Οι Κινέζοι κυριαρχούν στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων
Η κινέζικη αγορά, η μεγαλύτερη στον κόσμο, διψά για ηλεκτρικά μοντέλα δείχνοντας όμως τη σαφή προτίμηση της στα εγχώρια προϊόντα. Κι αυτό είναι τεράστιο πρόβλημα για τους υπόλοιπους κατασκευαστές.
Τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα στην κινέζικη αγορά, σημείωσαν άνοδο στις πωλήσεις τους κατά 68% το πρώτο 3μηνο του 2023, με τους εγχώριους κατασκευαστές, να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μερίδιο από αυτές τις ταξινομήσεις.
Οι υπόλοιποι κατασκευαστές, μοιάζουν ανήμποροι στην παρούσα φάση να ακολουθήσουν αυτούς τους ξέφρενους ρυθμούς με τους οποίους «τρέχει» η ηλεκτροκίνηση στην Κίνα. Η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου σημειωτέον...
Οι Κινέζοι, διψούν για ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα αλλά όπως αποδεικνύεται στην πράξη, η δίψα τους σβήνει, επιλέγοντας τις προτάσεις των εγχώριων κατασκευαστών! Μοναδική εταιρεία που αντιστέκεται από... Δύση μεριά, δεν είναι άλλη από την Tesla.
Η BYD, μοιάζει στην κινέζικη αγορά να παίζει χωρίς αντίπαλο. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in hybrid μοντέλων της αυξήθηκαν το πρώτο 3μηνο του 2023 κατά 69%, καταλαμβάνοντας μερίδιο της τάξεως του 11% από την εν λόγω αγορά οχημάτων.
«Τα στοιχεία της μεγαλύτερης αγοράς του κόσμου αποδεικνύουν ότι υπάρχουν ξεκάθαρα νικητές και ηττημένοι. Νικητές, στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία, είναι οι Κινέζοι και ηττημένοι, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές» δήλωσε ο Bill Russo, CEO της Consultancy Automobility.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικά σύνολα μειώθηκαν για πολλοστή φορά την τελευταία διετία κατά 13% το πρώτο 3μηνο του 2023, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας. Ωστόσο, οι πωλήσεις των EVs και των plug-in hybrid μοντέλων, αυξήθηκαν κατά 68% στο αντίστοιχο διάστημα!
Το plug-in hybrid SUV της BYD, με τιμή εκκίνησης περίπου $20.000, είναι το best seller μοντέλο της κινέζικης αγοράς, ξεπερνώντας το Nissan Sylphy, το οποίο ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Κίνα τα τελευταία τρία έτη, ενώ και το Dolphin EV της Byd, το οποίο ξεκινά από περίπου $17.000 ξεπέρασε το Volkswagen Passat στην κατηγορία των μεγαλομεσαίων προτάσεων.
Ακόμα όμως και στην premium κλάση, των περίπου $52.500 έως $60.000, οι ηλεκτρικές προτάσεις της BYD βρέθηκαν στις κορυφαίες θέσεις των πωλήσεων, αφήνοντας αρκετά πιο πίσω τις αντίστοιχες των Ευρωπαίων και Ιαπώνων κατασκευαστών!
Ο Daniel Ives, οικονομικός αναλυτής της Wedbush, τονίζει στην έκθεση του ότι «οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα, έναντι όλων των υπολοίπων. Διαθέτουν τις απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή μπαταριών. Αυτό, τους καθιστά αναμφίβολα ηγέτες στη νέα ηλεκτρική εποχή».
Περισσότεροι τώρα από 40 κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, αναγκάστηκαν το πρώτο 3μηνο του 2023, να προχωρήσουν σε μείωση τιμών στα μοντέλα τους προκειμένου να ανταγωνιστούν τους εγχώριους κατασκευαστές.
Την αρχή έκανε η Tesla το Γενάρη και ακολούθησαν η Mercedes-Benz, η Toyota κ.α. Η αμερικανική φίρμα, δεν έχει κρύψει ποτέ, ότι θεωρεί την Κίνα την πιο σημαντική αγορά για τα ηλεκτρικά της μοντέλα, κάτι που έσπευσε να αποδείξει και στην πράξη μειώνοντας τις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων της πολύ περισσότερο, απ’ ότι έκανε λίγο αργότερα σε Η.Π.Α αλλά και Ευρώπη. Ένα Model 3 για παράδειγμα μπορεί να κοστίζει έως και $10.700 λιγότερο στην Κίνα απ’ ότι στον υπόλοιπο κόσμο...
Το εγχείρημα βέβαια του Musk πέτυχε, αφού η Tesla είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 27% σε τρεις μόλις μήνες στην Κίνα, ταξινομώντας περισσότερα από 137.000 μοντέλα σε αυτό το διάστημα.
Αυτό ωστόσο που θα πρέπει να ανησυχεί ακόμα πιο πολύ τους παραδοσιακά μεγάλους παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι τι θα συμβεί όταν οι Κινέζοι αποφασίσουν να προχωρήσουν στην επέκταση τους έξω από τα δικά τους σύνορα...
Ήδη, έχουν ξεκινήσει δειλά δειλά μέσω κυρίως της BYD να εξάγουν τα ηλεκτρικά τους προϊόντα σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι εξαγωγές της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας αυξήθηκαν κατά 83% το πρώτο 3μηνο του 2023, υπενθυμίζοντας για μία ακόμη φορά σε όλους, ότι η Κίνα ήρθε για να μείνει στη νέα αυτή ηλεκτρική εποχή.