Peugeot 508: Καταργούνται τα BlueHDi 130 με χειροκίνητο σασμάν, 160 και 180
Το 2021 θα αποτελέσει τη λαιμητόμο του ντίζελ, καθώς γίνεται υποχρεωτικό το πολύ περιοριστικό πρότυπο Euro 6 D-Full. Ως εκ τούτου τρία ντίζελ καταργούνται από τον κατάλογο του 508.
Οξύμωρο, αλλά ισχύει. Η μεγάλη μπερλίνα του Sochaux, το 508, αποψιλώνεται από τις εκδόσεις ντίζελ. Τα νέο περιοριστικό πρότυπο και οι επικείμενες ή ισχύουσες απαγορεύσεις στα μεγάλα ευρωπαϊκά αστικά κέντρα είναι οι υπαίτιοι.
Έτσι, από την πλούσια γκάμα των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων διασώθηκε μόνο τα βασικό Peugeot 508 BlueHDi 130 με αυτόματο κιβώτιο EAT8, ενώ το χειροκίνητο, όπως και τα δίλιτρα BlueHDi 160 και 180, θα δουν την παραγωγή τους να τερματίζεται τον επόμενο μήνα.
Όπως και στο ανανεωμένο 3008, η Peugeot προτιμά τώρα να προωθεί την ακριβή υβριδική έκδοση με τα 225 άλογα (300 PS το τετρακίνητο) που σύντομα θα υποστηρίζεται από το σπορ 508 PSE. Τεχνολογία που γίνεται όλο και πιο δημοφιλής στους εταιρικούς στόλους και (πολύ) πιο ευεργετική για το μέσο όρο εκπομπών CO2 κάθε φίρμας. Ωστόσο, το ντίζελ είναι επίσης θύμα της άφιξης του προτύπου Euro 6 D-Full, υποχρεωτικού από την 1η Ιανουαρίου 2021, το οποίο απαιτεί την εγκατάσταση ακριβών συστημάτων αντιρρύπανσης και μια νέα πιστοποίηση.
Φυσικά το θέμα αφορά ελάχιστα την Ελλάδα, παρόλο που το 508 εισάγεται είτε με τον 1.500άρη κινητήρα ντίζελ με το αυτόματο κιβώτιο (που παραμένει σε παραγωγή) είτε με τον δίλιτρο ντίζελ των 180 PS είτε με βενζινοκινητήρα 1.6 Puretech με 180 άλογα ή 225 άλογα. Και την αφορά ελάχιστα καθώς, από άποψη όγκου πωλήσεων, το 508 με όλες τις εκδόσεις του έχει κάνει εφέτος μόλις 37 πωλήσεις (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2020).
[Πηγή L'argus]