Στα άδυτα του εργοστασίου των χειροποίητων κινητήρων της Mercedes-AMG
Τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, ρομποτάκια ανά την υφήλιο δουλεύουν ασταμάτητα στις γραμμές παραγωγής των αυτοκινήτων. Ευτυχώς, όμως κάποια πράγματα παράγονται με τον παραδοσιακό τρόπο. Όπως για παράδειγμα οι κινητήρες της Mercedes AMG.
Το εργοστάσιο της Mercedes-AMG υπερηφανεύεται (μάλλον δικαίως) για την παραγωγή των χειροποίητων κινητήρων του. Για να μην σας προσφέρουμε ένα ξερό κείμενο αλλά μια πλήρη εικόνα (γιατί ως γνωστόν μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις), το βίντεο που θα ακολουθήσει είναι τόσο κατατοπιστικό που θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια πλήρη εικόνα για το τι συμβαίνει στο εργοστάσιο.
Η φιλοσοφία της Mercedes-AMG περιστρέφεται γύρω από τον άξονα «One Man-One Engine». Ένας μηχανικός δηλαδή, είναι από την αρχή επιφορτισμένος με τη συναρμολόγηση, ώστε ο κινητήρας (είτε πρόκειται για V8, είτε για V12) να φτάσει στη μέγιστη δυνατή απόδοση.
Το μπλοκ είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, σχεδιασμένο να προσφέρει υψηλότατη αντοχή. Κάθε κινητήρας V8 ζυγίζει περίπου 200 kg, ενώ περί τα 600 εξαρτήματα μπαίνουν στον καθένα (ανάλογα πάντα με τον κινητήρα). Ανάλογα με το είδος του, οι διαδικασίες μπορούν να κρατήσουν 4 με 5 ώρες ή και μέρες, όταν έχουμε να κάνουμε με πιο σύνθετα και πολύπλοκα μοτέρ, όπως για παράδειγμα στην AMG GT και την αγωνιστική GT3. Όταν όλες οι διαδικασίες ολοκληρωθούν, τοποθετεί (με υπερηφάνεια) μια μικρή πλάκα με το όνομά του. Για να ξέρει ο οδηγός ποιος είναι υπεύθυνος για τα καλά αλλά και στραβά του κινητήρα.
Για να ελαχιστοποιήσουν τις πιθανότητες αναθεμάτων και λοιπών ευχών που λίγο πολύ όλοι και όλες ξεστομίζουμε σε περιπτώσεις βλαβών, οι δοκιμές που υπόκεινται οι κινητήρες είναι εκτενέστατες. Επισταμένοι έλεγχοι γίνονται για να διαπιστωθούν ενδεχόμενες διαρροές λαδιού ή ψυκτικού υγρού.
Με σχολαστική λεπτομέρεια ελέγχεται και το σύστημα παροχής καυσίμου. Πέραν τούτων, το σύστημα ελέγχου με την ονομασία AMG Trace System, παρέχει χρήσιμες πληροφορίες όπως για παράδειγμα την ροπή που θα έχει η κάθε βίδα ανάλογα το σημείο που βρίσκεται. Η σχολαστικότητα στα καλύτερά της.
Βεβαίως, για να γίνει η ζωή των μηχανικών πιο εύκολη και η δουλειά πιο αποτελεσματική, το εργοστάσιο διαθέτει έναν κινητό σταθμό εργασίας με περιστρεφόμενο βραχίονα, με δυνατότητα περιστροφής 360 μοιρών. Αυτό επιτρέπει στους μηχανικούς να συναρμολογούν εύκολα τα εξαρτήματα του κινητήρα και να επιβλέπουν διεξοδικά τη διαδικασία συναρμολόγησης.
Η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί πολλά εργαλεία, όπως ένα μετρητή καντράν και ένα υδραυλικό δυναμόκλειδο, για να διασφαλίσει ότι όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα έχουν τοποθετηθεί με ασφάλεια και στη σωστή σειρά.
Ολοκληρώνοντας, θα ήταν αδόκιμο να παραλείψουμε μια σημαντική πληροφορία. Το εργοστάσιο δεν είναι υπεύθυνο μόνο για κινητήρες που τοποθετούνται στα μοντέλα AMG, αλλά και για άλλες μάρκες.
Κάθε Pagani, για παράδειγμα, διαθέτει έναν V12 που προέρχεται από την AMG, ενώ η Aston Martin χρησιμοποιεί επίσης V8 αλλά και εν σειρά εξακύλινδρους κινητήρες από την AMG. Ακόμη και η Lotus έχει προτιμήσει τη χρήση ενός τετρακύλινδρου AMG στην Emira. Η καλή δουλειά που γίνεται, ασφαλώς έχει αντίκρισμα και λαμβάνει την αναγνώριση.