Τα VW που φτάνουν στις ΗΠΑ λένε ψέμματα στον οδηγό
Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού ένα Golf δεν προσφέρει στον οδηγό του αυτά ακριβώς που του ζητάει αλλά αυτά που... ξέρει ότι θέλει πραγματικά.
Είναι γνωστό ότι πολλά μοντέλα διατίθενται με λίγο διαφορετικές προδιαγραφές ανά την υφήλιο, αναλόγως των απαιτήσεων της εκάστοτε αγοράς. Αλλά το ότι αυτό επηρεάζει ακόμα και την ειλικρίνεια του συστήματος κλιματισμού δύσκολα το φαντάζεσαι.
Σύμφωνα με τον Marc Trahan, αντιπρόεδρο του τομέα ποιότητας και υπηρεσιών στη VW Αμερικής, οι Αμερικανοί απαιτούν πολύ διαφορετικά πράγματα από το αυτοκίνητό τους σε σχέση με τους Ευρωπαίους. Δεν αντέχουν ας πούμε να χειρίζονται το cruise control από ξεχωριστό μοχλό πίσω από το τιμόνι, προτιμούν τα κουμπιά πάνω στις ακτίνες του που τα βλέπουν καλύτερα. Οπότε κάθε VW που προορίζεται για την εκεί αγορά θα υιοθετεί αυτή τη λύση. Πιο εντυπωσιακή όμως είναι η παραξενιά τους σε ό,τι αφορά το σύστημα κλιματισμού.
«Στην Ευρώπη ρυθμίζεις 22 βαθμούς C και τόση ακριβώς είναι η θερμοκρασία του αέρα που βγαίνει από τους αεραγωγούς. Ένας οδηγός στη Γερμανία αυτό θέλει», λέει ο Trahan. «Αν κάνουμε το ίδιο στις ΗΠΑ ο οδηγός θα διαμαρτύρεται ότι έχει πολλή ζέστη. Θέλουν πιο κρύο αέρα και με περισσότερη ροή. Οπότε κάνουμε τη ρύθμιση των 22 να βγάζει αέρα 19-20 βαθμών! Το κάνουμε επίτηδες γιατί αυτό θέλει ο πελάτης, και έχουμε στοιχεία που το αποδεικνύουν.». Και ταυτόχρονα μικραίνουν την επιφάνεια των αεραγωγών ώστε με ίδια ταχύτητα ανεμιστήρα ο αέρας να φτάνει με μεγαλύτερη ταχύτητα στους επιβάτες.
Άλλη μια διαφορά μεταξύ των δύο ηπείρων είναι ότι οι οι οδηγοί των Η.Π.Α. θέλουν το αυτοκίνητο να επιταχύνει άμεσα από στάση με λίγο γκάζι, για να μη νιώθουν ότι δεν πάει. Κατά τον Trahan «οι Ευρωπαίοι θέλουν γραμμικό γκάζι, οι Αμερικάνοι όχι». Έτσι η VW ρυθμίζει τον κινητήρα ώστε να αποδίδει περισσότερο στο πρώτο 10-20% της διαδρομής του γκαζιού, και το αυτόματο κιβώτιο έτσι ώστε οι αλλαγές να γίνονται με στόχο τη μέγιστη επιτάχυνση.
Σύμφωνα με τον Marc Trahan οι καλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων βρίσκονται πλέον σε πολύ κοντινό επίπεδο και κάτι τέτοιες λεπτομέρειες είναι που θα καθορίσουν το ποιος θα αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα στο μέλλον στην αγορά των Η.Π.Α.
[Πηγή: Edmunds]