Μας δουλεύει η Volkswagen; Μύθος, λέει, το downsizing…
O Herbert Diess, επικεφαλής της VW, λέει ότι το downsizing «μας τελείωσε».
Τα τελευταία χρόνια το downsizing, η μείωση δηλαδή το κυβισμού με την παράλληλη αύξηση της αποδοτικότητας των κινητήρων, είναι η μεγαλύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών ρύπων, όλοι οι κατασκευαστές, από την Ferrari μέχρι την Honda έχουν μειώσει τον κυβισμό των κινητήρων τους και έχουν γυρίσει στην τεχνολογία τούρμπο για να εξασφαλίσουν την ίδια ή και μεγαλύτερη απόδοση. Στο εργαστήριο τα αποτελέσματα είναι θετικά, αλλά στην πραγματικότητα οι μικροί κινητήρες εκπέμπουν περισσότερους ρύπους. Όπως δηλώνει ο επικεφαλής της VW Herbert Diess, οι μέρες του downsizing είναι μετρημένες. Και σύντομα τα αυτοκίνητα, της VW αλλά και γενικότερα, θα αρχίσουν και πάλι να αποκτούν μεγαλύτερους κινητήρες.
«Η τάση του downsizing έχει ξεπεραστεί», δήλωσε σε συνέντευξή του στο Car Throttle ο Diess. «Οι πραγματικές εκπομπές ρύπων αυξάνονται όσο ο κυβισμός των κινητήρων μειώνεται». Έτσι εξηγείται και η αντικατάσταση του κινητήρα 1.4 από το νέο 1.5 στο καινούριο Golf. Επιβεβαίωσε ότι η VW θα συνεχίσει να κατασκευάζει τον τρικύλινδρο 1.0 TSI, αλλά κατά τα άλλα ο κυβισμός των κινητήρων θα αυξηθεί.
Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της αλλαγής στάσης της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Οι μικροί κινητήρες ήταν σχεδιασμένοι να πετυχαίνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα στις εργαστηριακές μετρήσεις του λεγόμενου «μικτού κύκλου». Καθώς όμως η έμφαση αρχίζει να μετατοπίζεται στις δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, το τέχνασμα αποκαλύπτεται και αναγκαστικά όλοι οι κατασκευαστές θα πρέπει να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις με μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες.
Πηγή R&T