Mercedes-Benz R107 SL: 50 χρόνια από τη γέννηση ενός θρύλου

Mercedes-Benz R107 SL: 50 χρόνια από τη γέννηση ενός θρύλου

Συμπληρώθηκαν αισίως 50 χρόνια από την ημέρα που η Mercedes-Benz παρουσίασε τη R107 SL. Ένα μοντέλο, που μεταξύ άλλων, υπήρξε το δεύτερο μακροβιότερο σε παραγωγή στη γκάμα της γερμανικής φίρμας.

Ήταν Απρίλιος του 1971 όταν η Mercedes-benz «κυκλοφορούσε» σε επίσημη πρώτη, την R107 350 SL. Την αντικαταστάτρια ουσιαστικά της «Pagoda» και ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην ιστορία της. 

Η γερμανική φίρμα κράτησε στη ζωή την R107 SL για 18 ολόκληρα χρόνια (έως το 1989), γεγονός που αποδεικνύει εμπράκτως το πόσο αγαπητό υπήρξε στο κοινό το διθέσιο «ανοιχτό» μοντέλο της. Στη γλώσσα των αριθμών, η R107, πούλησε περισσότερα από 200.000 αντίτυπα με το 66% των ταξινομήσεων να ταξιδεύουν στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και πιο συγκεκριμένα στην αμερικανική αγορά (η αμερικάνικη έκδοση είχε μεταξύ άλλων και μεγαλύτερους προφυλακτήρες), όπως ακριβώς είχε προβλέψει ότι θα γίνει και η ίδια η Mercedes-Benz. 

SL

Θεωρούνταν για την εποχή του ένα από τα πιο προηγμένα αυτοκίνητα, με πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών, που όμοια τους δε συναντούσες εύκολα σε μοντέλα παραγωγής. Κάτω από το μακρύ καπό της έκρυβε έναν V8 κινητήρα 3,5 lt με 200 ίππους, ενώ για τους αγοραστές στις ΗΠΑ ήταν διαθέσιμη και η ισχυρότερη έκδοση, 450 SL, έως το 1973. Ένα χρόνο αργότερα, η Mercedes-Benz, πρόσθεσε στη φαρέτρα του οχήματος και την 6κύλινδρη, 280 SL, με τους 185 ίππους. 

SL1

Το facelift του 1980 έφερε τα πάνω κάτω στη σχεδίαση του εσωτερικού διακόσμου, με την SL, να δανείζεται πολλά στοιχεία από τη ναυαρχίδα τότε της φίρμας την W126 S. Επίσης, η 380 SL, αντικατέστησε την 350 SL με την ισχυρότερη έκδοση, 500 SL, να δίνει βροντερό παρών στη γκάμα προσφέροντας 240 ίππους.

sl 2

Το δεύτερο «upgrade» του 1985, έφερε νέας σχεδίασης ζάντες 15 ιντσών, ένα ομοιόμορφο για όλες τις SL μπροστινό μέρος και πλήθος τεχνικών αλλαγών στις αναρτήσεις. Bασική πλέον έκδοση του μοντέλου υπήρξε η 300 SL με τους 188 ίππους, με τη γκάμα να συμπληρώνουν η 420 SL (218 PS), η 500 SL (διέθετε επανασχεδιασμένο κινητήρα με ηλεκτρονικό σύστημα ανάφλεξης) και η κορυφαία, 560 SL, που διατίθεντο πλέον και στις αγορές της Ιαπωνίας αλλά και της Αυστραλίας.

Η R107 SL, πούλησε συνολικά 237.287 αντίτυπα και θεωρείται μέχρι και σήμερα ένα από τα καλύτερα μοντέλα της οικογένειας «SL», καθώς ο συνδυασμός πολυτέλειας και σπορ χαρακτήρα υπήρξε σήμα κατατεθέν του αυτοκινήτου. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube