Marchionne: «Νομίζω τον ήπιαμε με το λανσάρισμα της Levante»
Επειδή δεν μασάει τα λόγια του, το αφεντικό της FCA, Sergio Marchionne, δεν χρυσώνει το χάπι για το αργό, ανεπαρκές λανσάρισμα της Maserati Levante.
Το πολυτελές SUV του Ιταλο-Αμερικανού κατασκευαστή βρίσκεται σε δεινή θέση, με την FCA να χρειάζεται να κόψει ώρες από την παραγωγή της Maserati Levante και μάλιστα κατά περίπου 60%.
Αυτό συμβαίνει αφού η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή της Levante για περίπου μία εβδομάδα ως ένα τρόπο για να αποφύγει το πλεόνασμα στο απόθεμα του αυτοκινήτου.
Μιλώντας στους επενδυτές στη συζήτηση για τα κέρδη του πρώτου 3μήνου, ο Marchionne ήταν μάλλον οξύς για το λανσάρισμα του SUV της Maserati. «Πολύ κακή εκτέλεση», είπε. «Νομίζω ότι τον ήπιαμε με το λανσάρισμα της Levante». Ο Marchionne σκέφτεται πολύ θετικά για τη Levante, αλλά όπως φαίνεται έκρινε το λανσάρισμά της πέρυσι μια τεράστια απογοήτευση.
Πίσω από τις λέξεις του Marchionne όμως κρύβεται μια διαχείριση που έχει να κάνει με το στάτους της Levante. Και αν μπορείς να καταπιείς ότι το SUV της «Τρίαινας» έχει τον ίδιο λεβιέ με την προηγούμενη γενιά του Ram 1500 και του Dodge Dart ή ένα σύστημα infotainment που βασίζεται στο Uconnect, που στο κάτω κάτω είναι και οικείο, πώς να εξηγήσεις τα μοτέρ V6.
Γιατί; Τι γιατί; Εδώ έχουμε να κάνουμε με το μαγαζί της «Τρίαινας» που οφείλει να φωνάζει με στεντόρεια φωνή και όχι για την Alfa Romeo ή μια μικρότερη φίρμα που ελέγχεται από το γκρουπ. Χρειάστηκαν να περάσουν δύο χρόνια για να γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις, προκειμένου η Levante Trofeo να φορέσει τον 3.8 V8 της Ferrari που με τη βοήθεια δύο τούρμπο αποδίδει 590 PS και 74,4 kgm ροπή. Και αυτά τα χρονικά στατιστικά κάθε άλλο παρά εντυπωσιακά είναι.
Για ρίξτε μια ματιά στον ανταγωνισμό. Εξωτερικό και εσωτερικό. Για δείτε την Porsche Cayenne με την Turbo S E-Hybrid που μόλις στρίβει τη γωνία, φουσκώνοντάς την με τις επιδόσεις της κατά το ήμισυ αδελφής της, σούπερ- Panamera. Για ρίξτε μια ματιά ακόμη και στο ίδιο το γκρουπ, όπου το Jeep Grand Cherokee βγάζει 716 άλογα από τον κομπρεσοράτο 6.2 V8 ως Trackhawk.
Τα πράγματα αλλάζουν για τη φίρμα, ωστόσο, στη Maserati ψάχνονται να αναστρέψουν την κατάσταση. Τον Φεβρουάριο, ο Tim Kuniskis ανέλαβε νέος επικεφαλής των Alfa Romeo και Maserati παγκοσμίως, αντικαθιστώντας τον Reid Bigland. Η επιτυχία του Kuniskis φέρει το όνομα «Dodge», συμπεριλαμβανομένου και του λανσαρίσματος του Demon, κάτι που τον βοήθησε να κερδίσει τη νέα θέση. Στα μάτια του Marchionne, το ντεμπούτο της Levante Trofeo στη Νέας Υόρκη χρησιμεύει ως «ολική επαναφορά στην αγορά των ΗΠΑ».
Ο Marchionne εξακολουθεί να σχεδιάζει να συνταξιοδοτηθεί στις αρχές του επόμενου έτους και αναμένει τα περιθώρια κέρδους της FCA να ξεπεράσουν αυτά των ανταγωνιστών της, General Motors και Ford. Και για άλλη μια φορά ήταν αρκετά οξύς: «Αν δεν συμβεί όσο είμαι στα πράγματα, δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο διάδοχός μου θα μπορέσει να χτυπήσει δυνατά και να σβήσει και τους δύο». Άντε να δούμε...