Η μπαταρία του RAM 1500 REV κάνει όσο ένα MG4!

Η μπαταρία του RAM 1500 REV κάνει όσο ένα MG4!

Το πόσο κάνει μια μπαταρία ποικίλλει ανάλογα με τo BEV. Με 229 kWh, αυτή του RAM 1500 REV απογειώνεται στις 25.000 ευρώ. Όσο κάνει ένα MG4 με την επιδότηση.

Μπαταρία BEV και κόστος

Ο ιστότοπος Visual Capitalist πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα σύγκριση για το πόσο κοστίζουν η μπαταρία ενός BEV ανάλογα με το μοντέλο. 

Ίσως πιστεύετε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία σε χωρητικότητα τόσο υψηλότερο είναι το κόστος. Αλλά αυτό δεν ισχύει για όλες τις περιπτώσεις. Προφανώς, η τεράστια μπαταρία των 229 kWh του RAM 1500 REV είναι μακράν η πιο ακριβή. Καθώς κοστίζει $25.853 δολάρια ή κάτι παραπάνω από €24.500.

Για να φορτίσεις την τεράστια μπαταρία του RAM 1500 REV θα χρειαζόσουν στην Ελλάδα πάνω από €120

Μπαταρία BEV και κόστος
H μπαταρία του RAM 1500 REV με 229 kWh δίνει στο αμερικανικό pick-up αυτονομία κατά EPA, 805 km.

Πρόκειται αναμφίβολα για ιλιγγιώδες ποσό για έναν συσσωρευτή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα, το κόστος της μπαταρίας αντιπροσωπεύει περίπου το 32% της συνολικής τιμής του αυτοκινήτου. Στη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το Visual Capitalist, συγκρίνονται διάφορα μοντέλα.

Προχωρώντας στην έρευνα, να σημειώσουμε συγκεκριμένα ότι η μπαταρία των 70 kWh της Ford Mustang Mach-E κοστίζει λιγότερο (€6.4000) από αυτή των 62 kWh του VW ID.4 (€8.200) παρόλο που η χωρητικότητά της είναι μεγαλύτερη. Αυτή των 135 kWh του λεωφορείου Rivian Amazon Delivery Van κοστίζει 12.300 ευρώ σε σύγκριση με τις 11.350 ευρώ για την μπαταρία των 100 kWh του Tesla Model S.

Μπαταρία BEV και κόστος
Η μονάδα του RAM 1500 REV δουλεύει στα 800 V, επιτρέποντας μέγιστη ισχύ φόρτισης 350 kW. Αυτό του επιτρέπει να ανακτήσει σχεδόν 180 km σε 10".

Σε αυτή τη μελέτη μαθαίνουμε ότι το κόστος μιας μπαταρίας μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με διαφορετικούς παράγοντες, όπως «κόστος πρώτων υλών, πολυπλοκότητα συσκευασίας και σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας». Αν και ένας από τους κύριους παράγοντες είναι η χημική σύνθεση.

Η σύνθεση των μπαταριών καθορίζει τη χωρητικότητα, την ισχύ, την ασφάλεια, τη διάρκεια ζωής και συνεπώς το κόστος. Οι κυψέλες από οξείδιο αργιλίου-κοβαλτίου-νικελίου-λιθίου (NCA), για παράδειγμα, έχουν μέση τιμή 115 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Αυτές που αποτελούνται από οξείδιο κοβαλτίου-μαγνησίου-νικελίου-λιθίου (NCM) έχουν τιμή ελαφρώς χαμηλότερη στα 107 ευρώ ανά kWh.

Οι μπαταρίες LFP, βασισμένες σε φωσφορικό σίδηρο-λίθιο, κοστίζουν λιγότερο από αυτές που περιέχουν κοβάλτιο ή νικέλιο. Ένα κελί μπαταρίας LFP έχει μέση τιμή 94 ευρώ ανά kWh. Αλλά υπάρχει γι’ αυτό εξήγηση: Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου προσφέρουν λιγότερο καλές επιδόσεις.

Μπαταρία BEV και κόστος

Η αγορά μπαταριών εξελίσσεται ραγδαία. Το 2021, οι κυψέλες NCM αντιπροσώπευαν το 58% της αγοράς, σε σύγκριση με 21% για τις LFP και τις NCA. Το 2026, το μερίδιο αγοράς των μπαταριών LFP αναμένεται να διπλασιαστεί. φτάνοντας σχεδόν στο 38%. Με τις NCA να αναμένεται να πέσουν στο 7%. 

Η μπαταρία του RAM 1500 REV έχει σχεδιαστεί με βάση το νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο (NCM). Για τα ηλεκτρικά pick-up, η ηλεκτρική εξίσωση κάθε άλλο παρά απλή είναι. Το F-150 Lightning της Ford αντιμετωπίζει προβλήματα με τις πωλήσεις επειδή η αυτονομία του είναι πολύ περιορισμένη. Ακόμη και με την πιο ισχυρή μπαταρία των 131 kWh, το ηλεκτρικό pick-up του Μπλε Οβάλ δεν μπορεί να διανύσει περισσότερα από 160 km κατά τη ρυμούλκηση.

Με την τεράστια μπαταρία του, τι RAM 1500 REV ελπίζει να προσφέρει την καλύτερη επίδοση στην αγορά. Αλλά με τι κόστος; Υπάρχει το κόστος της μπαταρίας και το κόστος επαναφόρτισης. Για να φορτίσεις αυτή τη μεγάλη μπαταρία των 229 kWh από 0 έως 100%, θα έπρεπε να πληρώσεις στην Ελλάδα τουλάχιστον 115 ευρώ με τυπική τιμή 0,50 ευρώ ανά kWh -χωρίς ΦΠΑ και αναλογία των άλλων χρεώσεων (ΔΕΗ Blue). Δηλαδή πιο ακριβά από το να φόρτιζες το GMC Hummer EV. Όπως και να έχει, η μελέτη δείχνει ότι το κόστος της μπαταρίας μπορεί να αντιπροσωπεύει σημαντικό μέρος της τιμής των BEV.

Μπαταρία BEV και κόστος

Για παράδειγμα, θα ήταν δυνατή η κατασκευή τεσσάρων «μαζικών» ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας την ίδια ποσότητα κελιών μπαταρίας έναντι μίας μόνο του RAM 1500 REV. Παρόλο που το αμερικανικό pick-up είναι δακτυλοδεικτούμενο σήμερα, δεν πρόκειται να είναι το τελευταίο που θα λανσαριστεί μια τόσο μεγάλη μπαταρία.

Το Tesla Cybertruck θα μπορούσε κάλλιστα να το εκθρονίσει σε λίγες εβδομάδες. Στην κορυφαία διαμόρφωση του, το καλιφορνέζικο pick-up υπόσχεται αυτονομία 800 km. Μπορούμε να φανταστούμε ότι το κόστος αυτής της μπαταρίας θα μπορούσε να φτάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει αυτό του RAM 1.500 EV. Ας ελπίσουμε μέσα σε λίγα χρόνια, η πρόοδος στη χημεία στις μπαταρίες να επιτρέψει τη μείωση του κόστους τους.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube