Tesla, νέα ανάκληση-μαμούθ 1,6 εκατ. αυτοκινήτων στην Κίνα
Το 2024 ξεκινά με ανάκληση 1,6 εκατομμυρίων αυτοκινήτων από την Tesla, εξαιτίας προβλήματος που παρουσιάστηκε στο σύστημα Autopilot.
Στα μέσα του Δεκέμβρη, η Tesla είχε ανακοινώσει πως θα προχωρήσει σε ανάκληση περίπου δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, λόγω προβλήματος στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης. Λίγες εβδομάδες αργότερα, σειρά παίρνουν 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αυτή την φορά στην Κίνα.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το πρόβλημα που εντοπίστηκε και χρήζει επιδιόρθωσης, αφορά τις λειτουργίες και τις κλειδαριές του Autopilot, όπως ανακοίνωσαν οι κρατικές ρυθμιστικές αρχές την Παρασκευή.
Και τα δύο ζητήματα μπορούν να διορθωθούν μέσω μιας δωρεάν ενημέρωσης λογισμικού over the air, επομένως οι οδηγοί δεν χρειάζεται να αφήσουν τα αυτοκίνητά του σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο, κατά δήλωση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών.
H νέα ανάκληση 1,6 εκατομμυρίων Tesla, αυτή τη φορά στην Κίνα, σχετίζεται και πάλι με το σύστημα Autopilot, όπως συνέβη και τον Δεκέμβριο στις ΗΠΑ
Όπως μετέδωσε το CNBC, η κρατική διοίκηση ρύθμισης της αγοράς της Κίνας δήλωσε ότι η ανάκληση αφορά τα Model S, Model X, Model 3 και Model Y της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που κατασκευάστηκαν από το 2014 έως το 2023.
Όπως αποτυπώνεται στο πόρισμα των αρχών, οι οδηγοί στα συγκεκριμένα μοντέλα μπορούν να «κάνουν κατάχρηση» μιας λειτουργίας υποβοήθησης οδήγησης, «αυξάνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης του αυτοκινήτου, δημιουργώντας κινδύνους για την ασφάλεια πεζών επιβατών και άλλων χρηστών του δρόμου».
Επιπροσθέτως, για περίπου 7.500 Model S και Model X διαπιστώθηκαν κίνδυνοι για την λειτουργία της κλειδαριάς. Συγκεκριμένα, εκφράστηκαν φόβοι πως σε περίπτωση σύγκρουσης η πλαϊνή πόρτα, που δεν βρίσκεται από την πλευρά της σύγκρουσης είναι πιθανό να ξεκλειδώσει.
Οι συνέπειες αυτής της ανάκλησης φάνηκαν και στο χρηματιστήριο, όπου οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 1%.
Όπως προαναφέραμε, η έτερη μεγάλη ανάκληση, εκείνη του Δεκέμβρη αφορούσε και πάλι το Autopilot, καθώς διαπιστώθηκε πως ορισμένες από τις λειτουργίες του συστήματος θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν καταχρηστικά, με δυσάρεστες συνέπειες.
Η NHTSA διαπίστωσε ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία Autosteer (στοιχείο του πακέτου Autopilot), «μπορεί να υπάρχει αυξημένος κίνδυνος σύγκρουσης. H προβολή και το εύρος των ελέγχων του χαρακτηριστικού μπορεί να μην είναι επαρκή για να αποτρέψουν την κακή χρήση από τον οδηγό», σύμφωνα με τις καταθέσεις.
H Tesla αν και δεν φάνηκε να συμφωνεί με τα ευρήματα τις υπηρεσίας των ΗΠΑ δέχτηκε να κυκλοφορήσει μία δωρεάν ενημέρωση λογισμικού προς επίλυση του όποιου ζητήματος.
Αναφορικά με τα σημερινά, η εταιρεία τον Elon Musk αρνήθηκε προς ώρας να τοποθετηθεί.