Ποιο είναι το μέλλον των Alfa Romeo Stelvio και Giulia;
Καθώς δεν υπάρχει εξηλεκτρισμένη έκδοσή τους, οι πωλήσεις των Alfa Romeo Stelvio και Giulia πέφτουν λόγω φόρων αλλά και περιορισμών στην κίνησή τους σε πολλές πόλεις. Ποιο θα είναι το μέλλον τους;
Η Alfa Romeo Giulia αλλά και η Stelvio λανσαρίστηκαν στην αγορά το 2016 και στην πορεία παρουσιάστηκαν κάποιες ανανεωμένες εκδόσεις τους. Ωστόσο, καμία από τις δύο αυτές Alfa Romeo δεν διαθέτει μια εξηλεκτρισμένη έκδοση, έστω και με ήπια υβριδική τεχνολογία. Γεγονός που τους δημιουργεί πρόβλημα σε πολλές αγορές.
Ο επικεφαλής προϊόντων της Alfa Romeo, Daniel Guzzafame, δήλωσε στα αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης ότι γίνεται όλο και πιο δύσκολο να πουληθούν αυτοκίνητα όπως η Giulia και η Stelvio σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, λόγω των τεράστιων φόρων στα οχήματα με υψηλές εκπομπές ρύπων.
«Σε κάποιες αγορές τώρα, δεν μπορεί να πουληθεί σήμερα ένα αυτοκίνητο που εκπέμπει πάνω 200 g/km CO2. Οι περισσότεροι δεν θα το αγόραζαν», είπε ο Guzzafame.
Και αυτό, όπως συμπλήρωσε, επειδή υπάρχουν υπέρογκοι φόροι αλλά και περιορισμοί σε ό,τι αφορά στην κίνησή τους μέσα στις πόλεις. Στη Γαλλία για παράδειγμα οι φόροι είναι υπέρογκοι, πολύ υψηλότεροι από αυτούς που μπορεί να αντέξει ένας πολίτης μέσου εισοδήματος.
Μια πιθανή λύση είναι η ανάπτυξη μιας plug-in hybrid έκδοσης, η οποία θα εντάξει το αυτοκίνητο σε ένα ευνοϊκότερο φορολογικό κλιμάκιο και θα διευκολύνει την πώλησή τους.
Αλλά η πλατφόρμα Giorgio πάνω στην οποία βασίζονται οι Alfa Romeo Stelvio και Giulia, δεν σχεδιάστηκε για να υποστηρίζει την ηλεκτροκίνηση και μια μετατροπή της θα συνεπάγονταν σημαντικό κόστος για μια μάρκα η οποία πιέζεται από τους ιθύνοντες της Stellantis να φέρει κέρδη στα ταμεία.
Υπό αυτές τις προϋποθέσεις και ενόψει της μετάβασης στην εποχή της πλήρους ηλεκτροκίνησης ο Guzzafame επιβεβαίωσε ότι η Alfa Romeo δεν θα βγάλει εκδόσεις PHEV στις υφιστάμενες Stelvio και Giulia.
Μάλιστα διευκρίνισε πως η Alfa Romeo θα μπορούσε να είχε τοποθετήσει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V στις Giulia και Stelvio στο πλαίσιο της ανανέωσής τους, αλλά διαπίστωσε ότι οι μειώσεις των εκπομπών CO2 δεν ήταν αρκετά σημαντικές για να δικαιολογήσουν την αύξηση με την οποία θα επιβαρύνονταν η τιμή του αυτοκινήτου.
Και με δεδομένο ότι η μιλανέζικη φίρμα έχει επιβεβαιώσει ότι το 2024 θα λανσαριστεί η τελευταία νέα Alfa Romeo με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο Guzzafame είπε ότι οι επόμενες Giulia και Stelvio «πιθανότατα» θα είναι ηλεκτρικές. Ωστόσο, η Alfa Romeo έχει ξεκαθαρίσει πως σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που εγκαταλείπουν τα παραδοσιακά σχήματα όπως τα σεντάν αμαξώματα, αυτοί δεν θα «σκοτώσουν» την Giulia.
Μάλιστα, μιλώντας για τα μοντέλα που θα υπάρχουν στο άμεσο μέλλον στην γκάμα της μάρκας ο Guzzafame τόνισε χαρακτηριστικά ότι πέρα από τις Giulia, Stelvio και την ολοκαίνουργια Tonale θα χρειαστεί να προστεθεί και «κάτι μεγαλύτερο».
Αυτή η τελευταία του αποστροφή θεωρείται πως προϊδεάζει για το φημολογούμενο μεγαλύτερο της Stelvio SUV που ετοιμάζει η Alfa Romeo. Ίδωμεν...