Maybach Zeppelin 1929-1940: Υπέρβαση
Σχεδιασμένη για να καταβροχθίζει τους δρόμους της υπαίθρου, η Zeppelin ήταν ένα από τα πιο δακτυλοδεικτούμενα αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’30. Και σαφώς από τα ακριβότερα. Και τα πιο σπάνια επίσης.
Πρωτοπόρος της αυτοκίνησης, ο Wilhelm Maybach συνεργάστηκε με τον Gottlieb Daimler στην εξέλιξη των πρώτων τετράχρονων κινητήρων, εκεί στο τελείωμα του 19ου αιώνα.
Το 1907, ίδρυσε μαζί με τον κόμη Zeppelin μια εταιρεία που έγινε γρήγορα το σημείο αναφοράς στην αεροναυτική βιομηχανία με τους μεγάλους κινητήρες για τα αερόπλοια. Η δραστηριότητα αυτή χτυπήθηκε σκληρά από τις απαγορεύσεις που έφερε στη Γερμανία η Συνθήκη των Βερσαλλιών το 1919 ύστερα από το Μεγάλο Πόλεμο. Έτσι, ο Maybach επέστρεψε στον πρώτο και παντοτινό έρωτά του: Το αυτοκίνητο!
Με το γιο του Karl, ο Maybach ξεκίνησε με το να κατασκευάζει ένα 6κύλινδρο, πανίσχυρο μοτέρ, το οποίο και πρότεινε στους κατασκευαστές της εποχής που καταπιάνονταν με κατασκευές κύρους. Παρά τη φήμη της εταιρείας όμως, ο όγκος των πωλήσεων ήταν απογοητευτικός. Έτσι, ο Karl αποφάσισε να προχωρήσει στην κατασκευή ολοκληρωμένου του αυτοκινήτου, με τη φιλοδοξία να φτιάχνει τα κορυφαία μοντέλα κύρους της εποχής τους.
Η DS 7 του 1929 πήρε τη διάσημη ονομασία «Zeppelin» και ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με κινητήρα V12. Πέρα όμως από τα ευγενή και ξεχωριστά μοτέρ, κάθε Maybach ήταν φτιαγμένη καλύτερα από οτιδήποτε κυκλοφορούσε τότε στους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου. Τόσο στα μηχανολογικά μέρη της, με απόλυτη κυριαρχία στην αξιοπιστία και στην υψηλή απόδοση, κληρονομιά από την αεροναυτική εμπειρία της εταιρείας. Αλλά και όσον αφορούσε τον αισθητικό τομέα, προωθώντας την εμφάνιση της τολμηρής και εφευρετικής γερμανικής σχολής.
Δίπλωμα βαρέως οχήματος
Μια τέλεια κατασκευή που υποστηριζόταν από επιβλητικές διαστάσεις με βάρος πάνω από 2,5 τόνους ανάλογα με τον καροσερίστα της εποχής που τη φιλοτεχνούσε. Βέβαια, κάποια από τα μοντέλα δεν μπορούσαν να οδηγηθούν παρά μόνο από επαγγελματίες «σοφέρ» που είχαν άδεια οδήγησης για βαρέα φορτηγά!
Σε απάντηση της εμφάνισης των πρώτων γερμανικών autobahn, των περίφημων εθνικών οδών της χώρας, ο Maybach έκανε ακόμα ένα νεωτερικό βήμα. Το 1930, λανσάρισε την έκδοση DS 8 (για την 8λιτρη χωρητικότητα του V12) που έβγαζε 200 άλογα και ταξίδευε με πάνω από 160 km/h. Με 5,5 m μήκος και 1,85 m πλάτος, η Zeppelin ταίριαζε τέλεια στις γερμανικές autobahn και αποδεικνυόταν ακάματη. Ο αλουμινένιος 12κύλινδρος κινητήρας, δεν ήταν αυτό ακριβώς που θα λέγαμε πανίσχυρος για τη χωρητικότητά του, αλλά ήταν ανεξάντλητης ελαστικότητας σε όλο το φάσμα των στροφών.
Η καμπίνα αποτελούσε… πούλμαν υψηλής ποιότητας, μαστοριάς και αισθητικής. Ακριβό ξύλο και παχιά μοκέτα έντυνε το σαλόνι, ενώ τα φαρδιά καθίσματα ντυμένα με υπέροχα λουστραρισμένο, μυρωδάτο δέρμα φιλοξενούσαν από τέσσερις επιβάτες μέχρι και επτά επιβάτες με αυτοκρατορική άνεση.
Ημίαιμη
Στις φωτογραφίες, η δίπορτη Maybach Zeppelin DS 8 Cabriolet είναι με πρόσφατη καροσερί από την εταιρεία Reifen-Wagner. Το σασί όμως είναι το #1435 του 1933 και από πάνω φορούσε τότε καβούκι 7θέσιας λιμουζίνας, μαστορεμένο από την Karosseriebau Spohn, των Hermann Spohn και Josef Eiwanger. Ο πρώτος ιδιοκτήτης ήταν ο μαχαραγιάς της Patiala και της Raj Pramukhirthe που έλαβε την DS 8 ως δώρο από τον Αδόλφο Χίτλερ.
Το αυτοκίνητο παρέμεινε κρυμμένο κατά τη διάρκεια του πολέμου και καταγράφηκε για πρώτη φορά το 1951. Το 1997 το αυτοκίνητο πουλήθηκε σε δημοπρασία στη Γενεύη, ενώ το 2001 αγοράστηκε από Γερμανό συλλέκτη που, για ανεξήγητο λόγο, αποφάσισε να αντικαταστήσει την αρχική καροσερί με άλλη δίπορτη Cabriolet, που η Reifen-Wagner την έφτιαξε πιστά πάνω στο σχέδιο της Spohn. Ευτυχώς, η αρχική καροσερί δεν χάθηκε, αλλά υπάρχει στο Μουσείο Ιστορικών Maybach στη Γερμανία.
Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε και τη δίπορτη και την 4πορτη Maybach Zeppelin DS 8 Cabriolet.
Ελιτίστικη και πανάκριβη (κόστιζε όσο 30 Σκαραβαίοι της εποχής), η Zeppelin DS 8 Cabriolet, που κατασκευαζόταν κατόπιν παραγγελίας και ντυνόταν με την καροσερί επί τούτου για κάθε αυτοκίνητο, έμεινε στην παραγωγή 12 χρόνια και φτιάχτηκε συνολικά σε 215 κομμάτια.
Η Maybach Zeppelin με μια ματιά
Κινητήρας 12κύλινδρος σε V
Χωρητικότητα 6.952 cc (DS 7) και 7.978 cc (DS 8)
Ισχύς 150 και 200 PS
Τελική ταχύτητα 145 km/h και 165 km/h
Παραγωγή 215 αυτοκίνητα (1929-1940)
Τιμή σήμερα Πάνω από €3,5 εκατ.