Το νέο FIAT Punto που έμεινε για πάντα στο… συρτάρι!
Οι εργασίες για μια ακόμα γενιά του δημοφιλούς FIAT Punto είχαν ξεκινήσει αλλά το πρότζεκτ κατέληξε τελικά στο συρτάρι. Δέκα χρόνια μετά, η FIAT μας αποκαλύπτει την εμφάνιση που θα είχε.
Η μέρα ανήκει στο νέο FIAT 600e, αλλά με μια απρόσμενη κίνησή τους οι Ιταλοί έστρεψαν τους προβολείς σε ένα άλλο μοντέλο, ιδιαίτερα αγαπητό στην χώρα μας, το οποίο δεν πήρε ποτέ το πράσινο φως για την παραγωγή του. Ιδού λοιπόν η νέα γενιά του FIAT Punto που μπήκε στο συρτάρι το 2013 και η ιστορία που κρύβεται από πίσω της.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες δε συνηθίζουν να δείχνουν τα αυτοκίνητα που έμειναν καταχωνιασμένα σε κάποιο συρτάρι, πόσο μάλλον να τα αποκαλύπτουν κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης αφιερωμένης σε ένα νέο προϊόν. Αυτό ακριβώς συνέβη στην παρουσίαση του νέου FIAT 600e, στη διάρκεια της οποίας εμφανίστηκε και το παραπάνω σκίτσο, το οποίο απεικονίζει το μοντέλο που θα αντικαθιστούσε το Grande Punto.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος νέων προϊόντων της FΙΑΤ, Antonio Massacesi, το τότε αφεντικό της FCA, Sergio Marchionne, ήταν επιφυλακτικός απέναντι στο segment-B, υποστηρίζοντας ότι είναι πολύ ανταγωνιστικό και όχι αρκετά κερδοφόρο για τις εταιρείες.
Ως απάντηση, ο Massacesi -ο οποίος επέβλεψε το έργο- και η ομάδα του σκέφτηκαν την ιδέα ενός μεγαλύτερου 500, το οποίο όπως βλέπετε και στο σκίτσο μοιάζει τρομερά με το 500X που παρουσιάστηκε το 2014. Ο ίδιος περιγράφει το μοντέλο που εξελισσόταν ως «πιο φιλόδοξο από ένα Punto ή ένα Fiesta ή ένα Clio» με χαμηλότερη τιμή. Το σχέδιο άρεσε στον Marchionne και αρχικά ενέκρινε το αυτοκίνητο για παραγωγή, για να πάρει όμως την απόφασή του πίσω λίγους μήνες αργότερα.
Ο Massacesi τόνισε ότι για να υλοποιηθεί το πρότζεκτ ήταν απαραίτητη μια νέα πλατφόρμα ώστε αυτό να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια. Κι αυτό γιατί η πλατφόρμα που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2005 στο Grande Punto και είχε εξελιχθεί σε συνεργασία τη General Motors θεωρούταν ήδη ξεπερασμένη το 2013.
Οι άλλες μάρκες του ομίλου αρνήθηκαν να μοιραστούν το κόστος ανάπτυξης μιας νέας πλατφόρμας. Η FΙΑΤ έκανε τους υπολογισμούς της και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η σχεδίαση μιας νέας πλατφόρμας για ένα μόνο αυτοκίνητο απλά δεν άξιζε τον κόπο και πάγωσε οριστικά το πρότζεκτ για μια ακόμα γενιά του FIAT Punto.
Θυμίζουμε ότι η παραγωγή του Grande Punto σταμάτησε τελικά το 2018 και ότι πριν από λίγους μήνες η FIAT ανακοίνωσε ότι το μοντέλο που θα αναβιώσει το FΙΑΤ Punto και θα την επαναφέρει στο segment-B θα παρουσιαστεί μέσα στο 2023. Το αν θα χρησιμοποιεί αυτό το όνομα ή κάποιο άλλο θα το μάθουμε το επόμενο διάστημα.