Mercedes-Benz, περισσότερη πολυτέλεια, λιγότερες Α-Class
Η Mercedes-Benz θα δώσει έμφαση στα high-end μοντέλα και θα μειώσει τα βασικά. Με την «οικογένεια Α-Class» να μειώνεται από επτά σε τέσσερα μέλη και τα κεφάλαιά του να πηγαίνουν στις πολυτελείς κατηγορίες.
Η Mercedes-Benz θα αφιερώσει περισσότερο από το 75% της επένδυσής της στην ανάπτυξη των κορυφαίων μοντέλων της, περιλαμβανομένων των μοντέλων S-Class, G-Class και AMG. Μια στρατηγική που περιλαμβάνει συρρίκνωση της γκάμας του μοντέλου εισόδου, με αποτέλεσμα την αφαίρεση τριών από τις επτά της οικογένειας Α-Class.
«Στο επίκεντρο αυτού είναι ο στόχος μας να κατασκευάσουμε τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο», διευκρίνισε ο επικεφαλής της Mercedes-Benz, Ola Källenius.
Αυτή η νέα στρατηγική, δίνοντας περίοπτη θέση στα πολυτελή και πιο ακριβά μοντέλα και δημιουργώντας μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους, ενισχύθηκε σαφώς από ανάλυση δεδομένων που έκανε η Mercedes-Benz στο τέλος της κρίσης Covid-19 και εν μέσω έλλειψης εξαρτημάτων και πρώτων υλών.
Οι χαμηλότερες πωλήσεις αποδίδουν περισσότερο όταν εστιάζεις στα πιο ακριβά και υψηλής κλάσης μοντέλα. Με τη Mercedes-Benz να υποστηρίξει αυτή την προσέγγιση, διευκρινίζοντας ότι κατά το πρώτο 3μηνο του 2022, πούλησε 10% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με τους πρώτους τρεις μήνες του 2021, αλλά τα κέρδη της αυξήθηκαν κατά 20%. Γνωρίζοντας ότι η Στουτγάρδη αναμένει αύξηση πωλήσεων κατά 60% έως το 2026 για μοντέλα υψηλής κλάσης, η προοπτική αυτή θα δημιουργούσε περιθώριο κέρδους 14%.
Με τα υφιστάμενα προβλήματα ανεφοδιασμού και την εστίαση σε μοντέλα υψηλής κλάσης, η Mercedes-Benz κλήθηκε να κάνει επιλογές στο βιομηχανικό πλάνο της. Το αποτέλεσμα είναι η μείωση της αρχικής προσφοράς (A-Class, CLA, GLΑ και τα λοιπά) από επτά σε τέσσερα τα μοντέλα της οικογένειας. Ένας τρόπος για να μειωθεί ομοίως η πολυπλοκότητα σε υλικοτεχνικό/εφοδιαστικό και βιομηχανικό επίπεδο.
[Πηγή Automotive News Europe]