Κατασκευαστές αυτοκινήτων σε ρόλο «Μεγάλου Αδελφού»;
Ενδέχεται να τοποθετούν κρυφές συσκευές εντοπισμού για να παρακολουθούν όσους οφείλουν δόσεις.
Από τον Απρίλη του 2018, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη πρέπει να έχουν το σύστημα ασφαλείας eCall. Αυτό καλεί αυτόματα τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 σε περίπτωση ατυχήματος, ειδοποιώντας τις αντίστοιχες υπηρεσίες και δίνοντάς τους στοιχεία του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων βέβαια και τη θέση του.
Κάποιοι κατασκευαστές όμως φαίνεται πως χρησιμοποιούν το σύστημα και για κάποιον άλλο, άσχετο σκοπό.
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ, η βρετανική εφημερίδα The Sun ισχυρίζεται ότι η Mercedes-Benz «κατασκοπεύει τους οδηγούς τοποθετώντας μυστικά συσκευές εντοπισμού στα αυτοκίνητα και παρέχοντας πληροφορίες σε δικαστικούς κλητήρες». Μια πρακτική που, εκ πρώτης όψεως, δείχνει ανησυχητική.
Η Sun λέει ότι αυτές οι «κρυφές» συσκευές εντοπισμού τοποθετούνται μέσα σε αυτοκίνητα της Mercedes. Υποτίθεται ότι χρησιμοποιούνται χωρίς να το ξέρει ο πελάτης, για να εντοπίζεται το όχημα όταν αυτός καθυστερεί τις δόσεις χρονομίσθωσης ώστε να διευκολύνεται η εταιρεία στο να πάρει πίσω το αυτοκίνητο.
Δεν είναι ξεκάθαρο αν οι συσκευές εντοπισμού αποτελούν μέρος του συστήματος eCall, αλλά η πηγή λέει ότι δεν συνδέονται με κάποια υπηρεσία που προσφέρεται ανοικτά από τη Mercedes-Benz.
Εκπρόσωπος της εταιρείας, που δεν κατονομάστηκε, δήλωσε στο CNN ότι οι οδηγοί συναινούν στην παρακολούθησή τους όταν υπογράφουν την οικονομική συμφωνία, και ότι η διαδικασία εντοπισμού ακολουθείται «σε λίγες εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο ως έσχατη λύση».
Τα δεδομένα της υπόθεσης είναι ακόμη θολά, όμως ο David Davis, πρώην υπουργός, ήδη υπέβαλε ερώτηση στη βρετανική κυβέρνηση για να ασχοληθούν οι Αρχές και να ερευνήσουν σχετικά. «Πρέπει να ρωτήσω αν η παροχή πληροφοριών σε τρίτους, όπως οι δικαστικοί επιμελητές, είναι κάτι σύμφωνο με το νόμο», είπε.