Το ήπιο Euro 7 δίνει παράταση ζωής στον V6 της Alfa Romeo
Ο twin-turbo V6 2,9 που τροφοδοτεί τα μοντέλα Quadrifoglio της Alfa Romeo είναι ασφαλής προς το παρόν χάρη στο λιγότερο αυστηρό Euro 7.
Οι αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για τα αυστηρά πρότυπα Euro 7 έπιασαν τόπο, κάτι που καθίσταται σωτήριο για ορισμένα διαμάντια, όπως ο twin-turbo V6 2,9 που φορούν τα μοντέλα Quadrifoglio.
Η αρχική πρόταση για τους κανονισμούς Euro 7 πυροδότησε μια έντονη διαμάχη στην αυτοκινητοβιομηχανία, με ορισμένες εταιρείες να λένε ότι δεν τους άφηνε άλλο περιθώριο παρά να διακόψουν την παραγωγή ορισμένων κινητήρων.
Χαράς ευαγγέλια για την Alfa Romeo, αφού το πιο χαλαρό Euro 7 συνεπάγεται παράταση ζωής για τον λατρεμένο V6 που φορούν οι Quadrifoglio.
Γιατί; Μα διότι το υψηλότερο κόστος κατασκευής που απαιτείτο για την προσαρμογή των κινητήρων ώστε να συμμορφώνονται με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών θα αντικατοπτριζόταν στην τελική τιμή, καθιστώντας τα αυτοκίνητα πολύ ακριβά.
Αυτό όμως δεν ισχύει πλέον. Την περασμένη εβδομάδα, οι υπουργοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμφώνησαν να ελαφρύνουν σημαντικά την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις εκπομπές οχημάτων Euro 7. Σύμφωνα με τη νέα συμφωνία, οι συνθήκες δοκιμής και τα όρια εκπομπών για αυτοκίνητα και φορτηγά δεν θα αλλάξουν από Euro 6 σε Euro 7, καθώς το νεότερο πρότυπο θα επηρεάσει μόνο τα λεωφορεία και τα βαρέα οχήματα.
Για αυτόν τον λόγο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, λέει ότι ο V6 κινητήρας που τροφοδοτεί τις εκδόσεις Quadrifoglio δεν θα αποσυρθεί. Η Alfa χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο V6 στα κορυφαία μοντέλα της Giulia και της Stelvio, αλλά και στη νέα 33 Stradale, όπου ο εξακύλινδρος κινητήρας έχει υπερκυβιστεί στα 3,0 lt. Τον βρίσκουμε επίσης κάτω από το καπό των περιορισμένης παραγωγής Giulia GTA και GTAm, καθώς και της Giulia SWB Zagato.
Ο Jean-Philippe Imparato άφησε να εννοηθεί ότι ο συναρπαστικός V6 θα τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα, αν κι αρνήθηκε να εισέλθει σε λεπτομέρειες. Ένα νέο σούπερκαρ είναι ήδη στα σκαριά κι αναμένεται να κυκλοφορήσει γύρω στο 2026. Όπως κι η 33 Stradale, θα έχει ρετρό σχεδίαση κι εικάζουμε ότι θα αντλεί έμπνευση από την Giulietta SZ του 1960 και τη Montreal του 1970.
Είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε εάν θα προσφέρει την επιλογή μεταξύ θερμικού V6 κι ηλεκτρικής ισχύος, όπως συμβαίνει με την 33 Stradale ή αν η Stellantis σκοπεύει να το προσφέρει αποκλειστικά ως EV. Ας ελπίσουμε ότι το λιγότερο αυστηρό πρότυπο Euro 7 θα ενθαρρύνει την Alfa Romeo να τοποθετήσει τον V6 σε τουλάχιστον ένα ακόμη μοντέλο.