Lada Revolution 3: To σπόρτσκαρ της Lada που ήθελε να τα βάλει με την Porsche Cayman!
Το Lada Revolution 3 ήταν ένα μικρό κεντρομήχανο σπόρτσκαρ το οποίο είδε το φως της δημοσιότητας το 2008, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να μπει στη παραγωγή.
Κρυμμένο σε κάποια αποθήκη του εργοστασίου της Lada στο Τολιάττι της Ρωσίας, το αν μη τι άλλο εντυπωσιακό στην όψη Revolution 3, σκονίζεται εδώ και χρόνια δίχως να προσθέτει χιλιόμετρα στο οδόμετρό του. Και το κυριότερο, δίχως να έχει καταφέρει να φέρει σε πέρας την αποστολή του: Να βάλει την ρωσική μάρκα στο χάρτη με τους κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων.
Το κοινό έμαθε το Lada Revolution 3 λίγο μετά την εξαγορά του 25% του Ρώσου κατασκευαστή από τον όμιλο Renalut-Nissan. Όταν η Lada τράβηξε τα βλέμματα στην έκθεση του Παρισιού το 2008 παρουσιάζοντας στο περίπτερό της μια πρωτότυπη έκδοση του εντυπωσιακού οχήματός της. Ήταν η πρώτη φορά που μια ρώσικη εταιρία αποπειράθηκε να κατασκευάσει ένα κεντρομήχανο σπόρτσκαρ για το δρόμο.
Το πρωτότυπο Revolution 3 που κοσμούσε το περίπτερο της Lada στην έκθεση ήταν βαμμένο σε έντονο κόκκινο χρώμα, με επιθετική σχεδίαση και έντονες σχεδιαστικές επιρροές από ιταλικά και βρετανικά σούπερκαρ της εποχής. Αντικείμενο συζήτησης αποτέλεσε και η μεγάλη αεροτομή που δέσποζε στο πίσω μέρος του.
Το αμάξωμα ήταν κατασκευασμένο από πλαστικό με σκοπό να διατηρηθεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Ανάμεσα στα λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά, ο Ρώσος κατασκευαστής είχε ανακοινώσει ότι το μήκους 4.200 mm και ύψους 1.150 mm σπορ αυτοκίνητό του ζύγιζε μόλις 1.013 kg.
Στο κέντρο του ήταν τοποθετημένος ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας της Nissan, με απόδοση περίπου 245 PS στις 6.000 rpm και 310 Νm ροπής στις 5.500 rpm. Οι πληροφορίες της εποχής ήθελαν ότι μόλις το Revolution 3 θα έπαιρνε το πράσινο φως για να μπει στη γραμμή παραγωγής θα υπήρχε και η επιλογή του ισχυρότερου 3,7 lt V6 της Νissan με απόδοση 350 PS.
Mε τα πρώτα 100 km/h να έρχονται από στάση σε μόλις 5,9" και την τελική να ανέρχεται στα 250 km/h, η Lada δήλωνε υπερήφανα πως το δημιούργημα της μπορούσε να κοντράρει στα ίσια τις Porsche Cayman της εποχής. Ομολογούμε ότι το χαμηλό κέντρο βάρους, οι μικρές διαστάσεις και η κεντρομήχανη διάταξη ακούγονταν πολλά υποσχόμενες και θα είχε αναμφίβολα ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε την ρώσικη προσέγγιση στα σπόρτσκαρς. Δυστυχώς, η Lada πάγωσε την εξέλιξή του και δεν το έβαλε ποτέ στην παραγωγή όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, ούτε καν σε περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων.
Το Revolution 3 ήρθε σε κακή χρονική συγκύρια, λίγο καιρό πριν την παγκόσμια οικονομική κρίση, γεγονός που ανάγκασε την Lada να μην προχωρήσει στην περαιτέρω εξέλιξη του μοντέλου και να στρέψει τους πόρους της προς την υπόλοιπη γκάμα της.