Nürburgring : Οι ταχύτεροι γύροι όλων των εποχών
Για να διαβάζετε κάτι διαφορετικό στην παραλία, συγκεντρώσαμε τους καλύτερους χρόνους που έχουν σημειωθεί ποτέ στην Πράσινη Κόλαση, σε κάθε κατηγορία.
Η πίστα του Nürburgring αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια ένα εξαιρετικά απαιτητικό αλλά και αποτελεσματικό πεδίο δοκιμών που όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν. Κάποιοι μάλιστα, έχουν και τις δικές τους εγκαταστάσεις εκεί.
Ωστόσο, πηγαίνοντας λίγα χρόνια πιο πίσω όλοι μας θυμόμαστε τις άτυπες μάχες που οι κατασκευαστές είχαν μεταξύ τους προσπαθώντας να αποδείξουν πως το μοντέλο τους είναι το ικανότερο της εκάστοτε κατηγορίας. Με αυτό στο μυαλό συγκεντρώσαμε τις καλύτερες επιδόσεις συνολικά αλλά και από κάθε βασική κατηγορία ξεχωριστά και τις παραθέτουμε για να έχετε κάτι ενδιαφέρον να διαβάζετε στην παραλία.
Αυτοκίνητα παραγωγής
1. Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ 6:44.97
Με ένα roll-cage, λάστιχα Pirelli P ZERO Trofeo R και οδηγό τον Marco Mapelli, η κορυφαία Lamborghini με τα ελεγχόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα έγραψε στις 26 Ιουλίου του 2018 αυτόν τον απίστευτο χρόνο που είναι ο καλύτερος που έχει σημειώσει μέχρι σήμερα αυτοκίνητο παραγωγής.
2. Porsche 911 GT2 RS 991.2 6:47.25
Μια ουσιαστικά τελείως νορμάλ GT2 RS ήταν το αυτοκίνητο από το οποίο έκλεψε τον τίτλο η Aventador. Φορούσε λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2, είχε το πακέτο Weissach, ενώ δε διέθετε ηχοσύστημα και infotainment. Αυτά βέβαια είναι χαρακτηριστικά που κάθε 911 GT2 RS μπορεί να διαθέτει.
3. Radical SR8 LM 6:48.28
Καθότι στην Αγγλία μπορεί να πάρει έγκριση Τύπου, το SR8 LM ουσιαστικά ακριβατεί μεταξύ του αυτοκινήτου δρόμου και της ειδικής κατασκευής. Όπως και να έχει, από τις 19 Αυγούστου του 2009 μέχρι και τις 20 Σεπτεμβρίου του 2017 κατείχε τον τίτλο του ταχύτερου χρόνου.
4. Lamborghini Huracán Performante 6:52.01
Στις 5 Οκτωβρίου του 2016 ο Marco Mapelli στο τιμόνι της βροντερής Performante απέδειξε ότι τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, οι 640 PS και η συνολική τεχνολογία του μοντέλου κάνουν θαύματα. Μόνη διαφορά από την Performante που μπορεί να αγοράσει ο οποιοσδήποτε το roll-cage.
5. Radical SR8 6:55.00
Με τα ίδια χαρακτηριστικά που διέπουν και την έκδοση LM του μοντέλου, το συγκεκριμένο Radical είχε πετύχει αυτόν τον απίστευτο χρόνο για τα δεδομένα του 2005.
6. Porsche 911 GT3 RS 991.2 6:56.40 (δείτε το on-board video εδώ)
Η καλύτερη απόδειξη περί του ότι η απόλυτη δύναμη δεν είναι το παν για την πίστα. Η «πιστάδικη» και ονειρεμένη έκδοση της 911 κατέβηκε κάτω από τα 7’. Φορούσε λάστιχα Pilot Sport Cup 2 R και δεν είχε καμία άλλη διαφορά από το αυτοκίνητο που πωλείται κανονικά στον οποιοδήποτε.
7. Porsche 918 Spyder 6:56.40
Το 2013, ο συγκεκριμένος χρόνος ταρακούνησε την αυτοκίνηση. Το hypercar της Porsche έσπασε τα χρονόμετρα σε απολύτως νορμάλ έκδοση, αποδεικνύοντας πως η τεχνολογία του όχι απλά υπάρχει αλλά αποδίδει και απίστευτα.
8. Lamborghini Aventador LP750-4 Superveloce 6:59.73
Η τρίτη Lamborghini που βρίσκεται στην τριάδα είναι η Aventador των 750 PS. Χωρίς να είναι συναρπαστική στην οδήγηση, απέδειξε πως μπορεί να είναι ασύλληπτα γρήγορη.
9. Ferrari 488 Pista 7:00.03
Με λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 R, η Pista δεν κατάφερε να σπάσει τα 7’ μόλις για 3 εκατοστά του δευτερολέπτου. Ωστόσο και αυτή η επίδοση είναι πλήρως αντιπροσωπευτική του μεγαλείου του συγκεκριμένου μοντέλου.
10. Dodge Viper ACR 7:01.30
Η τελευταία θέση του Top10 έχει δύο ιδιαιτερότητες: Πρόκειται για το ταχύτερο αμερικάνικο μοντέλο καθώς και για το πρώτο μέσα στην πρώτη 10άδα με χειροκίνητο κιβώτιο.
Hot hatches με κίνηση εμπρός
1. Renault Mégane RS Trophy-R 7:40.10 δείτε το video εδώ
Η ελαφρωμένη, με βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση και τροποποιήσεις στην ανάρτηση έκδοση του Mégane RS Trophy των 300 PS, είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο με κίνηση στους εμπρός τροχούς που έχει δοκιμαστεί ποτέ στη συγκεκριμένη πίστα.
2. Honda Civic Type R 7:43.80
Το Type R του σήμερα, είναι ένα GTi που όχι μόνο συναρπάζει στην οδήγηση αλλά είναι και εξαιρετικά αποτελεσματικό απέναντι στο χρονόμετρο.
3. Volkswagen Golf GTI Clubsport S 7:47.19
Χωρίς να το περιμένουν και πολλοί, η κορυφαία έκδοση του Golf GTI που έχουμε δει μέχρι σήμερα, ήταν μέχρι το 2016 ο κάτοχος του ρεκόρ για τη συγκεκριμένη υποκατηγορία.
4. Honda Civic Type R (2015) 7:50.63
Οι όχι και πολύ εντυπωσιακές κριτικές των δημοσιογράφων για τον κινητήρα του συγκεκριμένου Type R, δεν το εμπόδισαν από το να κλέψει το στέμμα της κατηγορίας το 2015.
5. Renault Mégane RS 275 Trophy-R 7:54.36
Θα μπορούσε κανείς πει ότι αυτό είναι το μοντέλο που ξεκίνησε όλη αυτή την ιστορία της κόντρας του χρονομέτρου για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Πάνω από όλα όμως, όλοι θα πουν ότι ήταν ένα υπέροχο, απίστευτα αποτελεσματικό και ευχάριστο GTi.
Τα ηλεκτρικά ρεκόρ
1. Volkswagen ID R 6:05.336
Αμέσως μετά από την ιστορική του νίκη στο Pikes Peak, το ηλεκτρικό αγωνιστικό της Volkswagen δέχτηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις και έκανε την προσπάθειά του στο Nürburgring, με πιλότο τον Romain Dumas. Το αποτέλεσμα είναι απίστευτος χρόνος και ένα ανατριχιαστικό video παρότι δεν ακούγεται ήχος κινητήρα.
2. Nio EP9 6:45.90
Το ηλεκτρικό supercar από την Κίνα γράφτηκε στην ιστορία των ταχύτερων του Nürburgring και μάλιστα δύο φορές, με αντίστοιχες απόπειρες.
3. Toyota TMG EV P002 7:22.33
Το ηλεκτρικό της Toyota βελτίωσε το 2012 κατά σχεδόν 25” το χρόνο που είχε κάνει η έκδοση P001 του μοντέλου ένα χρόνο πριν. Ήταν ένα ρεκόρ που κράτησε για πολλά χρόνια στα δεδομένα των ηλεκτρικών.
4. Porsche Taycan 7:42.34
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή την λίστα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το ταχύτερο ηλεκτρικό παραγωγής.
5. Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive 7:56.23
Η ηλεκτρική έκδοση της SLS πέτυχε αυτή την ομολογουμένως εντυπωσιακή επίδοση με βάση τα δεδομένα εκείνης της εποχής.
Οι ταχύτεροι γύροι όλων των εποχών
1. Porsche 919 Hybrid Evo 5:19.546
Η εξέλιξη του αυτοκινήτου που κέρδισε στις 24 ώρες Le Mans το 2015, το 2016 και το 2017, τροποποιήθηκε ελαφρώς και πήγε στο Nϋrburgring για να κάνει το προφανές: Να διαλύσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ. Και το κατάφερε με έναν χρόνο που δυσκολεύεσαι ακόμα και πιστέψεις, ακόμα κι εάν βλέπεις το απίστευτα εντυπωσιακό video.
2. Volkswagen ID R 6:05.336
Μπορεί να είναι σημαντικά πίσω από το χρόνο της 919, αυτό όμως δεν καθιστά την επίδοση του ηλεκτρικού ID R λιγότερο εντυπωσιακό, ακόμα και με τα δεδομένα όλων των εποχών.
3. Porsche 956 6:11.13
Μέχρι πρότινος ήταν ο κάτοχος του απόλυτου της ρεκόρ πίστας. Ο χρόνος σημειώθηκε κατά τη διάρκεια κατατακτήριων δοκιμών για τον αγώνα αντοχή των 1.000 km στο Nϋrburgring. Πιλότος ήταν ο 25άχρονος τότε Stefan Bellof, ο οποίος υποστήριξε πως ο γύρος του είχε δύο λάθη… Αυτό δεν τον εμπόδισε βέβαια να σημειώσει μέση ταχύτητα γύρου πάνω από 200 km/h, καθώς και να διατηρεί μέχρι και σήμερα το ρεκόρ με αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο θερμικό κινητήρα.