WWF: Σταματήστε την υπερπροβολή των SUV!
Λόγω όγκου και βάρους, τα SUV είναι πιο ρυπογόνα από τα συμβατικά οχήματα με την WWF να κάνει λόγο για υπερπροβολή τους.
Η WWF France εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία καλεί την γαλλική κυβέρνηση να απαγορεύσει τις διαφημίσεις των βαρύτερων και πιο ρυπογόνων οχημάτων, θέλοντας να μειώσει την υπερπροβολή των SUV.
Σύμφωνα με την Kantar Media, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ξόδεψαν 1,82 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019 στη Γαλλία διαφημίζοντας SUV, τα οποία είναι βαρύτερα, πιο ακριβά και πιο ρυπογόνα από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Αυτό το ποσό αφορά το 42% της συνολικής ετήσιας διαφημιστικής δαπάνης για αυτοκίνητα (4,3 δισ. ευρώ) και αναλογεί σε 2.300 ευρώ ανά SUV που πουλήθηκε (αντίστοιχα, για τα σεντάν και τα χάτσμπακ το αντίστοιχο ποσό ήταν 1.700 ευρώ ανά αυτοκίνητο). Πιο συγκεκριμένα, το 2019 στη γαλλική τηλεόραση αφιερώθηκαν περίπου 3,5 ώρες την ήμερα για την προβολή SUV, συμπληρωματικά στις διαφημίσεις σε περιοδικά, τις πινακίδες, τα banner, τα ραδιοφωνικά σποτ και την τοποθέτηση προϊόντων.
Θέλοντας να καταρρίψει τα επιχειρήματα υπέρ των SUV η WWF δήλωσε τα εξής:
- Ασφάλεια: Σύμφωνα με έρευνες οι οδηγοί SUV έχουν 10% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατύχημα, ενώ οι πεζοί έχουν διπλάσιες πιθανότητες θανάτου σε περίπτωση σύγκρουσης με SUV.
- Ρύποι: Σύμφωνα με την IEA, το 2019 τα SUV ήταν η δεύτερη σημαντικότερη πηγή της αύξησης εκπομπών CO2 στη Γαλλία.
- Οικογενειακός προσανατολισμός: Η επέλαση των SUV (εφταπλασιασμός πωλήσεων μέσα σε 10 χρόνια) έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση το μερίδιο των πολυμορφικών/MPV από 10% σε 2%.
Δεν ξέρουμε αν οι θέσεις της WWF σας βρίσκουν σύμφωνους, όμως κρίνοντας από τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού σε παγκόσμια κλίμακα και την πληθώρα SUV μοντέλων στη γκάμα κάθε κατασκευαστή, η ανάσχεση της ανοδικής πορείας τους φαντάζει σχεδόν απίθανη. Παρόλα αυτά, πρέπει να αναγνωρίσουμε πως οι αυστηροί περιορισμοί ρύπων και η ανάγκη για πιο αποδοτικά οχήματα έχει αλλάξει τη μορφή των SUV, με τους σχεδιαστές να κάνουν ότι μπορούν για να συνδυάσουν περιπετειώδη εμφάνιση και πρακτικότητα με αεροδυναμικό αμάξωμα.
[Πηγή: WWF]