Nissan: «Δεν έχουμε σταματήσει να μιλάμε με τη Honda»

Nissan: «Δεν έχουμε σταματήσει να μιλάμε με τη Honda»

Ο νέος CEO της Nissan δηλώνει «πολύ ανοιχτός» σε συνεργασίες. Πώς μπορεί να εξελιχθεί η σχέση με τη Honda;

Nissan Ivan Espinosa

Παρά την αποτυχία προηγούμενων συνομιλιών για συγχώνευση, η Nissan και η Honda συνεχίζουν να εξετάζουν νέες μορφές συνεργασίας.

Ο νέος CEO της Nissan, Ivan Espinosa, επιβεβαίωσε ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών δεν έχουν σταματήσει, με έμφαση σε κοινά προγράμματα για ηλεκτρικά οχήματα, λογισμικό και τεχνητή νοημοσύνη.

«Δεν υπάρχουν ταμπού στις συνεργασίες – όλα είναι στο τραπέζι», δηλώνει ο νέος CEO της Nissan, Ivan Espinosa

«Δεν σταματήσαμε ποτέ να μιλάμε με τη Honda», δήλωσε ο Chief Performance Officer της Nissan, Guillaume Cartier, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους στην Ιαπωνία, με τον Espinosa να προσθέτει ότι «εργαζόμαστε κάθε εβδομάδα μαζί τους, καθώς έχουμε πολλά κοινά έργα».

Μια πιθανή περιοχή συνεργασίας είναι η ανάπτυξη μεγάλων SUV. Σύμφωνα με τον Chief Planning Officer της Nissan στη Βόρεια Αμερική, Ponz Pandikuthira, η συνεργασία με τη Honda θα μπορούσε να επεκταθεί στη δημιουργία μιας κοινής πλατφόρμας για τα επόμενα Nissan Pathfinder, Murano, Infiniti QX60 και QX65.

«Εάν αναπτύξουμε μια κοινή πλατφόρμα με τη Honda, αντί να στοχεύουμε μόνο σε 200.000 μονάδες, μπορούμε να φτάσουμε αυτόν τον αριθμό πολύ γρήγορα, κάτι που βοηθά στον έλεγχο του μεταβλητού κόστους», εξήγησε ο Pandikuthira.

Nissan Ivan Espinosa

Η Nissan αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές προκλήσεις. Η εταιρεία δεν έχει πρόβλημα ρευστότητας, αλλά δυσκολεύεται να βελτιώσει τη γενικότερη οικονομική της απόδοση. Ο Espinosa δήλωσε ότι η Nissan διαθέτει περίπου 1 τρισεκατομμύριο γεν σε ρευστό (περίπου 6,7 δισ. δολάρια), αλλά χρειάζεται να αυξήσει τα έσοδά της και να μειώσει τις δαπάνες. Σε αυτό το πλαίσιο, η συνεργασία με τη Renault και τη Mitsubishi είναι ήδη σε εξέλιξη, ενώ η Honda μπορεί να αποτελέσει έναν ακόμη σημαντικό εταίρο.

Ο Espinosa διατηρεί μια «χωρίς ταμπού» προσέγγιση στις συνεργασίες, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ευρύτερων συμπράξεων ή ακόμα και συγχωνεύσεων. Αν και η Honda αποσύρθηκε από τις προηγούμενες διαπραγματεύσεις για συγχώνευση, η Financial Times ανέφερε ότι θα μπορούσε να επανέλθει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων υπό μία προϋπόθεση: την αποχώρηση του CEO της Nissan, Makoto Uchida.

Με τον Uchida να έχει ήδη παραιτηθεί και τον Espinosa να αναλαμβάνει τη θέση του CEO από την 1η Απριλίου, το σκηνικό ενδέχεται να αλλάξει. Εν τω μεταξύ, υπάρχει και ενδιαφέρον από την Foxconn, τον ταϊβανέζικο τεχνολογικό κολοσσό που προμηθεύει την Apple. Ωστόσο, το αν η ιαπωνική κυβέρνηση θα επιτρέψει μια τέτοια συμφωνία παραμένει αβέβαιο.

Όπως δήλωσε ο Espinosa: «Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι πολύ ενδιαφέρον. Το κλειδί θα είναι η δημιουργία αποδοτικών συνεργασιών που προσθέτουν αξία στην εταιρεία».

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube