VW: Η συμμόρφωση στους νέους κανόνες εκπομπών θα αυξήσει την τιμή των αυτοκινήτων

VW: Η συμμόρφωση στους νέους κανόνες εκπομπών θα αυξήσει την τιμή των αυτοκινήτων

Ποιοι οι παράγοντες που θα επηρεάσουν την αγορά το 2019.

Η Volkswagen ανέφερε ότι το υψηλότερο κόστος των υλικών για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς για τις εκπομπές CO2 θα αυξήσει σημαντικά την τιμή των αυτοκινήτων της μεσοπρόθεσμα. Αναλογικά μάλιστα, τα φθηνότερα αυτοκίνητα θα δουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις των τιμών και λόγω της προσαρμογής τους στα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας που απαιτούνται.

Ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας, ο Christian Dahlheim, δήλωσε πως η VW προσπαθεί να απορροφήσει μέρος του κόστους, έτσι ώστε αυτό να μην φτάσει στον πελάτη, αλλά αυτό δεν είναι εφικτό στο 100%. Την ίδια στιγμή οι επιπτώσεις του Brexit, οι αναταράξεις λόγω του εμπορικού πολέμου Κίνας-ΗΠΑ, αλλά και η πτώση στις πωλήσεις που καταγράφηκαν στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, δημιουργούν ουκ ολίγους πονοκεφάλους στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. Στην Κίνα, το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά την τελευταία εικοσαετία που οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν μείωση αντί για αύξηση. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών Ford και Jaguar Land Rover ανακοίνωσαν περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη πριν από λίγες ημέρες.

Την ίδια στιγμή, η απόσβεση των τεράστιων επενδύσεων που έχουν κάνει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης φαίνεται να αργεί, καθώς οι πωλήσεις των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αυξάνονται μεν, αλλά όχι με τόσο γρήγορους ρυθμούς. Η VW για παράδειγμα το 2018 πούλησε 100.000 αυτοκίνητα είτε ηλεκτρικά αμιγώς είτε plug-in, αριθμός που σε ποσοστό είναι κάτω από το 1% των συνολικών πωλήσεων του γκρουπ. Όπως δήλωσε ο Christian Dahlheim, το VW Group βρίσκεται εμπρός σε μεγάλες προκλήσεις, όμως τα σχέδια για το μέλλον δεν πρόκειται να χαλαρώσουν και η εταιρεία είναι ικανή να αντεπεξέλθει στη «βιομηχανική αναταραχή».

Αιχμή του δόρατος σε ό,τι έχει να κάνει με τις μελλοντικές κινήσεις θα είναι μοντέλα όπως το T-Cross, το SEAT Tarraco και το νέο Audi Q3. Σε ό,τι αφορά στις αγορές οι εκτιμήσεις θέλουν την αγορά των ΗΠΑ να μειώνεται ελαφρά, ενώ για την Κίνα οι προβλέψεις θέλουν ένα δύσκολο πρώτο 3μηνο και στη συνέχεια μια ομαλοποίηση.

Σε ό,τι αφορά στο 2018 να θυμίσουμε πως η χρονιά για το VW Group έκλεισε με μια μικρή αύξηση της τάξης του 0,9%, που μεταφράζεται σε 10,8 εκατομμύρια οχήματα. Η Porsche αναδείχθηκε στο πιο κερδοφόρο τμήμα του ομίλου, βελτιώνοντας κατά 4%  τις πωλήσεις της, γεγονός που εν μέρει αντιστάθμισε την πτώση κατά 3,5% της Audi. Το κύριο brand του ομίλου, η VW, που αντιπροσωπεύει περισσότερες από τις μισές παγκόσμιες παραδόσεις του ομίλου, σημείωσε πτώση 0,2% πέρυσι, πουλώντας συνολικά 6,24 εκατομμύρια οχήματα. Σημαντική βελτίωση αποτελεσμάτων σημείωσαν επίσης τόσο η Škoda όσο και η SΕΑΤ.

Καταλήγοντας στις δηλώσεις του, ο Dahlheim υπογράμμισε ότι οι αυστηρότεροι κανόνες σε ό,τι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων, θα κάνουν πιο δύσκολη την ανάπτυξη των μοντέλων μαζικής παραγωγής. Για το λόγο αυτό, είπε, όχι μόνον η VW αλλά και πολλές άλλες εταιρείες θα αναγκαστούν να συρρικνώσουν την γκάμα τους, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube