Η Peugeot μας εξηγεί γιατί έχουν πεθάνει τα coupé
Προτεραιότητα των κατασκευαστών είναι πλέον άλλοι τομείς της αυτοκίνησης που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες.
Τα τελευταία χρόνια, τα μοντέλα με δίπορτο αμάξωμα coupé έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τη γκάμα των περισσότερων μη-premium κατασκευαστών, όπως και οι αντίστοιχες ανοικτές εκδόσεις τους. Όπως αποκάλυψε στο Autocar ο πρόεδρος της Peugeot, Jean-Philippe Imparato, αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει το κεφάλαιο που απαιτείται για την εξέλιξη τους.
Ο Imparato εξήγησε πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η συνδεσιμότητα 5G και η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης είναι οι τρεις τομείς που θα συνεχίσουν να απορροφούν το μεγαλύτερο κομμάτι των επενδύσεων για την επόμενη δεκαετία - ή και ακόμα παραπάνω. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο ισχυρός άντρας του Groupe PSA: «Αγαπώ αυτά τα αυτοκίνητα, όμως σήμερα υπάρχουν τρεις άλλοι τομείς που υπερισχύουν».
Να θυμίσουμε πως το τελευταίο coupé με τα σήματα της Peugeot ήταν το εικονιζόμενο RCZ του οποίου η παραγωγή σταμάτησε το 2015 χωρίς να υπάρξει αντικαταστάτης.
Εκτός από το πολύ σημαντικό θέμα των επενδύσεων που απαιτούνται για την εξέλιξη ενός νέου τύπου αμαξώματος, σημαντικό ρόλο στην σταδιακή εξαφάνιση των coupé έχουν παίξει και οι προτιμήσεις των αγοραστών καθώς τα περισσότερα από αυτά είχαν χαμηλές πωλήσεις.
Η στροφή του αγοραστικού κοινού στα SUV έχει ως αποτέλεσμα να βλέπουμε τη λέξη coupé μόνο σε εκδόσεις τους με εντονότερη κλίση της οροφής. Αντίστοιχα, στην κατηγορία των σουπερμίνι και των μικρομεσαίων hatchback, όλοι οι εκπρόσωποι έχουν πλέον πέντε πόρτες, εξαλείφοντας και από εκεί τις όποιες "coupé" προτάσεις. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τα μεσαία σεντάν (D-Segment) τα οποία δεν διαθέτουν πλέον δίπορτες εκδόσεις - αν και τα περισσότερα από αυτά έχουν υιοθετήσει μια σιλουέτα που παραπέμπει σε coupé.