Το μεγάλο μυστικό των Nio βρίσκεται στο Oxfordshire της Αγγλίας
Πλειάδα ικανών μηχανικών, με επικεφαλής τον Danilo Teobaldi, προσδίδουν ευρωπαϊκό κράτημα στα μοντέλα της NIO.
Η Nio δραστηριοποιείται ήδη στη Νορβηγία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία και τη Δανία. Σχεδιάζει την επέκτασή της και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, με τις πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο να ξεκινούν εντός του 2025. Θα είναι η πρώτη δεξιοτίμονη αγορά για την κινεζική start-up.
Αλλά για να προσφέρουν τα Nio οδικά χαρακτηριστικά αντίστοιχα των καλύτερων ευρωπαϊκών μοντέλων, μια ομάδα μηχανικών εργάζονται σκληρά εδώ και χρόνια με βάση το Oxfordshire στη Νοτιοανατολική Αγγλία.
Ευρωπαϊκό κράτημα; Βεβαίως, αλλά οι δοκιμές εξέλιξης θα πρέπει να γίνονται σε ευρωπαϊκό έδαφος, λέει η Nio
Τα Nio πωλούνται εδώ και τρία χρόνια στην Ευρώπη, αρχής γενομένης από το 2021 και το ES8 στη Νορβηγία. Ενδεικτικό όμως της προσπάθειας των Κινέζων για τελειότητα είναι ότι δεν επαφίονται στις δοκιμές που κάνουν στα κέντρα εξέλιξης στη Σαγκάη, το Πεκίνο, το Hefei, τη Nanjing, το Μόναχο και το Σαν Χοσέ στην Καλιφόρνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nio ΕΤ9 Thunder, το πρώτο ηλεκτρικό 900V, γεμίζει 250+ km σε 5'
Αντιθέτως, επιδιώκουν τα μοντέλα τους να εξελιχθούν και στους βρετανικούς δρόμους, που έχουν επιπλέον ιδιαιτερότητες με τους στενούς B-roads και τις κακοτεχνίες στο οδόστρωμα. Επικεφαλής όλης της ομάδας είναι ο Ιταλός Danilo Teobaldi.
Ο 50χρονος ήταν μεταξύ των πρώτων μηχανικών που επέλεξε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος William Li για να ενταχθεί στη Nio. Είναι υπεύθυνος για την οδική συμπεριφορά των μοντέλων από το 2016.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Nio ET7 Ultra Long Range, 150 kWh και 1.000+ km αυτονομία
Είναι πεπεισμένος ότι όταν τελειώνει τη δουλειά του, τα μοντέλα της Nio δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από «τα ανταγωνιστικά μοντέλα των Audi, BMW, Jaguar και Mercedes-Benz».
«Έχουμε πολύ έμπειρους και ταλαντούχους ανθρώπους που εργάζονται μαζί μας στο Oxfordshire. Δεν μιλάμε μόνο για μικρορυθμίσεις, αλλά παρεμβαίνουμε και στο hardware της ανάρτησης, αν είναι απαραίτητο. Και βέβαια, στη συνέχεια τη βελτιώνουμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξέλιξης», συμπληρώνει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Σούπερκαρ Qoros Model K- EV, με κινητήρα και μετάδοση Koenigsegg
Το βιογραφικό του περιλαμβάνει εννέα χρόνια στην Italdesign στην Ιταλία κι άλλα πέντε στην Qoros. Τόσα χρόνια, καθένα από τα οκτώ μοντέλα παραγωγής της Nio –συμπεριλαμβανομένων των ET5, ET5 Touring, EL6 , ET7 κι EL7 που πωλούνται στις πέντε ευρωπαϊκές χώρες– έχει επωφεληθεί από τη συμβολή του.
Γενικότερα, η ομάδα των μηχανικών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο αναλαμβάνει ολοένα και πιο εξέχοντα ρόλο. «Εξελίσσουμε το στήσιμο του κάθε μοντέλου διαφορετικά για κάθε αγορά, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές απαιτήσεις των πελατών και τις διαφορετικές συνθήκες του οδικού δικτύου», σχολιάζει ο Ιταλός.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα επένδυση 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Nio
Έτσι, το ES8 που πωλείται στην Ευρώπη έχει διαφορετικές ρυθμίσεις στο σύστημα διεύθυνσης, στα αμορτισέρ, στα ελατήρια και στα σινεμπλόκ από το ES8 που πωλείται στην Κίνα.
«Οι Κινέζοι θέτουν την άνεση της ανάρτησης ως πρώτη προτεραιότητα. Δεν τους ενοχλούν και τόσο οι κλίσεις του αμαξώματος. Ακριβώς το ανάποδο από τους Ευρωπαίους οδηγούς».
Η ομάδα του είχε πρόσφατα πολλή δουλειά εξελίσσοντας το νέο Nio ET9. Ο ηλεκτρικός αντίπαλος της Mercedes-Benz S-Class έχει μήκος 5.325 mm κι ενσωματώνει τεχνολογία steer-by-wire κι αερανάρτηση. Δύσκολος συνδυασμός, αλλά όχι για τον Teobaldi και τους συνεργάτες του.