Τέλος στα θερμικά το 2035; Η Γαλλία λέει προσώρας, «non!»

Τέλος στα θερμικά το 2035; Η Γαλλία λέει προσώρας, «non!»

Στην Εθνοσυνέλευση, Γάλλοι βουλευτές αποφάσισαν να απορρίψουν την απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων το 2035.

Γαλλία

Σε μια σχεδόν άδεια αίθουσα χθες, Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου, το γαλλικό νομοθετικό σώμα αρνήθηκε να αντικαταστήσει την προθεσμία του 2040 που είχε ορίσει μέχρι στιγμής η Γαλλία. Μια μικρή νίκη λοιπόν για την Εθνική Συσπείρωση, του Rassemblement National, του κόμματος της Marine Le Pen.

Προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους των Βρυξελλών, η γαλλική κυβέρνηση ήθελε να μεταφέρει επίσημα την ημερομηνία του 2035 στο γαλλικό δίκαιο. Όπως επισημαίνουν οι συνάδελφοί μας από τη Le Figaro, αυτή η ημερομηνία επιβάλλεται στη Γαλλία «βάσει της αρχής της υπεροχής του δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Αλλά οι παρόντες βουλευτές μάλλον δεν ήταν αυτής της άποψης.

Η Γαλλία θα πρέπει, ό,τι κι αν συμβεί και ό,τι κι αν λέει η πλειονοψηφία της Εθνοσυνέλευσης, να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις των Βρυξελλών

Γαλλία

Χθες, Δευτέρα λοιπόν, κατατέθηκε το νομοσχέδιο στην Εθνοσυνέλευση. Συνολικά, 34 βουλευτές ψήφισαν υπέρ της διαγραφής του άρθρου που περιέχει προθεσμία πώλησης θερμικών αυτοκινήτων, η πλειονοψηφία των παρευρισκομένων, και 30 καταψήφισαν. Έτσι σημειώθηκε αυτή η μικρή αποτυχία για τους πιστούς των Βρυξελλών, λόγω έλλειψης επαρκών «στρατευμάτων» στο κοινοβούλιο.

Ο βουλευτής της Εθνικής Συσπείρωσης, Matthias Renault, εκτίμησε ότι «για τα πιο μέσα νοικοκυριά, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αντιπροσωπεύει ένα κόστος που είναι δυσβάσταχτο. Ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε αυτή τη φάση, δεν είναι έτοιμος». Μια βουλευτής του Macron, η Danielle Brulebois, αποφάσισε επίσης να πάει ενάντια στις προτροπές της κυβέρνησής της.

Σύμφωνα με την Brulebois, «δεν υπάρχει βιασύνη» για τη μεταφορά αυτής της ημερομηνίας στο γαλλικό δίκαιο. Ο Marc Ferracci, υπουργός Βιομηχανίας και Ενέργειας, υπερασπίστηκε τον στόχο του 2035. Πιστεύει ότι ο στόχος του 2035 που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «έθεσε σε κίνηση ολόκληρο τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας» και ότι «δεν απαιτεί» καμία αμφισβήτηση.

Γαλλία

Η Γαλλία θα πρέπει, ό,τι κι αν συμβεί και ό,τι κι αν λέει η πλειονοψηφία της Εθνοσυνέλευσης, να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις των Βρυξελλών. Επομένως, είναι μάλλον θέμα χρόνου (και πιθανής προσεχούς ψηφοφορίας) να εμφανιστεί η προθεσμία του 2035 στο γαλλικό δίκαιο.

Εμείς θα λέγαμε, παρότι μη συντασσόμενοι με την Εθνική Συσπείρωση και παρόλο που είμαστε υποστηρικτές της πράσινης μετάβασης στην αυτοκινητοβιομηχανία, πως δεν χρειάζεται να υπάρχει τέτοια βιάση. Η προτεραιότητα είναι να παραμείνουν οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες ζωντανές και ανταγωνιστικές. Και χιλιάδες, εκατομμύρια εργαζόμενοι να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας τους. Οπότε οι Βρυξέλλες καλό θα ήταν να τείνουν ευήκοον ους στον ACEA, θωρακίζοντάς τις βιομηχανίες απέναντι στην κινεζική και, οσονούπω, στην αμερικανική λαίλαπα.

  

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube