βρίσκει στο πλαστικό πλαίσιό του στην κονσόλα δαπέδου.

Το τιμόνι ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, έχει διατηρήσει την αίσθησή του και η υποβοηθούμενη κρεμαγέρα λειτουργεί σωστά ανάλογα την ταχύτητα.

Κινητήρας
Ο 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων διαθέτει καλή λειτουργία, δεν προκαλεί κραδασμό στα πεντάλ και το τιμόνι και δείχνει πρόθυμος σε όλο το φάσμα των στροφών, παρότι είναι οριακός (προς τα κάτω) για τις δυνατότητες του πλαισίου. Η κατανάλωσή του δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την θέση του πεντάλ γκαζιού και μπορεί να υποβοηθηθεί από το σύστημα Eco Pro.

“Σας ενδιαφέρει το αυτοκίνητο; Ακολουθείστε τον σύνδεσμο ΕΔΩ!

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube