Mercedes-Benz και Ford το ξανασκέφτονται για τα ηλεκτρικά
Η Mercedes-Benz κι η Ford δηλώνουν σκεπτικές σχετικά με τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους από το 2030.
Τον Φεβρουάριο του 2021, η Ford ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πουλάει μόνο ηλεκτρικά επιβατικά μοντέλα στην Ευρώπη από το 2030. Αντίστοιχες βλέψεις δηλαδή με τη Mercedes-Benz.
Τώρα, κι οι δύο εταιρείες ανασκουμπώνονται κι αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν το αρχικό τους πλάνο. Η νέα στρατηγική της Mercedes-Benz δεν αποκλείει την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και την επόμενη δεκαετία, εάν υπάρξει αρκετή ζήτηση.
«2030 είχαμε πει; Μπα, μάλλον δεν θα ακούσατε καλά», λένε Mercedes-Benz και Ford
Σε ίδιο μήκος κύματος, ο Martin Sander, Γενικός Διευθυντής της Ford Ευρώπης, δήλωσε ότι οι ΜΕΚ θα μπορούσαν να είναι ακόμα ζωντανές και μετά το 2030.
«Αν δούμε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση, για παράδειγμα για επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα, θα τα προσφέρουμε». Μιλώντας στο Λονδίνο αυτή την εβδομάδα στο συνέδριο Future of the Car των Financial Times, παραδέχτηκε ότι η ζήτηση για EV είναι «πιο ήπια» από ό,τι είχε αρχικά εκτιμήσει η Ford.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, δήλωσε ακριβώς το ίδιο κατά την ετήσια συνέλευση των μετόχων της εταιρείας την Τετάρτη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Mercedes-Benz EQS θα φορούσε δικύλινδρο βενζίνης 1.000 cc
«Ο στρατηγικός στόχος της Mercedes-Benz είναι οι μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Ωστόσο, ο μετασχηματισμός μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από το αναμενόμενο», είπε ο Källenius. Οπότε οι κινητήρες εσωτερικής καύσης να επιβιώσουν και μετά την αλλαγή της δεκαετίας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η γερμανική φίρμα κάνει δεύτερες σκέψεις σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Πριν περίπου δυόμισι μήνες, η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι αναμένει οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και των υβριδικών, να αντιπροσωπεύουν έως και το 50% του συνόλου έως το 2030.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 5ετή παράταση στους θερμικούς κινητήρες δίνουν οι Γερμανοί
Δηλαδή πέντε χρόνια αργότερα από την πρόβλεψή της του 2021, όταν στόχευε να φτάσει στο ορόσημο του 50% έως το 2025, κυρίως με αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πάντως, για το 2023, μία στις τρεις Mercedes-Benz που πουλήθηκαν, μπαίνει στην πρίζα. Συγκεκριμένα, τα αμιγώς ηλεκτρικά αποτέλεσαν το 12,9% του συνολικού όγκου πωλήσεων, ενώ τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά το 19%.
Η Ford προετοιμάζεται τα τελευταία χρόνια για μια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών. Ολοκλήρωσε την παραγωγή του Mondeo στις 4 Απριλίου του 2022, στο εργοστάσιο στη Βαλένθια της Ισπανίας. Το EcoSport καταργήθηκε τον Δεκέμβριο του 2022 από το εργοστάσιο της Craiova στη Ρουμανία.
Το τελευταίο Fiesta κατασκευάστηκε στις 7 Ιουλίου 2023 στην Κολωνία της Γερμανίας. Τα S-Max και Galaxy μάς αποχαιρέτησαν τον Απρίλιο του 2023, όταν κατασκευάστηκαν οι τελευταίες μονάδες στη Βαλένθια. Του χρόνου θα παύσει κι η παραγωγή του Focus.
Πώς γεμίζει η Ford τα κενά στην αποδεκατισμένη ευρωπαϊκή της γκάμα; Μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Puma θα κάνει το ντεμπούτο της αργότερα φέτος. Θα συναρμολογείται στην Κραϊόβα στη Ρουμανία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To ηλεκτρικό Ford Puma θα ονομάζεται «Gen-E»
Το Explorer μηδενικών εκπομπών, που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen, όπως και το ID.4, θα τεθεί σε παραγωγή τον Ιούνιο στο εργοστάσιο της Κολωνίας.
Αλλά τώρα βλέπουμε ότι κάμποσες φίρμες εξετάζουν πόσο θα τις ευνοήσει μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα. Μόλις χτες δημοσιεύσαμε ότι το θερμικό VW Polo πήρε παράταση ζωής, τουλάχιστον μέχρι το 2030.
Ενώ νωρίτερα φέτος, σας ενημερώσαμε ότι το ηλεκτρικό Volkswagen Golf θα εξαφανίσει το ID.3. Αλλά κι ότι η γερμανική εταιρεία θα συνεχίσει να εξελίσσει τα PHEV σύνολά της, παράλληλα με τα αμιγώς ηλεκτρικά. Το μόνο σίγουρο είναι ότι βρισκόμαστε σε σταυροδρόμι μεγάλων ανακατατάξεων.