Renault: Προβλέπει διπλασιασμό της τιμής των συμβατικών σουπερμίνι
Πλησιάζει η στιγμή που τα ηλεκτρικά σουπερμίνι θα είναι πιο συμφέρουσα λύση από τα αντίστοιχα με θερμικό μοτέρ.
Ο Luca de Meo, CEO του Groupe Renault, σε συνέντευξή του στο Autocar μίλησε για το μέλλον των σουπερμίνι με θερμικά μοτέρ προβλέποντας πως η τιμή τους θα μπορούσε να διπλασιαστεί προκειμένου να καλύψουν τις προδιαγραφές Euro 7 που θα ισχύσουν από τα τέλη του 2025.
Όπως δήλωσε ο ισχυρός άντρας της Renault, τα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα επηρεαστούν περισσότερο από το αυξημένο κόστος των μετατροπών που απαιτούνται για να ικανοποιήσουν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων στην Ευρώπη: «Υπάρει ένα πλαφόν για να κάνεις έναν θερμικό κινητήρα πιο καθαρό. Χρειάζεσαι φίλτρο μικροσωματιδίων που αποτελείται από λευκόχρυσο, ρόδιο και άλλα ακριβά υλικά, είτε μιλάμε για ένα Renault Clio των €15.000 είτε για μια Mercedes-Benz S-Class των €120.000. Μπορεί το φίλτρο της S-Class να είναι μεγαλύτερο, αλλά είναι πολύ φθηνότερο αναλογικά με την τιμή του αυτοκινήτου και το τι μπορεί να πληρώσει ο καταναλωτής. Η κατάσταση γίνεται πολύ δύσκολη για τους κατασκευαστές μικρών αυτοκινήτων».
Παρόλα αυτά ο Luca de Meo παραμένει αισιόδοξος για το μέλλον των σουπερμίνι: «Tο κόστος των μπαταριών μειώνεται κατά 10% κάθε χρόνο, σύμφωνα με την εμπειρία που έχουμε. Και τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται μικροτερες μπαταρίες, οπότε η επιβάρυνση είναι μικρότερη αναλογικά σε σχέση με τα οικογενειακά EV. Καθώς οι τιμές των σουπερμίνι με θερμικά μοτέρ ανεβαίνουν, τα αντίστοιχα ηλεκτρικά σουπερμίνι γίνονται φθηνότερα. Η στιγμή που οι δύο καμπύλες κόστους θα ακουμπήσουν είναι κοντά και όταν έρθει, τα ηλεκτρικά οχήματα θα γίνουν η πιο βιώσιμη επιλογή για την Ευρώπη».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault 5: Δεν θα αντικαταστήσει τα Clio και Zoé
Σήμερα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε μια μάχη για το ποιος θα φτάσει πρώτος σε αυτό το σημείο σύμφωνα με τον Luca de Meo. Περιγράφει μάλιστα αυτό το επίτευγμα ως κάτι πολύ σημαντικό καθώς θα σημαίνει τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Σε αυτό το κλίμα, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Renault εργάζονται σκληρά στην επερχόμενη έκδοση παραγωγής του ηλεκτρικού R5 με τον de Meo να αναφέρει: «Οι περισσότεροι αναλυτές αναφέρουν πως η στιμή που τα ηλεκτρικά σουπερμίνι θα είναι πιο προσιτά από τα συμβατικά θα έρθει το 2025-2026. Ίσως θα μπορούσαμε να είμαστε οι πρώτοι αν εξελίξουμε ένα πολύ έξυπνο project. Είναι ένας αγώνας με το χρόνο».
Όσον αφορά τις μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων στις οποίες η Renault έχει επενδύσει πολλά στο τελευταίο της στρατηγικό πλάνο, ο Luca de Meo πιστεύει πως η τάση προς τα SUV και τα crossover θα συνεχίσει, παρόλο που δεν είναι τα ιδανικά για ηλεκτρικό σύστημα κίνησης λόγω του όγκου και του σχήματος που δεν είναι τόσο αεροδυναμικό: «Κάθε χιλιόμετρο αυτονομίας που κερδίζεις από την καλή αεροδυναμική είναι πολύτιμο. Όμως οι άνθρωποι δεν θέλουν να κάθονται σε χαμηλά αυτοκίνητα εκτός αν μιλάμε για ένα Apline A110 ή μια Lamborghini».
[Πηγή: Autocar]