To VW Group επενδύει €180 δισ. στην ηλεκτροκίνηση!

To VW Group επενδύει €180 δισ. στην ηλεκτροκίνηση!

Μέσα στην επόμενη 5ετία οι Γερμανοί θα επενδύσουν €180 δισ. σε ηλεκτρικά μοντέλα, ψηφιοποίηση και νέες μονάδες παραγωγής μπαταριών.

Το VW Group παίζει τα ρέστα του, τρόπο τινά «ρέστα» του, προβαίνοντας σε μια κίνηση που έχει προκαλέσει ήδη μεγάλο ντόρο στο διεθνές στερέωμα.

Οι Γερμανοί λοιπόν ανακοίνωσαν μέσω του CEO του ομίλου, Oliver Blume, ότι μέσα στην επόμενη 5ετία θα επενδύσουν €180 δισ. σε ηλεκτρικά μοντέλα, ψηφιοποίηση και νέες μονάδες παραγωγής μπαταριών. Το ποσό που θα διατεθεί προκαλεί ίλιγγο, καθώς μπορεί εύκολα να συγκριθεί με προϋπολογισμούς ολόκληρων κρατών!

VW

Πάνω από τα δύο τρίτα αυτού του πενταετούς επενδυτικού πλάνου θα διατεθεί, σε ηλεκτρικά οχήματα και λογισμικό, έναντι 56% που περιελάμβανε το προηγούμενο πενταετές σχέδιο (το οποίο βέβαια δεν πήγε και τόσο καλά κρίνοντας από το γεγονός ότι το 2022 έκλεισε με απώλειες €2,2 δισ) που είχε εκπονήσει ο τέως ισχυρός άνδρας του VW Group, Herbert Diess. Τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ θα αφορούν νέα εργοστάσια μπαταριών και πρώτες ύλες.

«Έχουμε σαφείς και φιλόδοξους στόχους. Μελετήσαμε εξονυχιστικά κάθε λεπτομέρεια αυτού του σχεδίου και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην υλοποίηση του», δήλωσε ο CEO του VW Group, Oliver Blume για να προσθέσει «το 2023 θα είναι μια σημαντική χρονιά για την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων και την επιτάχυνση της προόδου σε ολόκληρο τον όμιλο».

VW

Επιπλέον, €2 δισ ευρώ θα διατεθούν από τους Γερμανούς για τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ, στο οποίο θα παράγονται μοντέλα του ομίλου με το εμπορικό σήμα Scout, ενώ όπως έχει ανακοινωθεί ήδη, από το 2027 θα λειτουργεί κι ένα νέο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στο Οντάριο του Καναδά. 

Η εν λόγω μονάδα, θα είναι η τρίτη ιδιόκτητη μετά από αυτές στο Salzgitter της Γερμανίας και στη Βαλένθια της Ισπανίας και συνολικά η τέταρτη μαζί με αυτή στο Northvolt της Σουηδίας. Οι Γερμανοί όμως δεν σκοπεύουν να σταματήσουν μονάχα σε αυτές τις μονάδες θέτοντας ως στόχο τη δημιουργία δυο ακόμα εργοστασίων επί ευρωπαϊκού εδάφους, δίχως όμως να γνωστοποιήσουν το που και πότε θα κατασκευαστούν αυτά. 

Η VW θα σταματήσει προφανώς να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2025 αφού στόχος του Group είναι το 50% των πωλήσεων του παγκοσμίως έως το 2030 να αποτελείται από πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

porsche

Ο όμιλος Volkswagen υπό την καθοδήγηση όμως του Oliver Blume φαίνεται να παίζει ένα ενδιαφέρον παιχνίδι στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ναι μεν δηλώνει πως σταματά την εξέλιξη τους το 2025, μαζί όμως με άλλους Ευρωπαίους συμμάχους όπως Ιταλούς, Πολωνούς, Βούλγαρους και Τσέχους, απειλούν ευθέως να μπλοκάρουν τη νομοθεσία κατάργησης των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη αν δεν εξασφαλίσουν αλλαγές στη σχετική νομοθεσία οι οποίες θα επιτρέπουν την πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες που κινούνται με e– fuels.

Κάτι που προφανώς εξυπηρετεί τις ανάγκες του Oliver Blume και κατ’ επέκταση του ομίλου VW, ο οποίος έχει επενδύσει και θα συνεχίσει να επενδύει μεγάλα ποσά στα e-fuels, μέσω κυρίως της Porsche. Κάτι που κάθε άλλο φυσικά «ενοχλεί» τους απανταχού petrolheads αυτού του πλανήτη...  

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube