Μελλοντική Citroën C4: Αυτή είναι η συνταγή της

Μελλοντική Citroën C4: Αυτή είναι η συνταγή της

Το C4 Cactus μπορεί να αντικατέστησε τη C4, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται όχι οριστικά, καθώς η Citroën ετοιμάζει μια ολοκαίνουργια, χάτσμπακ C4 για το 2020.

Στους καταλόγους της Citroën, το C4 Cactus φιγουράρει ως αντικαταστάτης της παλιάς, γερασμένης C4, αλλά δεν φαίνεται ότι αυτό θα ισχύσει και στο εγγύς μέλλον. Ο Γάλλος κατασκευαστής ετοιμάζει ήδη την καινούργια Citroën C4, η οποία θα λανσαριστεί στο τέλος του 2020, πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το Peugeot 308

Παρά την αλλαγή πορείας 180ο στις προτιμήσεις του κοινού και την αλματώδη αύξηση στις πωλήσεις παντός είδους crossover, «SUV» και SUV, ένα μαζικός κατασκευαστής ακούγεται φτωχός χωρίς ένα κλασικό μικρό οικογενειακό χάτσμπακ. Για το λόγο αυτό, η Citroën δεν αρκείται στο να εναποθέσει όλες τις εμπορικές προσδοκίες της αντικαθιστώντας τη γερασμένη C4 με το νεανικό C4 Cactus. Παρά τα πλεονεκτήματα του τελευταίου, αυτό δεν μπορεί να ανταγωνιστεί με αξιώσεις στην κατηγορία C, όπου στην ευρωπαϊκή αγορά αλωνίζουν VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, αλλά και εθνικά όπου το Peugeot 308 παίρνει τη μερίδα του λέοντος. Βλέπετε, το Citroën C4 Cactus με μήκος κάτω από τα 4,2 m δεν διαθέτει τους χώρους και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ των παραπάνω.

Η στρατηγική στην κόμπακτ κατηγορία
Αυτή τη στιγμή, η παγκόσμια προσφορά της Citroën στην κόμπακτ κατηγορία στηρίζεται σε τέσσερις άξονες: Το C4 Cactus στην Ευρώπη, το C-Elysée στην Κίνα, στη Λατινική Αμερική και στην Ευρώπη, το C4 Sega στην Κίνα και το C4 Lounge στην Κίνα και στη Λατινική Αμερική. 

Η μελλοντική C4 θα έρθει να διαφοροποιήσει τη στρατηγική αυτή, μέσω δύο (ή τριών) αξόνων: Ένα κόμπακτ χάτσμπακ για την Ευρώπη και μια μπερλίνα τριών όγκων για την Κίνα, την Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, αντικαθιστώντας το C-Elysée. Ανεπιβεβαίωτες πηγές αναφέρουν επίσης και μια C4 Aircross με μήκος 4,3 m που θα μπορούσε να γεφυρώσει τα 4,15 m του C3 Aircross και τα 4,5 m του C5 Aircross. Και ο τρίτος άξονας θα καλύψει την αγορά με μια 100% ηλεκτρική C4. 

Citroën C4 2020

Ίδια βάση, διαφοροποιημένη ανάρτηση
Η γαλλική φίρμα έχει πλήρη επίγνωση του ότι ο μειωμένος εσωτερικός χώρος του C4 Cactus μπορεί να αποτελεί αναστολή αγοράς, οπότε και ζήτησε από τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της να δημιουργήσουν μια νέα κόμπακτ μπερλίνα, ικανή να παίξει επί ίσοις όροις με τον ανταγωνισμό. Η δουλειά του Γραφείου Σχεδιασμού της Citroën διευκολύνεται σε αυτήν την αποστολή της τα μέγιστα από την παρουσία του εξαιρετικού Peugeot 308 στο Groupe PSA.  

Είναι επίσης το μοντέλο που θα δανείσει την πλατφόρμα EMP2 και την γκάμα των μοτέρ της. Η μελλοντική Citroën C4 θα διαφοροποιηθεί από το 308 μέσω αφενός του οικογενειακού στιλ, αλλά και από τη χρήση ορισμένων στοιχείων τεχνικού εξοπλισμού, όπως η ανάρτηση με τα υδραυλικά τέρματα προοδευτικής λειτουργίας που εγκαινίασε το C4 Cactus.

