
Ιταλία εναντίον τεσσάρων κατασκευαστών για παραπλάνηση καταναλωτών
Στο στόχαστρο της αντιμονοπωλιακής αρχής στην Ιταλία βρίσκονται οι BYD, Stellantis, Tesla και Volkswagen. Οι τέσσερις κατασκευαστές είναι ύποπτοι ότι «παραπλάνησαν τους καταναλωτές» σχετικά με την απόδοση των ηλεκτρικών τους.


Ενώ οι Ιταλοί ήδη παλεύουν να εξηλεκτριστούν, η κυβέρνηση τους δέρνει κι από πάνω. Οι ιταλικές αρχές κατηγορούν τέσσερις κατασκευαστές ηλεκτρικών, τους Stellantis, BYD, Tesla και Volkswagen, ότι παραπλανούν τους αγοραστές.
Και όπως αποδεικνύεται, η ιταλική νομοθεσία δεν είναι διόλου αβρή με θέματα που έχουν να κάνουν με παραβιάσεις των κανόνων προστασίας των καταναλωτών. Αυτή τη στιγμή λοιπόν, διεξάγονται έρευνες. Και οι παραπάνω αθέμιτες εμπορικές πρακτικές αφορούν «την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων», την «απώλεια της χωρητικότητας της μπαταρίας» και «τους περιορισμούς των τυπικών εγγυήσεων μπαταρίας, ενδεχομένως κατά παράβαση του κώδικα καταναλωτών».
H κυβέρνηση στην Ιταλία αντιλαμβάνεται αλλιώς τις μετρήσεις WLTP στα ηλεκτρικά κι αλλιώς στα θερμικά αυτοκίνητα
Στην Ιταλία, συνηθίζεται η αντιμονοπωλιακή αρχή να ερευνά τα κεντρικά γραφεία των εγκαλούμενων εταιρειών. Προφανώς το έκαναν ήδη την περασμένη Πέμπτη 20/2, πριν δημοσιοποιήσουν το θέμα. Οι κατασκευαστές κατηγορούνται επίσης ότι δεν δίνουν αρκετές λεπτομέρειες σχετικά με τις διαφορές στην αυτονομία, ούτε για τους παράγοντες που τις προκαλούν.
Εν έτει 2025, οι καταναλωτές γνωρίζουν ήδη από πρώτο χέρι ότι η αυτονομία που ανακοινώνεται στον κύκλο WLTP σπάνια αντιστοιχεί στην πραγματική αυτονομία. Οι συνθήκες δοκιμής δεν είναι ποτέ ίδιες με αυτές που συναντάς «στην πραγματική ζωή». Η μέτρηση WLTP είναι απλώς μια ένδειξη. Και μεταβάλλεται ανάλογα με το προφίλ του οδηγού, τους δρόμους που διανύθηκαν και τις κλιματικές συνθήκες. Όπως εξάλλου συμβαίνει και με τις μετρήσεις WLTP στα θερμικά αυτοκίνητα. Γιατί λοιπόν τα ηλεκτρικά να αποτελούν εξαίρεση;
Όσον αφορά το θέμα για την απώλεια χωρητικότητας στην μπαταρία, η ρυθμιστική αρχή λέει ότι «δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες στους ιστότοπους των κατασκευαστών αυτοκινήτων». Αλλά και πάλι, η διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας εξαρτάται από πολλά στοιχεία. Γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι η εντατική χρήση ταχυφορτιστών επιταχύνει τη «φθορά» των συσσωρευτών.
Η BYD, η Tesla και η Volkswagen αρνήθηκαν να σχολιάσουν την έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη. Μόνο οι ιταλικές φίρμες του Ομίλου Stellantis, όπως η FIAT, η Alfa Romeo και η Lancia, έχουν γνωστοποιήσει την προθυμία τους να συνεργαστούν με τις αρχές. Ο γαλλο-ιταλοαμερικανικός γίγαντας διαβεβαιώνει ότι έχει δώσει «επαρκείς απαντήσεις στα ερωτήματα που έθεσαν οι ερευνητές».