Πρόβλημα κανιβαλισμού μεταξύ Maserati και Alfa Romeo
Ενώ οι δύο φίρμες ετοιμάζουν τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους, η συγκατοίκησή τους δημιουργεί πρακτικά προβλήματα στον Όμιλο Stellantis. Με τη Maserati Quattroporte Folgore να πέφτει πάνω στην ηλεκτρική Alfa Romeo Giulia.
Ενωμένες εις σάρκαν μία στον Όμιλο FCA εδώ και πολύ καιρό, η Alfa Romeo και η Maserati αποτελούν βασικές φίρμες στον Όμιλο Stellantis από την ίδρυσή του στις αρχές της δεκαετίας.
Από τη μία, η Alfa Romeo καταλαμβάνει την premium κατηγορία των κόμπακτ και οικογενειακών αυτοκινήτων θεωρητικά έναντι των BMW, Audi και Mercedes, αλλά πρακτικά με ελλιπή γκάμα. Από την άλλη, η Maserati στοχεύει (περίπου) την Porsche με πιο ακριβά και πολυτελή μοντέλα.
Οι ιθύνοντες νόες του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου κρίνουν ότι η εγγύτητα μεταξύ της μελλοντικής Alfa Romeo Giulia και της επόμενης ηλεκτρικής Quattroporte εγκυμονεί κίνδυνο κανιβαλισμού
Οι δύο ιταλικές φίρμες προετοιμάζουν τον συνολικό εξηλεκτρισμό της γκάμας τους: Η Alfa Romeo σχεδιάζει συγκεκριμένα μια 100% ηλεκτρική μπερλίνα υπό τη σκέπη του ονόματος «Giulia» το 2025. Και στη Maserati, η μεγάλη Quattroporte επρόκειτο επίσης να εγκαταλείψει τους θερμικούς κινητήρες με νέα γενιά στην έκδοση «Folgore» που αναμένεται την ίδια χρονιά.
Σύμφωνα με δημοσιογράφους της Corriere Torino, ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να αναθεωρήσει τα σχέδιά του σε αυτόν τον τομέα. Οι ιθύνοντες νόες του γαλλο-ιταλο-αμερικανικού ομίλου κρίνουν ότι η εγγύτητα μεταξύ της μελλοντικής Giulia και της επόμενης ηλεκτρικής Quattroporte εγκυμονεί κίνδυνο κανιβαλισμού μεταξύ των δύο ιταλικών εμπορικών σημάτων. Το πρότζεκτ της ηλεκτρικής Giulia συνεχίζεται, αλλά σύμφωνα με τους Ιταλούς, αυτό της Quattroporte έχει παγώσει εσωτερικά για τους παραπάνω λόγους.
Αυτά τα δύο μοντέλα ωστόσο, δεν καλύπτουν τις ίδιες κατηγορίες: Η Alfa Romeo Giulia παρουσιάζεται ως αντίπαλος των Audi A4, BMW 3 Series και Mercedes-Benz C-Class. Πολύ μεγαλύτερη, η Maserati Quattroporte αποτελεί ανταγωνιστή των Audi A8, BMW 7 Series, Mercedes-Benz S-Class και Porsche Panamera. Αυτά με τα σημερινά δεδομένα. Για τους αντικαταστάτες τους αναμένουμε περισσότερα δεδομένα, καθώς τόσο η Quattroporte πρόκειται (ή επρόκειτο) να βασιστεί στην πλατφόρμα STLA Large, όπως και η επόμενη Alfa Romeo Giulia. Επομένως, τα δύο μοντέλα θα είχαν αρκετά παρόμοια χαρακτηριστικά και επιδόσεις. Με τον χαμηλότερο όγκο παραγωγής, η μπερλίνα της Maserati να είναι κατά κάποιο τρόπο θύμα της υπερβολικής τυποποίησης στον Όμιλο Stellantis.
Όπως και έχουν τα πράγματα όμως, αν αυτή η συμβίωση δημιουργεί πρόβλημα στις δύο ιταλικές φίρμες, εκτιμούμε ότι κινδυνεύει να πάθει το ίδιο και αυτή των μελλοντικών ηλεκτρικών Alfa Romeo Stelvio και Maserati Levante.