Mazda, υπερηφάνεια για τις δύο εκατομμύρια πωλήσεις Wankel

Mazda, υπερηφάνεια για τις δύο εκατομμύρια πωλήσεις Wankel

Κανείς άλλος κατασκευαστής δεν πιστεύει στον περιστροφικό κινητήρα, εκτός από έναν: Ο Wankel της Mazda έχει ήδη περισσότερες από δύο εκατομμύρια πωλήσεις.

Wankel της Mazda

H Mazda γιορτάζει τα δύο εκατομμύρια πωλήσεις του φημισμένου περιστροφικού κινητήρα. Ο Wankel της Mazda υφίσταται από το 1961, όταν η ιαπωνική εταιρεία συνεργάστηκε αρχικά με τη NSU. 

Το 1967 λάνσαρε το Cosmo Sport, ένα πανέμορφο σπορ μοντέλο. Στη συνέχεια ακολούθησε το Familia Rotary ή R100 και το επίσης κουπέ Luce Rotary ή R130, το 1968 και το 1969 αντίστοιχα. Το 1970, γεννήθηκε η θρυλική σειρά RX με το RX-2.

Κανένας κατασκευαστής δεν πιστεύει και δεν επενδύει ακόμα στον Wankel, εκτός από τη Mazda. Που έχει κάθε λόγο να νιώθει περηφάνεια, ανακοινώνοντας την πώληση δύο εκατομμυρίων περιστροφικών κινητήρων

Μέχρι το 1973, η Mazda είχε ήδη κατασκευάσει 500.000 περιστροφικούς κινητήρες. Ωστόσο, μόλις το 1978 γεννήθηκε το πιο διάσημο Rotary μοντέλο όλων των εποχών, το RX-7 πρώτης γενιάς

Wankel της Mazda

Σημείωσε μεγάλη επιτυχία και μέχρι το 1986, μόλις ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του μοντέλου δεύτερης γενιάς, η αυτοκινητοβιομηχανία είχε κατασκευάσει συνολικά 1,5 εκατομμύρια Wankel κινητήρες.

Το 1991, η περιστροφική τεχνολογία βοήθησε τη Mazda να γίνει η πρώτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία που κέρδισε τη νίκη γενικής στις 24 Ώρες του Le Mans, με το πολύστροφο 787B. Την ίδια χρονιά, κυκλοφόρησε το RX-7 τρίτης γενιάς, με το υπέροχο σχήμα του να φαίνεται φρέσκο ακόμα και σήμερα.

Wankel

Ακολούθησε το RX-8 το 2003, αλλά όταν η παραγωγή του διακόπηκε το 2012, η ​​παραγωγή του Wankel της Mazda σταμάτησε επίσης. Για 11 χρόνια, το κοινό στερήθηκε τον ιδιόμορφο κινητήρα, αλλά τώρα ο Rotary επιστρέφει με το MX-30 e-Skyactive R-EV. Μπήκε στην παραγωγή τον Ιούνιο και θα πωλείται σε επιλεγμένες αγορές.

Το plug-in hybrid crossover κινείται στην πραγματικότητα από έναν ηλεκτροκινητήρα 170 PS, ενώ ο περιστροφικός κινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, επαναφορτίζοντας την μπαταρία των 17,8 kWh. Συνολικά, το MX-30 έχει αυτονομία έως και 600 km στον κύκλο δοκιμών WLTP, παρά το μικρό μέγεθος της μπαταρίας του.

Wankel της Mazda

Η Mazda έχει επίσης σχέδια υψηλών επιδόσεων για το ιδιαίτερο κινητήριο σύνολο. Το πρωτότυπο Iconic SP είναι ένα ελκυστικό κουπέ που αποδίδει 370 PS χρησιμοποιώντας την ίδια βασική υβριδική φιλοσοφία περιστροφικής γεννήτριας και παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Σαλόνι της Ιαπωνίας.

«Ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ιδιαίτερο μέρος της ιστορίας της Mazda κι αντιπροσωπεύει το πάντα άυπνο και δραστήριο πνεύμα μας», δήλωσε ο Takeshi Mukai, διευθύνων σύμβουλος της Mazda. «Ο περιστροφικός κινητήρας αγαπιέται πολύ από τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο κι είμαστε ενθουσιασμένοι που θα συνεχίσουμε την παραγωγή του».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube