Οι startup της ηλεκτροκίνησης έμειναν από... παραγγελίες!
Δύσκολα τα πράγματα για τις startup αυτοκινητοβιομηχανίες της ηλεκτροκίνησης, με την Lucid να απολύει το 18% του προσωπικού της και τη Rivian το 6%.
Στην αρχή ξεκίνησαν με όνειρα και πολλές ελπίδες. Καθώς η ηλεκτροκίνηση έδειχνε να τους ανοίγει νέους ορίζοντες και μπόλικα κέρδη.
Ο λόγος για τις startup του κλάδου ή τις μικρές εταιρείες που επένδυσαν βλέποντας μια νέα τεχνολογία να αναδύεται και να επεκτείνεται με ραγδαίους ρυθμούς.
Στην πορεία, ωστόσο, δείχνουν να ανακαλύπτουν ότι δεν είναι εύκολο να ανταγωνιστείς τους παραδοσιακούς γίγαντες της αυτοκίνησης, όση καινοτομία και να ενσωματώνεις στο προϊόν σου. Και αυτό γιατί κάποιοι άλλοι θα κατασκευάσουν και θα δώσουν στην αγορά αντίστοιχα προϊόντα (ίσως όχι και τόσο καλά, αλλά στις μέρες μας ποιος νοιάζεται;), σε πολύ πιο προσιτές τιμές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πόσο μείωσε η Tesla τις τιμές των μοντέλων της στην Ελλάδα;
Αυτή την πραγματικότητα φαίνεται να αντιμετωπίζει η Lucid που αναγκάζεται να προχωρήσει σε δραστική περικοπή της τάξης του 18% του εργατικούς της δυναμικού, όπως αναφέρει το Insider, επικαλούμενο πηγές μέσα από την εταιρεία. Το δημοσίευμα μάλιστα οδήγησε σε πτώση κατά 8% της μετοχής της εταιρείας.
Από κοντά και η Rivian Automotive που ήδη έχει ανακοινώσει απολύσεις του 6% του εργατικού της δυναμικού.
Όλα αυτά, καθώς οι μειώσεις στις τιμές των Tesla που ανακοίνωσε ο Elon Musk έχουν φέρει μεγάλη αναταραχή στην αγορά με τους «βασικούς παίκτες» να τρέχουν να αντισταθμίσουν τις απώλειες που προέκυψαν από την κίνηση αυτή του Musk.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς η Tesla πάει να σκοτώσει τον ανταγωνισμό
Η Tesla έχει θέσει εξαιρετικά φιλόδοξους στόχους για τις μελλοντικές της πωλήσεις. Με βάση τον στόχο παραγωγής 20 εκατ. οχημάτων ετησίως, φαίνεται πως θέλει να ανταγωνιστεί και να ξεπεράσει τις Volkswagen και Toyota. Ωστόσο, ο Musk τόνισε πως για να κατακτήσει η εταιρεία την κορυφή των πωλήσεων πρέπει να πετύχει πρώτα μείωση των τιμών για τους καταναλωτές.
Η πρόσφατη μείωση των τιμών των τωρινών της μοντέλων αύξησε τη ζήτηση και αυτό δείχνει το δρόμο προς το μέλλον είπε, προσθέτοντας ότι «η επιθυμία των ανθρώπων να αποκτήσουν ένα Tesla είναι εξαιρετικά υψηλή. Ο περιοριστικός παράγοντας είναι η ικανότητά τους να πληρώνουν για ένα Tesla».