Αναζητείται νέα γλώσσα
Για τη Citroën, η άφιξη του νέου C4 στα τέλη του 2020 θα συμπίπτει με την εμφάνιση του νέας σχεδιαστικής γλώσσας της φίρμας. Σχεδιαστικό στιλ που θα πρέπει να εμπνέεται από το πρωτότυπο CXperience που είδαμε στο παρισινό Mondial de l’Automobile του 2016. Με εμφανέστερο αισθητικό στοιχείο τη μάσκα με τις δύο παράλληλες νικελένιες μπάρες, που τρέχουν σε όλο το πλάτος της, σχηματίζοντας από ένα ανάποδο «V» στο κέντρο, ως εκ τούτου και το σήμα της φίρμας. Κάποιες καμπύλες από το CXperience θα μπορούσαν επίσης να ληφθούν υπόψη στο σχεδιασμό της νέας C4, όπως μας δείχνει η εικονογράφηση των πηγών μας, Caradisiac και Autoexpress –αν και το η ψευδο-C4 έχει εμφανέστατη βάση το 308. H μελλοντική C4 δεν χρειάζεται να είναι ακραία σχεδιαστικά και ούσα με μια κλασική αντίληψη για την κατηγορία, προφανώς δεν θα κάνει χρήση των Airbumps που βρίσκουμε σε πολλά μοντέλα της Citroën.
Citroën C4 2020

Δοκιμασμένη βάση
Για να δώσει στο αυτοκίνητό της δυνατά οδικά χαρακτηριστικά, η Citroën θα εμπιστευτεί την πλατφόρμα EMP2 πάνω στην οποία πατά το Peugeot 308, αλλά και το κόμπακτ MPV της εταιρείας, το C4 Space Tourer. Αυτή η άκαμπτη και δυναμική τεχνική βάση θα φιλοξενήσει τα περισσότερα από τα μοτέρ της γκάμας του 308, ενώ θα μπορούσε να διατίθεται και με επαναφορτιζόμενο υβριδικό (βενζινοηλεκτρικό) συνδυασμό, με ισχύ μέχρι και λίγο περισσότερο από 200 άλογα. Το μήκος της νέας C4 θα πρέπει να προσεγγίσει τα 4,3 m, διασφαλίζοντας έτσι γενναιόδωρο εσωτερικό χώρο και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ κοντά στην κορυφή της κατηγορίας.

Όσον αφορά την ηλεκτρική βερσιόν της C4 –που δεν γνωρίζουμε καν να θα λέγεται «C4», οπότε για να ακριβολογούμε το ηλεκτρικό κόμπακτ μοντέλο της Citroën, αυτό θα στηρίζεται στην ηλεκτρική Common Modular Platform (e-CMP). Η πλατφόρμα αυτή, που εξελίσσεται σε συνεργασία με τη μεγαλομέτοχο του Groupe PSA, την Dongfeng Motors, υπόσχεται αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με μεγάλη αυτονομία. Το πρώτο από αυτά αναμένεται το 2019 και άλλα τέσσερα μέχρι το 2021. Η πλατφόρμα EMP2 θα υποστηρίζει τα νέα υβριδικά μοντέλα και –φυσικά- τα θερμικά.

Εμπλουτισμένος εξοπλισμός
Εκτός από την ανάρτηση με τα υδραυλικά τέρματα προοδευτικής λειτουργίας, η μελλοντική Citroën C4 θα πρέπει να είναι πλήρης όσον αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Σε αυτό το τελευταίο σημείο, το Citroën C4 θα πρέπει να προχωρήσει πολύ παρακάτω σε σύγκριση με το C4 Cactus. Ωστόσο, από αυτό το τελευταίο θα πρέπει να πάρει τον αερόσακο οροφής, το ντουλαπάκι στο επάνω μέρος του ταμπλό και τη μεγάλη γυάλινη οροφή με το αθερμικό κρύσταλλο... Ωστόσο, θα πρέπει να έχει κλασικά ηλεκτρικά πίσω παράθυρα και όχι ανοιγόμενα προς τα έξω ή φιξ κρύσταλλα.

Για να γνωρίσουμε τη μελλοντική Citroën C4, θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το μεθεπόμενο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου, τον Οκτώβριο του 2020. Ένα μοντέλο που πιθανότατα θα οδηγήσει στη σύνταξη το C4 Cactus.

Η μελλοντική Citroën C4 με μια ματιά
- Κόμπακτ χάτσμπακ οικογενειακό, με πέντε πόρτες και πέντε θέσεις
- Λανσάρισμα στο τέλος του 2020
- Μήκος περίπου 4,3 m
- Βασισμένο στην πλατφόρμα EMP2
- Κινητήρες βενζίνης από 110 έως 180 PS
- Κινητήρες ντίζελ από 100 έως 160 PS
- Επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο με περίπου 220 PS
- Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ περίπου στα 420 lt
- Ανάρτηση με υδραυλικά τέρματα προοδευτικής λειτουργίας
- Εκτιμώμενη τιμή στην Ευρώπη από €19.500

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube