Το λίθιο δε φτάνει για όλους!

Το λίθιο δε φτάνει για όλους!

Οι μεγαλύτεροι παραγωγοί λιθίου παγκοσμίως προειδοποίησαν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων ότι δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις τεράστιες απαιτήσεις τους.

Πριν ξεσπάσει η «τρέλα» των ηλεκτρικών οχημάτων, το λίθιο ήταν ένα εξειδικευμένο μέταλλο που χρησιμοποιούνταν σε συγκεκριμένα προϊόντα. Πλέον όμως θεωρείται ένα από τα μέταλλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση παγκοσμίως!

Ο «μαύρος χρυσός» της εποχής μας, είναι το λίθιο...

Η επιθετική πολιτική που ακολουθεί το σύνολο των κατασκευαστών σε ότι αφορά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων προφανώς και δεν έχει αξιολογηθεί σωστά από την αυτοκινητοβιομηχανία. Ούτε λίγο ούτε πολύ οι μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής λιθίου στον κόσμο τόνισαν ότι πλέον διακυβεύεται ο ρυθμός ανάπτυξης των ηλεκτρικών οχημάτων. 

lithium

Η λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι στην κόψη του ξυραφιού καθώς το λίθιο δεν επαρκεί για να καλύψει την τεράστια ζήτηση που υπάρχει. Κι αν δεν υπάρχει λίθιο δε γίνεται να κατασκευαστούν μπαταρίες... 

«Θα μπορούσαμε να φτάσουμε σύντομα σε μια κατάσταση κρίσης όπου οι εταιρείες μπαταριών δε θα έχουν έχουν την απαιτούμενη ποσότητα πρώτων υλών (λιθίου)», δήλωσε ο Stu Crow, πρόεδρος της Lake Resources, στο περιθώριο του συνεδρίου Fastmarkets Lithium and Battery Raw που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στο Λας Βέγκας.

Η Lake Resources είναι η τελευταία εταιρεία λιθίου που ανακοίνωσε καθυστερήσεις στην παραγωγή της (κατά 3 χρόνια) μετά την αναβολή ορισμένων καίριων εργασιών στο ορυχείο λιθίου της στο Kachi στην Αργεντινή.

Η Albemarle, ο μεγαλύτερος παραγωγός λιθίου στον κόσμο, με ορυχεία σε Αμερική, Ασία και Αυστραλία, αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση λιθίου θα υπερβεί την προσφορά κατά 500.000 μετρικούς τόνους έως το 2030. 

«Είναι μια μεγάλη πρόκληση, που κανείς αυτή τη στιγμή δε γνωρίζει πως θα την αντιμετωπίσει», δήλωσε ο Eric Norris, επικεφαλής της Albemarle.

Ακόμη όμως και αν κατασκευαστούν περισσότερα ορυχεία λιθίου, δεν υπάρχουν ακόμα οι υποδομές που απαιτούνται για την παραγωγή των εξειδικευμένων τύπων μετάλλου που χρησιμοποιούνται στις μπαταρίες. 

lithium

Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αναγκαστούν να δεχτούν λίθιο χαμηλότερης ποιότητας, το οποίο φυσικά θα μείωνε την απόδοση των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. 

«Υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ του λιθίου που βγαίνει από το έδαφος και του λιθίου που εισέρχεται στις μπαταρίες», δήλωσε η Sarah Maryssael της Livent, η οποία προμηθεύει μεταξύ άλλων και την Tesla.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube