Η Nissan (ξανά)έθαψε την Datsun!
Η Datsun (ξανά)πέθανε! To 2013, η Nissan αναβίωσε τη μάρκα Datsun, μετενσάρκωση όχι και πολύ επιτυχημένη. Πορεία που τελικά οδήγησε σε στον «θάνατό» της.
Η ιστορία ξεκίνησε το 1931, όταν η Dat Motorcar Co αποφάσισε να ονομάσει το νέο μοντέλο της «Datson». Και η φίρμα έγινε «Datsun» το 1934, όταν η Dat Motorcar Co εξαγοράστηκε από τη Nissan.
Από το 1958, όλα τα μοντέλα της Nissan που προορίζονταν για τις εξαγωγικές αγορές θα έπαιρναν το εμπορικό σήμα της Datsun. Επιλογή που διατηρήθηκε μέχρι το 1986, όταν όλα τα Datsun άλλαξαν το λογότυπό τους και έβαλαν αυτόν της Nissan στη μάσκα τους.
Το 2013, η εταιρεία επέστρεψε, καθώς η Nissan αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τη επωνυμία αυτή ως οικονομική φίρμα που θα κατασκεύαζε αυτοκίνητα χαμηλού κόστους για αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία και η Ινδονησία. Αλλά αυτή η επιστροφή δεν απογειώθηκε ποτέ εμπορικά, εν μέρει λόγω των δραματικών αποτελεσμάτων των μοντέλων της στα crash test και του κακού φινιρίσματος όλης της γκάμας. Αυτός είναι ο λόγος που ο Ιάπωνας κατασκευαστής αποφάσισε να ξαναβάλει το όνομα «Datsun» στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας.
Στη 12μηνη περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου 2021, η Datsun πούλησε 4.296 αυτοκίνητα στην ινδική αγορά, καταλαμβάνοντας μερίδιο μόλις 0,09%.
H απόφαση αυτή του Ιάπωνα κατασκευαστή μας είχε γίνει γνωστή ήδη από το 2019, καθώς αποτελούσε μέρος ενός γενικότερου πλάνου που η Nissan ονομάζει «σχέδιο αποκατάστασης της απόδοσης».
H σημερινή γκάμα της εξακολουθεί να περιλαμβάνει μόλις ένα μοντέλο, το Datsun redi-Go. Ένα αυτοκίνητο πόλης μήκους 3,4 μέτρων που μοιράζεται το τεχνικό του υπόβαθρο με το Renault Kwid, το αυτοκίνητο πόλης που έφτασε τελικά στην Ευρώπη ως Dacia Spring.
Η Datsun μέχρι πρότινος είχε τρία μοντέλα που διέθετε στην ινδική αγορά, τα Go, Go+ και το σημερινό redi-Go. Επίσης εξήγαγε μοντέλα στη Νότιο Αφρική, ενώ οι επιχειρήσεις της στη Ρωσία και στην Ινδονησία είχαν ήδη ανασταλεί από το 2020.
[Πηγή Autocar India]