Mercedes-Benz, η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία για το 2024
Η Mercedes-Benz αναδείχθηκε το πιο ισχυρό brand name στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ξεπερνώντας την Tesla, σύμφωνα με την κορυφαία εταιρεία αποτίμησης σημάτων, Brand Finance.
Μια από της πιο εμβληματικές μάρκες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής, η Mercedes-Benz είναι και επίσημα η αυτοκινητοβιομηχανία με το ισχυρότερο brand name για το 2024, με το σήμα της να αποτιμάται στα 59,4 δισ. δολάρια.
Η ετήσια έκθεση της Brand Finance, μιας από τις πλέον αξιόπιστες του χώρου, έδειξε πως η εταιρεία από τη Στουτγάρδη είναι η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία, επιστρέφοντας και πάλι στην κορυφή. Όπως μάλιστα αποτυπώνεται στην έκθεση, η προσπάθεια της γερμανικής φίρμας να μετατραπεί από premium σε luxury brand επηρέασε θετικά σχεδόν όλους τους δείκτες αξιολόγησης. Κι έτσι, από το δείκτη ισχύος 81,71 του 2023 φτάσαμε στο 85,22, που μεταφράζεται σε συνολική βαθμολογία «ΑΑΑ».
Η αναγνωσιμότητα της Mercedes-Benz παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, πιστοποιώντας έτσι τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της μάρκας σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο
Όπως εξηγούν οι αναλυτές της Brand Finance, η ανοδική πορεία της Mercedes-Benz έγκειται στο ότι η εταιρεία χάραξε πολύ σωστή στρατηγική τόσο στον άξονα ελέγχου του κόστους όσο και στο κομμάτι της ποιότητας των προϊόντων της αλλά και των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με την τελευταία παράμετρο, να συμβάλλει τα μάλα στην ικανοποίηση των πελατών. Ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας για την πορεία της εταιρείας προς την κορυφή, ήταν η λελογισμένη προσέγγισή της, ως προς τον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η αναγνωσιμότητα της Mercedes-Benz παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, πιστοποιώντας έτσι τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της μάρκας σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο.
Σε αντίθεση με τους Γερμανούς, η εταιρεία του Elon Musk, κατέγραψε απώλειες 12%, με αποτέλεσμα το brand της Tesla να αποτιμάται πλέον στα 58,3 δισ. δολάρια, νούμερο που την φέρνει στη δεύτερη θέση. Παρά την υποχώρησή της όμως στη δεύτερη θέση, το σήμα της Tesla παραμένει σταθερά δυνατό παρά την ανεπαίσθητη μείωση από το 80,87 στο 80,53, με τη συνολική βαθμολογία της να είναι «ΑΑΑ».
Στην τρίτη θέση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών βρίσκεται η Toyota, η αξία του σήματος της οποίας παρέμεινε σταθερή, στα 52,7 δισ. δολάρια, με το δείκτη ισχύος του ιαπωνικού κολοσσού να αγγίζει το 89,01 και τη συνολική βαθμολογία σε «ΑΑΑ».
Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως ο δείκτης αξιοπιστίας της Toyota σημείωσε άνοδο σχεδόν τριών μονάδων, λόγω τις ικανοποίησης των πελατών αλλά και της αξιοπιστίας των προϊόντων της. Όπως μας λέει η έκθεση μάλιστα, το μέλλον της μοιάζει ακόμα καλύτερο, καθώς οι προοπτικές της Toyota μοιάζουν ανοδικές.
Άνοδο της τάξης του 152% σημείωσε και η CUPRA, με την αξία του σήματός της να υπολογίζεται πλέον σε 807 εκατομμύρια δολάρια, αντικατοπτρίζοντας την ολοένα αυξανόμενη προβολή και απήχηση της φίρμας από το Martorell.
Αξιοσημείωτη επίσης είναι η δύναμη του brand της Ferrari, με την αξία του εμπορικού σήματος της ιταλικής φίρμας να έχει ανέβει κατά 43%, φτάνοντας πλέον τα 10,6 δισ. δολάρια. Ο δείκτης ισχύος είναι στο 90% και η συνολική της αξιολόγηση βαθμολογήθηκε με «ΑΑΑ+».
Τα καλύτερα όμως για τη Ferrari φαίνεται πως είναι μπροστά, μιας και οι προβλέψεις μιλούν για ραγδαία αύξηση εσόδων και κερδοφορία-ρεκόρ για το Maranello, οι μετοχές του οποίου την τελευταία διετία έχουν αυξηθεί κατά 60%.
Ως προς τις κινεζικές φίρμες, η BYD, η μοναδικός προσοδοφόρος σινικός κατασκευαστής (μαζί με την Li Auto) σημείωσε αύξηση 20%, με την αποτίμηση του brand της να υπολογίζεται στα 12,1 δισ. δολάρια.