Κατακόρυφη πτώση 28% στις πωλήσεις EV στη Γερμανία το 2024
Η ηλεκτροκίνηση μπήκε σα φάση κρίσης ύστερα από το τέλος των επιδοτήσεων στη Γερμανία. Αντίθετη πορεία για τα υβριδικά μοντέλα.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στην Ευρώπη, κατέγραψε το 2024 πτώση 27,4% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), ύστερα από την κατάργηση σημαντικών επιδοτήσεων και την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας.
Ο συγκεκριμένος χρόνος χαρακτηρίστηκε από έναν αναλυτή της αγοράς ως «χαμένη χρονιά για την ηλεκτροκίνηση» στη Γερμανία.
Τα EV έχασαν μερίδιο αγοράς στη Γερμανία το 2024, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 13,5% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων
Συνολικά, πουλήθηκαν 380.609 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς των EV στο 13,5%. Αντίθετα, τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 12,7%, φτάνοντας τις 947.398 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 33,6% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Τα plug-in hybrid παρουσίασαν επίσης αύξηση 9,2%, με 191.905 πωλήσεις, αν και το μερίδιό τους στην αγορά παρέμεινε χαμηλό, στο 6,8%
Τα αυτοκίνητα βενζίνης συνεχίζουν να κυριαρχούν στη γερμανική αγορά, με 991.948 πωλήσεις το 2024, αντιπροσωπεύοντας το 35,2% των πωλήσεων και σημειώνοντας αύξηση 1,4%. Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μειώθηκαν κατά 0,7%, φτάνοντας τις 483.261 μονάδες, ή το 17,2% της αγοράς.
Η πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδίδεται κυρίως στην απόφαση της κυβέρνησης να καταργήσει τις επιδοτήσεις στα τέλη Δεκεμβρίου 2023. Προηγουμένως, οι αγοραστές λάμβαναν έως και €4.500 για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ οι κατασκευαστές λάμβαναν επιπλέον €2.250. Ο υπουργός Μεταφορών, Volker Wissing, υποστήριξε ότι η αγορά EV πρέπει να αυτονομηθεί χωρίς κρατική στήριξη, αλλά τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στις 23 Φεβρουαρίου, οι Γερμανοί θα εκλέξουν νέα κυβέρνηση και ο Καγκελάριος, Olaf Scholz, έχει προτείνει ένα νέο πρόγραμμα στήριξης σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Άλλοι πολιτικοί ζητούν περισσότερη στήριξη για την αυτοκινητοβιομηχανία και εκφράζουν κριτική στα σχέδια της ΕΕ για απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.