Volkswagen, αναθεώρηση στόχων 2024 λόγω μειωμένης ζήτησης
Η Volkswagen αντιμετωπίζει προκλήσεις στην αγορά και μειώνει για ακόμα μια φορά τις εκτιμήσεις της όσον αφορά τα κέρδη και τις πωλήσεις για το 2024.
Η Volkswagen προχώρησε για δεύτερη φορά μέσα σε λιγότερο από τρεις μήνες σε μείωση των προβλέψεών της για το 2024, επικαλούμενη τις χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις του τμήματος επιβατικών αυτοκινήτων.
Αυτή η απόφαση έρχεται σε μια περίοδο αυξανόμενης πίεσης για τον κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων της Ευρώπης. Η αναθεώρηση των εκτιμήσεων της Volkswagen αντανακλά ένα γενικότερο φαινόμενο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς τόσο η Mercedes-Benz όσο και η BMW υποβάθμισαν επίσης τις δικές τους προβλέψεις νωρίτερα αυτόν τον μήνα, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
H Volkswagen μείωσε τις προβλέψεις της για τις παγκόσμιες παραδόσεις αυτοκινήτων σε περίπου 9 εκατ. από 9,52 εκατ. για το 2024
Η νέα αυτή κίνηση της Volkswagen έρχεται λίγες μέρες μετά την έναρξη κρίσιμων διαπραγματεύσεων με το ισχυρότερο γερμανικό συνδικάτο, IG Metall, σχετικά με τις αυξήσεις μισθών και την προστασία των θέσεων εργασίας. Οι συνομιλίες αυτές ενδέχεται να οδηγήσουν για πρώτη φορά σε κλείσιμο εργοστασίων της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία.
Η εταιρεία αναμένει πλέον περιθώριο κέρδους περίπου 5,6% για το 2024, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για 6,5%-7%, φτάνοντας τα 320 δισ. ευρώ. Ενώ οι πωλήσεις προβλέπεται να μειωθούν κατά 0,7%, τη στιγμή που η αρχική πρόβλεψη έκανε λόγο για αύξηση πωλήσεων έως και 5%.
Η Volkswagen εξήγησε πως η αναθεώρηση των προβλέψεων οφείλεται στη δύσκολη αγορά και στις εξελίξεις που δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες, κυρίως στους τομείς των επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων, καθώς και στα τεχνικά εξαρτήματα.
Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε τις προβλέψεις της για τις παγκόσμιες παραδόσεις οχημάτων σε περίπου 9 εκατ., ενώ προηγουμένως αναμενόταν αύξηση έως και 3% σε σύγκριση με τα 9,24 εκατ. οχήματα που παραδόθηκαν το 2023.
Η Porsche SE, η εταιρεία που ελέγχει τα δικαιώματα ψήφου της Volkswagen και αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχό της, ακολούθησε επίσης την υποβάθμιση των προβλέψεών της λόγω της αρνητικής αναθεώρησης της Volkswagen.
Η πτώση της ζήτησης οδήγησε σε πτώση των μετοχών τόσο της Volkswagen όσο και της Porsche SE, με τις μετοχές να υποχωρούν κατά 0,7% και 1,6% αντίστοιχα.
Η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας πλήττει την εξαγωγικά προσανατολισμένη γερμανική οικονομία, ενώ η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού και οι αυξημένες τιμές ενέργειας αυξάνουν τις πιέσεις στους βιομηχανικούς γίγαντες της χώρας, όπως η Thyssenkrupp και η BASF.
Αυτές οι συνθήκες δοκιμάζουν το γερμανικό μοντέλο συνεργασίας με τα ισχυρά συνδικάτα, που μέχρι πρότινος αποτελούσε πλεονέκτημα σε περιόδους αυξημένης ζήτησης, αλλά τώρα αντιμετωπίζει προκλήσεις καθώς οι αυξήσεις κόστους ξεπερνούν τις μισθολογικές απαιτήσεις.
Η Volkswagen θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου στις 30 Οκτωβρίου και προβλέπει πως η ταμειακή ροή του τμήματος αυτοκινήτων θα φτάσει τα 2 δισ. ευρώ, χαμηλότερα από την προηγούμενη πρόβλεψη για 2,5-4,5 δισ. ευρώ.
Πηγή: Reuters