Τα ηλεκτρικά, ο μεγάλος πονοκέφαλος των ασφαλιστικών εταιρειών

Τα ηλεκτρικά, ο μεγάλος πονοκέφαλος των ασφαλιστικών εταιρειών

Οι μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες στις ΗΠΑ, αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι, την ασφάλιση ηλεκτρικών οχημάτων γιατί σε περίπτωση τυχόν επισκευής των μπαταριών, καλούνται να αποζημιώσουν τους κατόχους, με υψηλότατο τίμημα!

Πολλά ηλεκτρικά οχήματα, δεν υπάρχει τρόπος να επισκευαστούν μετά από ατυχήματα, άπαξ και έχουν υποστεί ζημιά στις μπαταρίες τους. Αναπόφευκτα, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται να διαγράψουν από τη λίστα τους τα συγκεκριμένα μοντέλα, αποζημιώνοντας με ένα υψηλό χρηματικό ποσό τους ιδιοκτήτες των οχημάτων. 

Οι μπαταρίες μπορεί να κοστίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια αντιπροσωπεύοντας έως και το 50% της τιμής ενός EV

Ηλεκτρικά μοντέλα με λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρο, οδηγούνται στον κάλαθο των αχρήστων, σε περίπτωση ζημιάς μετά από ένα ατύχημα. Προσοχή, όχι μεγάλης ζημιάς. Ικανής όμως να αγγίξει ευαίσθητα «σημεία» όπως αυτά των μπαταριών.

ev

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές εταιρείες να ανεβάζουν συνεχώς τα ασφάλιστρα για τα συγκεκριμένα μοντέλα ούτως ώστε να καλύψουν τη «χασούρα» στα κέρδη τους. Μάλιστα, πολλές από αυτές, κάνουν ότι μπορούν προκειμένου το πακέτο ασφάλισης που θα προσφέρουν, να μην είναι δελεαστικό προς τον πελάτη ώστε να μην του ασφαλίσουν το όχημα!

«Αγοράζουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα για λόγους βιωσιμότητας και προστασίας του περιβάλλοντος», δήλωσε ο Matthew Avery, Διευθυντής έρευνας και αξιολόγησης κινδύνων στην Thatcham Research για να συμπληρώσει «Ένα EV δεν είναι και πολύ βιώσιμο όμως εάν πρέπει να πετάξουμε την μπαταρία του μετά από μια μικρή σύγκρουση».

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών μοντέλων μπορεί να κοστίζουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια και αντιπροσωπεύουν έως και το 50% της τιμής ενός EV, καθιστώντας συχνά αντιοικονομική την αντικατάστασή τους. 

Ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η General Motors έχουν κάνει προσπάθειες ώστε να επισκευάζονται –ως ένα βαθμό- οι μπαταρίες, η Tesla ακολουθεί έναν εντελώς διαφορετικό μοντέλο. Στο Model Y όπως και στο Model 3, το δομικό πακέτο των μπαταριών έχει μηδενική δυνατότητα επισκευής ή αντικατάστασης των μπαταριών, όπως έχουν τονίσει χαρακτηριστικά ειδικοί του χώρου. 

Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που θα υπάρξει μια οποιαδήποτε σύγκρουση, κάνεις το σταυρό σου ώστε να μην «επηρεάσει» τις μπαταρίες! Γιατί εάν συμβεί αυτό, τότε το αυτοκίνητο βγαίνει «total loss»!

Tesla

Η απόφαση της Tesla να συμπεριλάβει τις συστοιχίες των μπαταριών στα δομικά μέρη του πλαισίου, της επέτρεψε να μειώσει το κόστος παραγωγής, αλλά μετέφερε προς τους καταναλωτές και τις ασφαλιστικές εταιρείες, το κόστος επισκευής. 

Αν λοιπόν η Tesla όπως και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν καταφέρουν οι μπαταρίες τους να είναι εύκολα επισκευάσιμες και να μην επηρεάζονται τόσο έντονα από τυχόν συγκρούσεις, τα ήδη υψηλά ασφάλιστρα θα συνεχίσουν να αυξάνονται όσο αυξάνονται και οι πωλήσεις των EV. Γιατί ακόμα η διείσδυση τους στις αγορές είναι χαμηλή. 

«Ο αριθμός τέτοιων περιπτώσεων θα αυξηθεί ραγδαία τα επόμενα χρόνια. Επομένως θα πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση», δήλωσε ο Christoph Lauterwasser, διευθύνων σύμβουλος του Allianz Center Technology, του ερευνητικού ινστιτούτου δηλαδή του ασφαλιστικού κολοσσού της Allianz. 

Ο Lauterwasser σημείωσε επίσης ότι η διαδικασία παραγωγής των μπαταριών για τα EV έχει πολύ μεγάλο αποτύπωμα στο περιβάλλον, πολύ περισσότερο από τα συμβατικά μοντέλα, πράγμα που σημαίνει ότι τα EV πρέπει να οδηγούνται για πολλές χιλιάδες μίλια ώστε να αντισταθμίσουν αυτές τις επιπλέον εκπομπές ρύπων. «Αν λοιπόν έπειτα από μια απλή σύγκρουση χρειαστεί να πεταχτεί αυτοκίνητο και μπαταρίες, τότε που είναι τα πλεονεκτήματα όσον αφορά τις εκπομπές CO2 από τα ηλεκτρικά μοντέλα;» ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος του Allianz Center Technology. 

Ένα ακόμη, εξίσου σημαντικό πρόβλημα, είναι ότι στην παρούσα φάση τα περισσότερα κράτη παγκοσμίως δεν διαθέτουν ένα «σοβαρό» δίκτυο ανακύκλωσης των μπαταριών. Η εταιρεία Hill που δραστηριοποιείται σε αυτόν τον τομέα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εκτιμά ότι τουλάχιστον το 95% των μπαταριών που «πετιούνται» από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα δεν ανακυκλώνεται ώστε στο μέλλον να επαναχρησιμοποιηθούν.

Οικονομικοί αναλυτές και ασφαλιστικές εταιρείες, σύμφωνα με στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει, αναφέρουν ότι η αντικατάσταση της μπαταρίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει μίνιμουμ κόστος 15.000 δολαρίων στις ΗΠΑ, ενώ σε εμπορικά μοντέλα, όπως αυτά της Tesla, κοστίζει έως και 20.000 δολάρια. Όταν ένα Model 3 στοιχίζει καινούργιο κοντά στα 43.000 δολάρια στις ΗΠΑ... 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube