Τα μικρά SUV σαρώνουν την αγορά της Ευρώπης
Είναι η κατηγορία αυτοκινήτων που αναπτύσσεται πιο γρήγορα από όλες τις άλλες και προσελκύσει συνεχώς νέους κατασκευαστές.
Τα μικρά SUV είναι το κομμάτι εκείνο της ευρωπαϊκής αγοράς που αναπτύσσεται ταχύτερα από όλα τα άλλα. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2018 η κατηγορία σημείωσε αύξηση της τάξης του 37% φτάνοντας τις 1,83 εκατ. πωλήσεις.
Η ώθηση που προσέφερε στην κατηγορία η έλευση νέων μοντέλων, όπως τα Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross και Seat Arona ήταν τέτοια που τα μικρά SUV πλησίασαν σε πωλήσεις αυτά της κατηγορίας των μεγάλων SUV, που σύμφωνα με την JATO Dynamics έφτασαν στο ίδιο χρονικό διάστημα τις 1,88 εκατ. μονάδες.
Μάλιστα η δυναμική της κατηγορίας είναι τόσο μεγάλη, που οι προβλέψεις την θέλουν να φτάνει τις 1,99 εκατομμύρια μονάδες φέτος και τις 2,16 εκατομμύρια το 2020.
Η δυναμική αυτή που αναπτύσσεται είναι λογική να προσελκύει νέους «παίκτες» στην κατηγορία. Έτσι η Ford στο τέλος της χρονιάς θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο που θα ακούει σε ένα παλιότερο όνομα, το Puma. To Puma θα κατασκευάζεται δίπλα στο EcoSport στο εργοστάσιο της Ford στη Craiova της Ρουμανίας.
Η Ford έχει δηλώσει ότι θέλει τα SUV να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ήμισυ των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της, από το 27% που ήταν πέρυσι.
Επίσης η Jeep έχει υποσχεθεί ένα δεύτερο μικρό SUV που θα μπει στην παραγωγή πριν το 2022 και το οποίο θα έρθει να τοποθετηθεί κάτω από το Renegade, το οποίο πέρυσι «τερμάτισε» στην 11η θέση της κατηγορίας των μικρών SUV.
Την ίδια στιγμή η Skoda θα αρχίσει το φθινόπωρο να διαθέτε το Kamiq, μοντέλο που έρχεται να αντικαταστήσει το Yeti, ενώ η Toyota θα βάλει στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της στο Valenciennes της Γαλλίας ένα μικρό SUV που θα τοποθετηθεί κάτω από το C-HR.
Αυτή τη στιγμή, πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία είναι το Renault Captur, όμως η γαλλική εταιρεία δεν δείχνει να επαναπαύεται στις δάφνες της και έτσι, στις αρχές της επόμενης χρονιάς θα ξεκινήσει την παραγωγή του νέου Captur, ενώ η Peugeot ετοιμάζει τον αντικαταστάτη του επιτυχημένου 2008, το οποίο πέρυσι πέρασε στην τρίτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων, πίσω από το Dacia Duster.
Tέλος, στις νέες αφίξεις, πρέπει να συνυπολογίσουμε το νέο Nissan Juke, το οποίο πέρυσι υποχώρησε στην 13η θέση με πωλήσεις 67.647 μονάδων με την Nissan να αναγνωρίζει ότι καθυστέρησε να προχωρήσει στην ανανέωσή του. Να σημειώσουμε ότι το 2013 το Juke ήταν στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας. Μάλιστα το Juke θα έχει και μια υβριδική έκδοση στη γκάμα του.
Σε ό,τι αφορά στις αγορές να σημειώσουμε πως το 2018 πρώτη αγορά για τα μικρά SUV ήταν η Γαλλία με 363.504 αυτοκίνητα και ακολούθησαν η Ιταλία (343.673), Γερμανία (307.514), Ηνωμένο Βασίλειο (265.584) και Ισπανία (208.783).