Πώς το Copy Nothing της Jaguar ευνόησε την Volvo
Οι τελευταίες διαφημιστικές καμπάνιες των Volvo και Jaguar έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και συζητήσεις, αναδεικνύοντας τις διαφορετικές προσεγγίσεις των δύο εταιρειών στον τομέα του μάρκετινγκ και της εταιρικής τους εικόνας.
Στη σύγχρονη εποχή του μάρκετινγκ, οι διαφημιστικές καμπάνιες δεν είναι απλώς μέσα προώθησης προϊόντων, αλλά και πλατφόρμες για την έκφραση αξιών και συναισθημάτων. Οι πρόσφατες διαφημίσεις της Volvo και της Jaguar αποτελούν μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση για το πώς δύο εμβληματικές μάρκες αυτοκινήτων προσεγγίζουν το κοινό τους με διαφορετικούς τρόπους, ανταγωνιζόμενες όχι μόνο στην αγορά, αλλά και στην συνείδηση των καταναλωτών.
Η Volvo, γνωστή για τη δέσμευσή της στην ασφάλεια, δημιούργησε και παρουσίασε στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρώτης του EX90 μια συγκινητική καμπάνια που εστιάζει στις ανθρώπινες σχέσεις και τη σημασία της προστασίας των αγαπημένων μας προσώπων.
H διαφήμιση της Jaguar έφερε στο προσκήνιο εντελώς ανέξοδα την Volvo, η οποία και αποθεώθηκε από τους χρήστες των social media
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz, η επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ ενός αυτοκινητικού κολοσσού
Το βίντεο, διάρκειας σχεδόν τεσσάρων λεπτών, απεικονίζει την ιστορία ενός άνδρα που μαθαίνει ότι θα γίνει πατέρας. Μέσα από μια σειρά συναισθηματικών στιγμών, η διαφήμιση επικεντρώνεται στις ανησυχίες και τις ελπίδες του για το μέλλον της οικογένειάς του, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του αυτοκινήτου.
To κεντρικό μήνυμα της διαφήμισης είναι πως το EX90 σχεδιάστηκε για να είναι το ασφαλέστερο Volvo που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της σουηδικής φίρμας στην ασφάλεια και την οικογενειακή αξία. Η διαφήμιση έχει επαινεθεί στα social media για την ειλικρίνεια και την αυθεντικότητα της αφήγησης, με πολλούς χρήστες να τη συγκρίνουν με τη νέα καμπάνια της Jaguar, «Copy Nothing», που συνοδεύει το rebranding της Γάτας.
Η συγκεκριμένη καμπάνια περιλαμβάνει μια νέα φιλοσοφία με τίτλο «Copy Nothing», που επικεντρώνεται στην εξωστρέφεια και την σαφώς πιο τολμηρή αισθητική που θέλει να υιοθετήσει το Coventry. Ωστόσο, όπως έχουμε ξαναγράψει η διαφήμιση δεν περιλαμβάνει κανένα αυτοκίνητο, θυμίζοντας κάλλιστα καμπάνια εταιρείας ρούχων ή αρωμάτων
Αυτή η προσέγγιση έχει προκαλέσει επικρίσεις και αμηχανία στο κοινό, με πολλούς να χαρακτηρίζουν τη διαφήμιση ως «woke» και αποσυνδεδεμένη από την πραγματικότητα των καταναλωτών. Ο Elon Musk (μανούλα σε αυτά), σχολίασε ειρωνικά, μεταξύ άλλων την απουσία αυτοκινήτων από τη διαφήμιση, αναρωτώμενος αν η Jaguar πουλάει αυτοκίνητα.
Do you sell cars?
— Elon Musk (@elonmusk) November 19, 2024
Η αντίθεση μεταξύ των δύο καμπανιών είναι αναντίλεκτα κάτι παραπάνω από εμφανής. Ενώ η Volvo εστιάζει σε αξίες όπως η οικογένεια και η ασφάλεια, η Jaguar φαίνεται να επιδιώκει μια πιο avant-garde προσέγγιση που προσώρας τουλάχιστον δεν έχει βρει ευρεία αποδοχή. Οι χρήστες στα social media αντιπαραβάλλοντας τις δύο περιπτώσεις έχουν εκφραστεί με μεγάλο θαυμασμό στη Volvo, χαρακτηρίζοντας τη διαφήμιση της Jaguar ως αποτυχημένη προσπάθεια να συνδεθεί με τις σύγχρονες τάσεις χωρίς να προσφέρει ουσία.
Η επιτυχία της Volvo μπορεί να αποδοθεί στην ικανότητά της να αγκαλιάσει τα παραδοσιακά στοιχεία που οι καταναλωτές εκτιμούν, ενώ η Jaguar προσπαθεί να αναδιαμορφώσει εντελώς την εικόνα της σε μια εποχή που οι καταναλωτές αναζητούν αυθεντικότητα και σύνδεση με τις αξίες τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Τhink Small», η καμπάνια της VW που άλλαξε την ιστορία της διαφήμισης [video]
Οι πρόσφατες διαφημίσεις των δύο εταιρειών αναδεικνύουν δύο διαφορετικές αντιλήψεις ως προς της στρατηγικές μάρκετινγκ. Ενώ η Volvo επενδύει στην οικογένεια και την ασφάλεια με έναν συγκινητικό τρόπο, η Jaguar πειραματίζεται με μια πιο προοδευτική προσέγγιση που θα λέγαμε πως αντιτίθεται στις παραδοσιακές αξίες του brand. Ακόμα είναι πολύ νωρίς για να χαρακτηρίσουμε το rebranding της Jaguar επιτυχημένο ή όχι. Σε κάθε περίπτωση όμως μιλάμε για δύο περιπτώσεις που αν μη τι άλλο έφεραν ανέξοδα στο προσκήνιο της δύο εταιρίες.