Η VW διαπραγματεύεται την αγορά μεγάλου ποσοστού της κινεζικής JAC Motors

Η VW διαπραγματεύεται την αγορά μεγάλου ποσοστού της κινεζικής JAC Motors

Στόχος η ενδυνάμωση της θέσης της στην πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η Volkswagen διερευνά τη δυνατότητα  αγοράς ενός μεγάλου ποσοστού συμμετοχής στην κινεζική  JAC Motors της κοινής επιχείρησης ηλεκτρικών οχημάτων και για το σκοπό αυτό έχει επιστρατεύσει ως σύμβουλο την Goldman Sachs.

Η κίνηση αυτή της VW είναι το πλέον πρόσφατο βήμα ξένων κατασκευαστών αυτοκινήτων να αυξήσουν τα μερίδιά τους σε κοινές επιχειρήσεις με τους Κινέζους, δεδομένου ότι το Πεκίνο χαλάρωσε τους κανόνες συμμετοχής σε αυτές.

 Στο πλαίσιο αυτό η BMW συμφώνησε τον Οκτώβριο να πάρει τον έλεγχο της κύριας κοινοπραξίας που διαθέτει στην Κίνα αντί του ποσού των € 3,6 δις, ενώ η  Daimler σχεδιάζει επίσης να αυξήσει το μερίδιό της στην BAIC Motor.

Μέχρι πρότινος, οι ξένες εταιρείες δεν μπορούσαν να αυξήσουν το συμμετοχικό τους μερίδιο σε κοινοπραξίες με Κινέζους εταίρους έτσι ώστε αυτές να αποκτήσουν τον έλεγχο. Πέρυσι όμως Πεκίνο απελευθέρωσε τα ανώτατα όρια συμμετοχής για τις εταιρείες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά και plug-in οχήματα.

Τα σχέδια των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών είναι σε πρώιμο στάδιο, αλλά επιθυμούν να πάρουν μεγάλο μερίδιο στο μέλλον.

Ωστόσο ακόμη και η γνωστοποίηση της πρόθεσης της VW να αγοράσει μερίδιο από την JAC ήταν αρκετή για να εκτινάξει την τιμή της μετοχής της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας κοντά στο +10% την Τετάρτη.
Η VW, η οποία διέθεσε 4,21 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ πέρυσι, δραστηριοποιείται στην Κίνα εδώ και δεκαετίες και εκτός από την JAC έχει κοινοπραξίες με τον κρατικό όμιλο FAW και την SAIC Motor.

Η VW δημιούργησε την JV 50:50 με τη JAC το 2017 για να αναπτύξει επιβατικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών. Την ίδια στιγμή σκοπεύει να μετατοπίσει ένα μεγάλο μέρος της προγραμματισμένης παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της στην Κίνα προς την JAC.
Η JAC είναι η 11η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και κατασκευάζει μια σειρά εμπορικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών και των βαρέων φορτηγών. Παράγει επίσης οχήματα για τον κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων NIO, έναν από τους αντιπάλους της Tesla στην Κίνα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube