
Tata Nano: Τίτλοι τέλους μέσα στην αδιαφορία
Η Tata σταμάτησε τη διάθεση του Nano, του πιο φθηνού αυτοκινήτου στον κόσμο, το οποίο ήταν τελικά μια εμπορική αποτυχία.


Η παρουσίασή του Tata Nano τον Ιανουάριο του 2008 προβλήθηκε με τυμπανοκρουσίες από τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης. Λογικό, καθώς η ασυναγώνιστη τιμή του, λιγότερο από 2.000 ευρώ, θεωρήθηκε ότι θα έφερνε επανάσταση στην πρόσβαση στο αυτοκίνητο για εκατομμύρια ανθρώπους που ζουν σε αναδυόμενες χώρες, ξεκινώντας από την Ινδία. Το χαρτί παίχτηκε, αλλά… τζίφος. Το Nano αποδείχτηκε φρούδα ελπίδα και καταργήθηκε αθόρυβα από τον κατάλογο της Tata.
Μια αποτυχία που χρησίμευσε ως μάθημα για τη Renault, η οποία αποκάλυψε το 2015 το Kwid, ένα χαμηλού κόστους αυτοκίνητο για την πόλη, κάτι ανάμεσα στο Nano και στο Sandero. Με μήκος μεγαλύτερο από του Nano (3,68 έναντι 3,10 m), ήταν (και είναι) πιο φροντισμένο και καλύτερα εξοπλισμένο. Επομένως, είναι ακριβότερο, με την τιμή του να ξεκινά περίπου από τα 3.500 ευρώ.
Το αποτέλεσμα δεν διαφοροποιήθηκε άρδην, παρά το πολύ πετυχημένο λανσάρισμα, και τα βόλια των Γάλλων εξαντλήθηκαν πολύ γρήγορα στην Ινδία. Μια ακόμα απόδειξη ότι είναι δύσκολο να πετύχεις στην αγορά του αυτοκινήτου «εξαιρετικά χαμηλού κόστους». Ακόμα και οι φτωχοί δεν ψάχνουν για ένα μοντέλο για «φτωχούς».