Οι Kινέζοι αποφεύγουν τους δασμούς της ΕΕ με PHEV
Οι BYD, Geely και άλλες κινεζικές εταιρείες επενδύουν στα plug-in hybrid, στα PHEV, για να παρακάμψουν τους δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να διεκδικήσουν μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν τις εξαγωγές PHEV στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας ολοένα και περισσότερα μοντέλα που απευθύνονται στους Ευρωπαίους καταναλωτές. Η στρατηγική αυτή αναδεικνύει τα όρια του νέου δασμολογικού πλαισίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο στοχεύει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι δασμοί της ΕΕ, που αγγίζουν έως και το 45,3% για εισαγωγές EV από την Κίνα, τέθηκαν σε ισχύ τον Οκτώβριο. Στόχος είναι η προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας από φθηνά εισαγόμενα αυτοκίνητα, αποτέλεσμα επιδοτήσεων από την κινεζική κυβέρνηση. Ωστόσο, τα υβριδικά αυτοκίνητα εξαιρούνται από το πλαίσιο αυτό, κάτι που οι κινεζικές εταιρείες εκμεταλλεύονται στο έπακρο.
Τα ευρωπαϊκά PHEV θα δεχθούν ισχυρές πιέσεις από τους νέους Κινέζους ανταγωνιστές. Ούτε ψύλλος στον κόρφο τους!
Η BYD, η κορυφαία κινεζική κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων, παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο plug-in υβριδικό της μοντέλο για την Ευρώπη, το Seal U DM-i. Παράλληλα, εξετάζει την παραγωγή τόσο ηλεκτρικών όσο και υβριδικών οχημάτων στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Η Geely, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, εισήγαγε και αυτή στην Ευρώπη ένα νέο plug-in υβριδικό μέσω της μάρκας Lynk & CO, ενώ η SAIC, γνωστή για τη μάρκα MG, σχεδιάζει ποικιλία υβριδικών και ηλεκτρικών μοντέλων για την ευρωπαϊκή αγορά.
Τα υβριδικά γίνονται όλο και πιο δημοφιλή στους Ευρωπαίους καταναλωτές ως μια πιο προσιτή επιλογή σε σχέση με τα ηλεκτρικά. Σύμφωνα με την Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας, οι εξαγωγές υβριδικών στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 20% το 2023 και αναμένεται περαιτέρω άνοδος το 2024.
Από τον Ιούλιο έως τον Οκτώβριο του 2023, οι εξαγωγές υβριδικών τριπλασιάστηκαν σε 65.800 μονάδες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυτή η τάση δείχνει τη στροφή της Κίνας στα υβριδικά για την κάλυψη της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητάς της και την εξαγωγική της στρατηγική, καθώς η αμερικανική και καναδική αγορά είναι πρακτικά απροσπέλαστες λόγω δασμών 100%.
Η ενίσχυση των εξαγωγών κινεζικών υβριδικών στην Ευρώπη αναμένεται να αυξήσει τον ανταγωνισμό στην αγορά, όπου κυριαρχούν μέχρι σήμερα ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρείες. Οι κινεζικές μάρκες προσφέρουν πιο προσιτές επιλογές, όπως το BYD Qin Plus, το οποίο σε πιθανή τιμή €20.000 θα μπορούσε να προκαλέσει αναταράξεις στην αγορά.
Ωστόσο, οι Κινέζοι κατασκευαστές εμφανίζονται προσεκτικοί, αποφεύγοντας κινήσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέους δασμούς από την ΕΕ.