Στα χαρακώματα οι κατασκευαστές (και) για το γραφίτη!
Ο νέος πόλεμος που έχει ξεσπάσει στους κόλπους της αυτοκινητοβιομηχανίας εστιάζει αυτή τη φορά στον γραφίτη, με τις ελλείψεις που παρατηρούνται να βάζουν ένα ακόμη εμπόδιο στην ηλεκτρική μεταστροφή των κατασκευαστών.
Το σύνολο των κατασκευαστών σπεύδει αυτή την περίοδο να «κλειδώσει» συμφωνίες για την απόκτηση των απαραίτητων ποσοτήτων γραφίτη, καθώς το συγκεκριμένο ορυκτό, ίσως είναι πιο «πολύτιμο» και από το λίθιο ή το κοβάλτιο στην κατασκευή των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η Κίνα παράγει το 61% του παγκόσμιου γραφίτη.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες άργησαν να αντιληφθούν ότι ο γραφίτης είναι το ίδιο πολύτιμος με τα πιο γνωστά υλικά μπαταρίας όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, καθώς αποτελεί το κύριο συστατικό της μπαταρίας!
Για να έχετε μια καλύτερη εικόνα, κάθε EV που κατασκευάζεται χρειάζεται κατά μέσο όρο 50-100 kg γραφίτη στη μπαταρία του, ποσότητα σχεδόν διπλάσια από το λίθιο ή το κοβάλτιο που χρησιμοποιείται.
Οι κατασκευαστές τρέχουν να προλάβουν μήπως και σώσουν την κατάσταση και χτυπούν την πόρτα νέων αγορών όπως της Μαδαγασκάρης και της Μοζαμβίκης, με τις αφρικανικές χώρες να διαθέτουν στα εδάφη τους μεγάλες ποσότητες γραφίτη.
Φέτος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται ότι θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 50% της αγοράς φυσικού γραφίτη για πρώτη φορά στην ιστορία, σύμφωνα με προβλέψεις της συμβουλευτικής εταιρείας Project Blue.
«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν παγιδευτεί! Δεν έχουν επενδύσει στο γραφίτη, εξαρτώνται από την Κίνα, η οποία με τη σειρά της έχει ένα τεράστιο πλεονέκτημα και σε αυτόν τον τομέα της ηλεκτροκίνησης», δήλωσε ο Mark Thompson, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Talga Group Ltd.
Η κύρια χρήση του γραφίτη μέχρι πρότινος ήταν στη βιομηχανία χάλυβα, ωστόσο η μεταστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση υπερτριπλασίασε τις ανάγκες σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης της BMO Capital Markets.
Οι ελλείψεις σε γραφίτη αναμένεται να αυξηθούν τα επόμενα χρόνια, καθώς έως το 2030 θα χρειάζονται ετησίως περί τους 777.000 τόνους για τις ανάγκες της βιομηχανίας.
Ακόμα όμως και να επενδυθούν από τους «Δυτικούς» κατασκευαστές τα 12 δισ. δολάρια που απαιτούνται στα 97 νέα ορυχεία όπου θα γίνονται εξορύξεις γραφίτη μέχρι το 2030, ούτε τότε η ζήτηση θα μπορεί να καλυφθεί. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει στην έκθεσή της η Benchmark Mineral Intelligence (BMI).