O νέος CEO του VW Group προειδοποιεί για «οδυνηρές» περικοπές
Ο Matthias Müller εκτιμά ότι το σκάνδαλο ρύπων έχει υποσκάψει τις βασικές αξίες της μάρκας.
Η VW θα ακυρώσει ή θα αναβάλει όλα τα μη θεμελιώδη προγράμματά της για να επικεντρωθεί στην αποκατάστασή της μετά το γνωστό σκάνδαλο ρύπων, ενώ ο νέος επικεφαλής του Ομίλου, Matthias Müller, προειδοποιεί ότι η διαδικασία «δεν θα είναι ανώδυνη».
Ο Müller απευθύνθηκε σε 20.000 εργαζομένους σε μια συγκέντρωση στο Wolfsburg σήμερα το πρωί, λέγοντας: «Θα επανεξετάσουμε όλες τις προγραμματισμένες επενδύσεις, και ό,τι δεν είναι απόλυτα ζωτικό θα ματαιωθεί ή θα αναβληθεί. Είναι εντελώς ξεκάθαρο: αυτό δεν θα είναι ανώδυνο.
«Πέρα από τις τεράστιες οικονομικές απώλειες, αυτή η κρίση αφορά την απώλεια εμπιστοσύνης. Επηρεάζει τον πυρήνα της εταιρείας μας και την ταυτότητά μας, τα αυτοκίνητά μας και την ουσία της μάρκας: αντοχή, αξιοπιστία και φερεγγυότητα».
Ο Müller ανακοίνωσε επίσης ότι οι τεχνικοί είναι κοντά στην αποκάλυψη μιας τεχνικής λύσης για τις «συσκευές παράκαμψης» στα αυτοκίνητα με τον κινητήρα ντίζελ ΕΑ189. Βεβαίωσε ότι ορισμένα αυτοκίνητα θα χρειαστούν μόνο μια αναβάθμιση λογισμικού, ενώ άλλα θα χρειαστούν και τροποποιήσεις σε εξαρτήματα. Ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές θα απαιτηθούν στην περίπτωση της έκδοσης 1,6 λίτρων του κινητήρα, αλλά η VW έχει αρνηθεί να σχολιάσει σχετικά.
Ο Müller πρόσθεσε: «Το πιο σημαντικό έργο μας θα είναι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, συνεργατών, επενδυτών και του ευρέος κοινού. Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα είναι μια ταχεία και αμείλικτη εξέταση και εξήγηση. Μόνον όταν όλα έρθουν στο τραπέζι, μόνο όταν όλα εξηγηθούν πλήρως, μόνο τότε θα μας εμπιστευτεί ξανά ο κόσμος.
«Πιστέψτε με, είμαι υπερβολικά ανυπόμονος. Όμως σε αυτή την περίπτωση, όπου έχουμε να κάνουμε με τέσσερις μάρκες και πολλά μοντέλα, η προσοχή είναι πιο σημαντική από την ταχύτητα.
«Οι τεχνικές λύσεις στα προβλήματα είναι ορατές. Αντίθετα, οι εταιρικές και οικονομικές επιπτώσεις δεν μπορούν ακόμη να προβλεφθούν».
Η VW έχει ήδη βάλει κατά μέρος 6,5 δισ. ευρώ για την κάλυψη του κόστους του σκανδάλου, όμως πολλοί αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας πιστεύουν ότι το κόστος θα ανέβει, πιθανώς σε τριπλάσιο ποσό. Από την αποκάλυψη του σκανδάλου, η τιμή της μετοχής της VW έχει χάσει το μισό της αξίας της.